• Ik liep net naar de hamsterkooi naast mijn bed om Snoozer welterusten te zeggen zoals ik al twee jaar lang iedere dag doe. Ze lag nog in haar sok. Niet vreemd, want ze word al oud en sliep steeds langer en vaker. Ik blies nog even op haar sok om haar wakker te maken. Dat is het teken waar ze altijd op reageert, dan komt ze altijd even uit haar sok om op mijn hand te klimmen. Vandaag echter niet.

Nouja, daar werd ik nerveus van dus ik boog me voorover om de sok te bestuderen. En toen ik diep adem haalde rook ik heel vaag een geur die ik herkende: De geur van een beginnend ontbindingsproces.

Nouja, toen wist ik al wat er gebeurd was. Ik heb haar sok nog even opgepakt om eraan te luisteren en eraan te voelen. Maar Snoozer was dus overleden.

Ze ligt in haar sok, waar ze altijd slaapt en voor zover ik kan voelen ligt ze zoals gewoonlijk opgekruld in een bolletje. Afgaand op de vage geur en het feit dat ze al stijf is, vermoed ik dat ze, nadat ze de hele afgelopen nacht had gerend s'ochtends haar sok is ingekropen en al vrij snel rustig in haar slaap is gestorven.

I haz a fuds!

En zo ben ik na twee jaar een hele lieve en kleine vriendin kwijt, de eerste en de laatste persoon die ik zag op een dag. Ze vond het leuk om te spelen en ze heeft een aantal truukjes gevonden om te kunnen spelen wanneer ze wilde. En ondanks het feit dat er het grootste deel van haar leven wat mankeerde aan haar oog was ze een lieve en speelse hamster.

Ik heb Snoozer op een vrij unieke manier ontmoet: Ik was bij iemand thuis die de jonkies van zijn hamsters verkocht, en Snoozer was de eerste die op mijn hand kroop. Ze was zo brutaal om gelijk haar lunchpakketje in de vervoerbak te spugen. Dat was de reden dat ik haar koos. Sindsdien heb ik een flink aantal topics aangemaakt over Snoozer en haar rare streken, de rare streken die ik ga missen.

Hoeveel hamsters houden van ps3en?

Aan alles moet een einde komen. Snoozer is geboren in december 2010, en gestorven op 3 september 2012. Ik zal haar missen.

Nomnomnom, plastic pony neus! OMNOMNOM

quidquid excusatio prandium pro

Heel veel sterkte!

Life is hard and then we die

Departed schreef:
    Nawww. Snoozer! Alwin! This makes me sad. :c
    I'm so sorry for you. ):

Me too. Snooozer D:

Nwaah. =(
    Dat is niet leuk. Sterkte!

I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

Mordin schreef:
    (...)

Me too. Snooozer D:

I'm not gonna hug you because I know you hate it, but here:

Naww. Dat arme meisje/hamstertje. ):
    Nou, ja, één kleine -schrale- troost is dat je in ieder geval vrij zeker ervan bent dat ze pijnloos heengegaan is. Is beter als wanneer ze ingeslapen moet worden, omdat ze zulke pijn heeft.

Ga je d'r nog ergens begraven? Dat heb ik vroeger met Jingles wel gedaan. In het bos, onder/voor een boom bij een beschutting van struiken, waar net de zon doorheen viel. Leek me een heerlijk plekje voor hem om te rusten en teruggehaald te worden door de grond.

Til hug og blod.

Departed schreef:
    (...)

I'm not gonna hug you because I know you hate it, but here:

Naww. Dat arme meisje/hamstertje. ):
    Nou, ja, één kleine -schrale- troost is dat je in ieder geval vrij zeker ervan bent dat ze pijnloos heengegaan is. Is beter als wanneer ze ingeslapen moet worden, omdat ze zulke pijn heeft.

Ga je d'r nog ergens begraven? Dat heb ik vroeger met Jingles wel gedaan. In het bos, onder/voor een boom bij een beschutting van struiken, waar net de zon doorheen viel. Leek me een heerlijk plekje voor hem om te rusten en teruggehaald te worden door de grond.

I dunno D: Ik weet niet waar/hoe ik haar zou moeten begraven. Weet ook niet of ik het kan. Wou haar naar de dierenarts brengen om te laten cremeren, geloof dat zij dat doen.

Mordin schreef:
    (...)

I dunno D: Ik weet niet waar/hoe ik haar zou moeten begraven. Weet ook niet of ik het kan. Wou haar naar de dierenarts brengen om te laten cremeren, geloof dat zij dat doen.

Wat je zelf wilt, dat is iets heel persoonlijks natuurlijk. Als je haar wilt cremeren is dat ook prima. Je zou haar ook in de tuin kunnen begraven, als je denkt dat je dat aankunt. (Je hebt toch een tuin, als ik me niet vergis?)
    Met Jingles (ik was nog vrij jong toen) heeft mijn vader een oud sigarendoosje of een doosje van de wattenstaafjes (weet ik niet zeker meer) gevuld met vers stro en watjes ... Daar had hij hem ingelegd en toen had hij zelfs heel lief een kruisje erop gemaakt met rietjes. Heel simpel, maar heel lief en mooi. Daarmee zijn we toen naar het bos gegaan en hebben we dat plekje uitgekozen. Ik zou het denk ik nu nog kunnen vinden.

Til hug og blod.

Departed schreef:
    (...)

Wat je zelf wilt, dat is iets heel persoonlijks natuurlijk. Als je haar wilt cremeren is dat ook prima. Je zou haar ook in de tuin kunnen begraven, als je denkt dat je dat aankunt. (Je hebt toch een tuin, als ik me niet vergis?)
    Met Jingles (ik was nog vrij jong toen) heeft mijn vader een oud sigarendoosje of een doosje van de wattenstaafjes (weet ik niet zeker meer) gevuld met vers stro en watjes ... Daar had hij hem ingelegd en toen had hij zelfs heel lief een kruisje erop gemaakt met rietjes. Heel simpel, maar heel lief en mooi. Daarmee zijn we toen naar het bos gegaan en hebben we dat plekje uitgekozen. Ik zou het denk ik nu nog kunnen vinden.

We hebben een stuk of tien dikke katten in de buurt en minstens twee daarvan hebben altijd honger en drie graven regelmatig in de tuin. Wil niet dat ze Snoozer opgraven D:

Daarom dat cremeren. Weet ook niet goed waar ik haar anders moet begtaven. De plek waar ik haar zou willen begraven, wat thuis voelt, zit niet echt in de buurt van een begraafplekje

Mordin schreef:
    (...)

We hebben een stuk of tien dikke katten in de buurt en minstens twee daarvan hebben altijd honger en drie graven regelmatig in de tuin. Wil niet dat ze Snoozer opgraven D:

Daarom dat cremeren. Weet ook niet goed waar ik haar anders moet begtaven. De plek waar ik haar zou willen begraven, wat thuis voelt, zit niet echt in de buurt van een begraafplekje

Mmm ... En als je haar in een sokje legt en dan bijvoorbeeld in een dichte sigarendoos? Dan kunnen de katten niet bij haar komen en gaat ze lekker warm en vertrouwd op doorreis naar haar volgende hamsterleventje.
    Waar zou je dat willen dan? If you don't mind me asking. Misschien is er alsnog wel een mouw aan te passen.

Til hug og blod.

Departed schreef:
    (...)

Mmm ... En als je haar in een sokje legt en dan bijvoorbeeld in een dichte sigarendoos? Dan kunnen de katten niet bij haar komen en gaat ze lekker warm en vertrouwd op doorreis naar haar volgende hamsterleventje.
    Waar zou je dat willen dan? If you don't mind me asking. Misschien is er alsnog wel een mouw aan te passen.

Dichtbij een flat van 12 verdiepingen hoog midden in de stad bovenop een station (cat)

Waar ik woon is nooit mijn thuis geweest. Het enige wat het nog enigzins thuis deed voelen waren mijn hamsters. Voel me al een tijdje meer thuis bij vrienden.

Mordin schreef:
    (...)

Dichtbij een flat van 12 verdiepingen hoog midden in de stad bovenop een station (cat)

Waar ik woon is nooit mijn thuis geweest. Het enige wat het nog enigzins thuis deed voelen waren mijn hamsters. Voel me al een tijdje meer thuis bij vrienden.

Is daar niet ergens een struikgewas of een ander klein plekje waar je haar zou kunnen laten rusten? Want dan kan het alsnog. En dat zuigt. Ik ken het gevoel. Vrienden hebben is niet het belangrijkste in je leven, maar het is wel heel fijn om toch minimaal een te hebben waar je je echt bij thuis voelt. :/

Til hug og blod.

Departed schreef:
    (...)

Is daar niet ergens een struikgewas of een ander klein plekje waar je haar zou kunnen laten rusten? Want dan kan het alsnog. En dat zuigt. Ik ken het gevoel. Vrienden hebben is niet het belangrijkste in je leven, maar het is wel heel fijn om toch minimaal een te hebben waar je je echt bij thuis voelt. :/

Ik heb er twee waar ik me bij thuis voel en ze wonen in hetzlefde huis, dus eigenlijk is dat dan dubbel thuis :Y)

Maar ik ga Snoozer laten cremeren. Ik heb geen plek nodig om me haar te herrineren en dan loop ik sowieso niet het risico dat ze opgegraven wordt wat ik toch erg vervelend zou vinden.
    Plus, ik krijg dan een doosje met hamster en sok as. Hoe awesome is dat?

I know how you feel D: afgelopen week is mijn cavia gestorven. Sterkte

Life is hard, just break it with your head <3

FloortjeO schreef:
    I know how you feel D: afgelopen week is mijn cavia gestorven. Sterkte

Nuh! Iedereen gaat opeens dood D: Ook die ene gozer uit de green mile waar een topic van is D:

Dat vind ik echt zielig, sterkte

L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

Mordin schreef:
    (...)

Ik heb er twee waar ik me bij thuis voel en ze wonen in hetzlefde huis, dus eigenlijk is dat dan dubbel thuis :Y)

Maar ik ga Snoozer laten cremeren. Ik heb geen plek nodig om me haar te herrineren en dan loop ik sowieso niet het risico dat ze opgegraven wordt wat ik toch erg vervelend zou vinden.
    Plus, ik krijg dan een doosje met hamster en sok as. Hoe awesome is dat?

Sadly awesome.
    Gaat het wel met je?

Til hug og blod.