• Nou zit het zo:
    In oktober ga ik met mijn jaar op reis naar Londen/Berlijn en dat is wel heel leuk en alles, maar de kamerindeling is heel andere koek.
    Nou heb ik een beste vriendin, en die heeft met twee vriendinnen afgesproken dat ze met hen op één kamer wil, maar die meisjes willen mij er niet bij... En eerlijk toegegeven; mijn beste vriendin is tevens de énige vriendin die ik heb in het jaar. Moet ik haar gewoon laten gaan en zelf eenzame dagen hebben, of moet ik haar vriendinnen vragen of ik er alsnog erbij mag - waarvan ik al zeker ben dat ze het niet willen.. Hebben jullie ideeën?

    xxx


    Live, Laugh, Love and everything will be okay

    Vraag aan je vriendin of je met haar op de kamer mag. Het zou best dom zijn dat die andere trienen voor haar kiezen. Als ze liever van niet heeft, weet je ook hoe ver je bij haar staat. Misschien kan je nieuwe contacten proberen te leggen. Zijn de slaapkamers trouwens gescheiden of mag je gemengd op een kamer? Want in dat geval mag je misschien wel bij enkele jongens op de kamer.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Nayade schreef:
    (...)

    Redelijk, ja :')
    Maar ik kon wel sms'en met thuis, dus dat was al heel wat, en ik kocht dan boeken in Waterstones (moet je zeker heen gaan)...
    Het voordeel is echt dat je dan zo vrij bent als je zelf wil (:


    't probleem is dat mn moeder denkt dat ik hééééél veel vriendinnen heb - ik vertel altijd alleen maar leuke verhalen over school en ik heb wel goed contact met anderen, maar ik heb gewoon heel snel geen klik met anderen. Als ik nu aankom dat ik waarschijnlijk niet met mn beste vriendin op één kamer ga, gaat zij de school bellen en dat gedoe - omdat ik dus doof ben en iemand om me heen nodig heb die ik gewoon écht ken. maar daar sla je ook geen goed figuur mee -_-


    Live, Laugh, Love and everything will be okay

    Pyromancer schreef:
    Vraag aan je vriendin of je met haar op de kamer mag. Het zou best dom zijn dat die andere trienen voor haar kiezen. Als ze liever van niet heeft, weet je ook hoe ver je bij haar staat. Misschien kan je nieuwe contacten proberen te leggen. Zijn de slaapkamers trouwens gescheiden of mag je gemengd op een kamer? Want in dat geval mag je misschien wel bij enkele jongens op de kamer.


    Ze zijn ALTIJD gescheiden. En helaas ben ik nou echt een gesloten iemand, doof dus mensen 'ketsen' van me af. Maar ik zal het haar eens vragen... Domme vraag misschien, maar dan geeft zij dus minder om mij dan ik om haar, toch? - klinkt zo hard...


    Live, Laugh, Love and everything will be okay

    Hmm, dan weet ik niet echt wat je kan doen...
    Praat anders een keer met je vriendin, en zeg haar dat je je er niet goed bij voelt?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Audacity schreef:
    Het slechtste wat je kan doen, is die reis voor jou laten verpesten door de hele tijd alleen te zijn daar. Ik zou gewoon vragen of je erbij mag, 't zou wel heel flauw zijn als ze nee zeggen.


    Waarom neemt je "beste vriendin" het niet voor je op?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    xlynnx schreef:
    (...)

    Ze zijn ALTIJD gescheiden. En helaas ben ik nou echt een gesloten iemand, doof dus mensen 'ketsen' van me af. Maar ik zal het haar eens vragen... Domme vraag misschien, maar dan geeft zij dus minder om mij dan ik om haar, toch? - klinkt zo hard...
    Ik zou het vragen. Een 'nee' heb je altijd een 'ja' kan je krijgen. Als ze 'nee' zegt, dan betekent dit waarschijnlijk dat geen verkeerd plaatsje wilt bij die andere vriendinnen en dat je inderdaad niet genoeg voor haar betekent, maar ik zou me er niet al te druk in maken. Probeer desnoods een nieuw leuk kliekje te vinden. Het zou zonde zijn dat je je schoolreis hierdoor laat verpesten, want voor hetzelfde geld is het wel heel fijn. Uiteindelijk is het maar slapen dat je op de kamers doet en doet het gezelschap er vaak niet veel toe. Al begrijp ik het dat je het niet leuk vind. Ik heb het ook al meegemaakt, maar vaak lagen we met 10 op 1 kamer en had je dan een paar lege kamers.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Patholoog schreef:
    (...)

    Waarom neemt je "beste vriendin" het niet voor je op?


    wat dat betreft is ze heel onzeker... Ze wil het anderen graag naar haar zin maken.. ook als t ten koste gaat van dr zelf. en dus nu van mij...


    Live, Laugh, Love and everything will be okay

    Pyromancer schreef:
    (...)Ik zou het vragen. Een 'nee' heb je altijd een 'ja' kan je krijgen. Als ze 'nee' zegt, dan betekent dit waarschijnlijk dat geen verkeerd plaatsje wilt bij die andere vriendinnen en dat je inderdaad niet genoeg voor haar betekent, maar ik zou me er niet al te druk in maken. Probeer desnoods een nieuw leuk kliekje te vinden. Het zou zonde zijn dat je je schoolreis hierdoor laat verpesten, want voor hetzelfde geld is het wel heel fijn. Uiteindelijk is het maar slapen dat je op de kamers doet en doet het gezelschap er vaak niet veel toe. Al begrijp ik het dat je het niet leuk vind. Ik heb het ook al meegemaakt, maar vaak lagen we met 10 op 1 kamer en had je dan een paar lege kamers.


    dat is waar, maar in de nacht kunnen allerlei dingen gebeuren. ik kan niet zomaar wakker worden als er iets aan de hand is. mensen begrijpen dat vaak niet en vinden dat lastig. daarom wil ik dus met haar op een kamer. Maar ik zal kijken wat ik kan doen om er toch bij te kunnen. Maar uiteindelijk heb je gelijk; overdag ben je meer bezig dan dat je op je kamer zit.. Toch had ik me het 'leuke' idee dat we het gezellig zouden hebben op de kamer toch wel werkelijk 'op verheugd' ook al zijn het kutmeiden...


    Live, Laugh, Love and everything will be okay

    xlynnx schreef:
    (...)

    dat is waar, maar in de nacht kunnen allerlei dingen gebeuren. ik kan niet zomaar wakker worden als er iets aan de hand is. mensen begrijpen dat vaak niet en vinden dat lastig. daarom wil ik dus met haar op een kamer. Maar ik zal kijken wat ik kan doen om er toch bij te kunnen. Maar uiteindelijk heb je gelijk; overdag ben je meer bezig dan dat je op je kamer zit.. Toch had ik me het 'leuke' idee dat we het gezellig zouden hebben op de kamer toch wel werkelijk 'op verheugd' ook al zijn het kutmeiden...
    Dat is inderdaad ook altijd wel speciaal, maar je kan altijd bij mensen op de kamer zitten en dan naar je bed gaan. Trouwens als je tegen je kamergenoten zegt dat ze je wakker moeten maken, moest er iets gebeuren, zouden ze dat wel doen. Ze gaan geus niemand laten liggen als het hotel bijvoorbeeld in de fik vliegt.
    Vraag het gewoon. Daarna heb je nog zoveel mogelijkheden en je kan altijd nieuwe vrienden maken als je met andere mensen op de kamer ligt. Vergeet dat ook niet.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    (...)Dat is inderdaad ook altijd wel speciaal, maar je kan altijd bij mensen op de kamer zitten en dan naar je bed gaan. Trouwens als je tegen je kamergenoten zegt dat ze je wakker moeten maken, moest er iets gebeuren, zouden ze dat wel doen. Ze gaan geus niemand laten liggen als het hotel bijvoorbeeld in de fik vliegt.
    Vraag het gewoon. Daarna heb je nog zoveel mogelijkheden en je kan altijd nieuwe vrienden maken als je met andere mensen op de kamer ligt. Vergeet dat ook niet.


    En je hebt helemaal gelijk! Ook al vind ik het supermoeilijk om contact te maken - ik ben gewoon té vaak afgewezen vanwege mijn doofheid - ik zal je raad wel opvolgen. In ieder geval superbedankt voor je hulp!


    Live, Laugh, Love and everything will be okay