XInnocenceX schreef:
(...)
Ja idd! Mensen die door Naruto veranderd zijn:
- Gaara
- Sasuke
- Neji
- Tsunade
- Guren
- Konohamaru
- Dat jongetje in de watercountry (You know, de kleinzoon van die brug-bouw-dude)
- Pain/ Pein (Ik weet niet hoe het je het nou schrijft
)
Nog meer mensen die ik moet toevoegen? 
Nou, ik vind dat Hinata er ook wel bijhoort.
Zij is door Naruto wel sterker geworden en vecht meer voor zichzelf.
Natuurlijk ook wel omdat ze zich van haar goede kant wilt laten zien in het bijzijn van Naruto, maar ook doordat ze echt zelf eigenlijk wilt veranderen en Naruto het perfecte voorbeeld voor haar is dat een mislukking ook echt heel groot en goed kan worden
Jiraya vind ik ook wel een beetje, hoewel je dat niet zo heel erg merkt. Maar wel bij dat stukje waarbij Naruto in het ziekenhuis ligt na het gevecht met Sasuke dan merk je wel dat Jiraya veranderd. Want Pervy Sage zegt eerst van: Ja, je moet Sasuke loslaten. Hij is vrijwillig naar de kant van Orochimaru gestapt en dat maakt hem tot een verrader van de leaf village. Als je een echte ninja wilt worden, moet je slimmer worden.
En dan zegt Naruto zo mooi van: Als slimmer worden betekent dat ik me vrienden moet laten gaan (in die context zeg maar) dan zal ik een dwaas blijven de rest van me leven. En daar zie je wel dat Jiraya hem begint te respecteren en ook een beetje zijn filosofie gaat overnemen, hoewel al vanaf het begin Jiraya en Naruto erg op elkaar lijken. Dus Pervy Sage ook wel een beetje vind ik.
Hmm ja, voor de rest Misschien Sora, hoewel die nog wel een heethoofdje blijft en die bellenblaasman

Utakata volgens mij. Die veranderd ook wel, want hij zit eerst erg met zichzelf dat hij zo slecht in behandeld door zijn meester en dat hij is veroordeeld voor het doden van zijn meester, terwijl die meester eigenlijk zelf met vuur speelde. Want die meester probeerde de six-tails uit hem te halen en daar zijn ze over het algemeen niet zo blij mee en de six-tails vermoordde meestertje dus. Maar Naruto laat hem uiteindelijk inzien dat meester zijn helemaal niet slecht is en utieindelijk accepteert Utakata zijn taak als meester van Hotaru. Dus dat vind ik sowieso ook iemand wie door Naruto wordt veranderd.
En wss zijn er vast nog veel meer
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.