• Deze RPG speelt zich af aan het koninklijk hof. Alle informatie over waar het zich afspeelt, de omgeving, gewoontes en dergelijke kan je hier vinden. De tijd waarin de RPG zich afspeelt, is zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden, de Middeleeuwen. Maar niet zoals het werkelijk was, het is namelijk een fantasie wereld.
    Van mensen met toverdrankjes tot reuzachtige draken, het is allemaal toegestaan.

    Elke tien jaar worden er uit de omliggende dorpen twee mensen, die in het rijke bezit zijn van een machtig mythisch wezen, uitgekozen om een training te komen volgen aan het koninklijk hof, ze zullen getraind worden door de beste meesters die er zijn.

    Het is een eeuwenoude traditie die nooit verdwenen is, ontstaan in een periode vol oorlogen. Spionnen van de heer hadden de belangrijke taak de twee uitverkorenen te kiezen. Deze moesten natuurlijk wel voldoen aan een aantal eisen, zoals dat ze in het bezit moesten zijn van een mythisch wezen en er mee om moesten kunnen gaan. Enkel de besten werden uitgekozen en mochten naar het hof komen en kregen training van de beste trainers om nog beter met hun dier om te kunnen gaan, maar ook met wapens. Ze werden ingezet in de oorlogen en strijd als aanvoerders van kleine legers of werden uitgezonden op privé missies.
    Er zat een hoop verantwoordelijkheid achter de taak als uitverkorene en het was dus een hele eer als je uitgekozen werd, een droom van velen zelfs.

    En dat is het nog altijd. De twee voorheen gewone dorpelingen komen ineens in een heel ander wereldje terecht en plots kijken er mensen naar hun op. Sommigen weten zich erg goed aan te passen, anderen krijgen heimwee en bij enkele stijgt de roem en rijkdom ze naar het hoofd. Hoe reageren de andere bewoners op het koninklijk hof hierop? Zoeken ze hun roem bij de uitverkorenen, negeren ze ze of proberen ze hun neer te krijgen?


    Er wonen dus verschillende mensen aan het koninklijk hof, mensen met verscheidene beroepen en rangen, probeer je ook in te leven in hun wereld, beleefdheden, tradities en dergelijke. Om dit gemakkelijker te maken heb ik zelf wat dingen op een rijtje gezet en die kan je hier lezen.
    Voor de rest laat ik jullie helemaal vrij in alles.


    Het rollentopic: Hier
    De bijhorende story: Hier

    De personages:
    Nauwe verwanten heer.
    - Roosevelt - Oliver John Tozay - 24 - zoon.

    Trainers & Trainsters.
    - Sioux - Dante Florian Lunix - 23
    - ? - ? - ?

    De Drie uitverkorenen.
    - Endure - Esmée Fox - 21
    - ? - ? - ?

    Personeel de heer.
    - Goldenwing - Emlyn - 28 - Stalmeester
    - Sid - Philip ‘Pip’ Lamora - 20 - Stalknecht.
    - Lexus - Gwen Verselli - 18 - Arts in opleiding

    Gewone arbeiders & dorpelingen (Geen max.)
    - Endure - Eleanor Pantheras - 17 - dochter kroegbaas.

    Op standby:
    Vluuv - Larina Almeida - 21 - protegé magiër
    vluuv - Miro Valenta - 28

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 17:32 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Arachno schreef:
    Moet ik nu wat met Adam schrijven, or not?

    Nee ik zou graag eerst wat met Dante willen schrijven.

    That's why I asked. (;


    Ik zal Pip deze week verzorgen. Maar ik vind het nogal stom dat ik eigenlijk behalve met Emlyn en Esmée geen tegenspelers heb. Ik bedoel, van bedienden ofzo..


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Tsja, ik kan wel weer eens rond PB'en (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    [Ancora --> Barack]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Het is niet super veel. het is heel erg weinig, maar dan kunnen jullie verder.

    Dante Lunix
    Iemand raakte me aan waardoor ik wakker schrok. Heel even was ik vergeten waar ik was en wat er gebeurt was. Snel wreef ik een keer door mijn ogen om wakker te worden. De kou trok door mijn lichaam en ik voelde me stijf. Het duurde even voordat ik in staat was om mee te werken. Nu pas besefte ik dat heer Jones me had wakker gemaakt, waarschijnlijk om naar een betere plek te gaan. Voorzichtig stond ik op en merkte waarom ik hier was. De snee die Ryu had gemaakt, deed pijn en ik voelde me nog steeds uitgeput. Voorzichtig liet ik me door heer Jones ondersteunen en niet veel later hielp Eleanor ook. Het was nikt voor mij om me te laten helpen door dames. Rustig haalde ik mijn arm van Eleanor’s schouders en steunde iets meer bij heer Jones. De arm die net nog op Eleanor’s schouder ruste, lag nu tegen de wond aan. Langzaam liepen we door de lege straten, waar we naartoe gingen wist ik niet. Voor mij deed elke beweging pijn en mijn ademhaling was iets sneller dan gewoon in de hoop dat het de pijn zou verminderen, maar helaas. Het was maar beter als we er snel waren, waar we ook naar toe gingen. Verder was ik blik dat de straten verlaten waren, ik kon het niet veroorloven om gewond over straat te strompelen. Er liep een koude rilling over mijn rug, mijn mantel lag nog in het steegje. Ach degene die hem zou vinden, had geluk. Voor mijn gevoel ging alles veel te langzaam, maar een sneller tempo lukte niet. Ik was uitgeput en mijn gevoel vertelde me dat ik er uitzag als een levende dode. Ik had het koud en overal kippenvel. Toch verbeet ik de pijn en liep ik door.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2012 - 21:59 ]

    Nvm, ik was weer wat te haastig (:

    [ bericht aangepast op 11 nov 2012 - 21:10 ]


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Emlyn

    ‘Bent u soms jaloers?’ Vroeg ze rustig. Een ondeugende grijns speelde even op zijn lippen voordat hij antwoord gaf. “Op u? Zeker niet, ik ben heel blij met het feit dat ik geen jurk aan hoef, veel te weinig beweegruimte.” Hij was haar nu zeker aan het uitdagen maar het was gewoon zo’n gemakkelijke vraag geweest. Dat dit niet het antwoord was waar ze op zat te wachten wist hij maar al te goed maar hij kon het niet laten, het voelde te goed om een dergelijke reactie te geven. Ergens heel ver weg in zijn ziel had hij wel iets goeds in zich voor deze Vrouwe. Dat beetje respect zat echter zo ver opgeborgen dat het gewoon niet naar voren kwam. Hij genoot er van te bekvechten met een geduchte tegenstander, want dat was Vrouwe Fox zeker. Voor het eerst sinds tijden stond er iemand voor zijn gevoel niet boven hem, maar ook niet onder hem. Hij hield zich qua spraak redelijk aan de strenge regels maar hij kon eindelijk bekvechten over dingen zonder direct zijn baan te riskeren. Het dorp had hij in zoverre onder controle dat ze daar niet snel slecht over hem zouden gaan denken, wat hem goed uitkwam bij Vrouwe Fox.

    Zijn blik gleed naar de draak maar al snel keek hij weer terug naar Esmeé toen ze zich naar hem omdraaide. Met zijn armen leunde hij nog altijd op de staldeur, in zijn ogen waren pretlichtjes te zien door de weerstand die ze hem bood. ‘Luister nu eens heel goed,’ begon ze bitter tegen hem te praten, ‘ik ben het beu dat u zich gedraagt als een klein, verwend jongetje. U denkt dat u alles weet, maar dat is, merk ik aan uw woorden, totaal niet het geval. Daarbij is het is zeer laag mij te beoordelen op de dingen die heer Valenta in zijn verleden heeft gedaan. Ik ben ben bij hem in de leer, ik ben zijn leerling en onze relatie is dan ook niets minder of meer dan dat.’
    Kijk dat is de weerstand waar hij naar op zoek was, hij wist wel dat hij haar zo ver ging krijgen. Het was slechts een kwestie van tijd voordat ze hoe dan ook tegen hem zou zijn uitgevallen wat nu het geval was.

    “Verwend?” Herhaalde hij enigszins ongelovig. Het was duidelijk dat ze hem niet kende, hij was alles behalve verwend maar ja, zij had alleen deze kant nog maar van hem gezien omdat hij zijn betere kant gewoon niet liet zien aan haar, daarvoor waren er al te veel kronkels in hun relatie.
    “Mag ik u, Vrouwe Fox, erop attenderen dat ik alles behalve verwend ben? Mijn kamer stelt niet veel meer voor dan een schamper bed en een stoel, iets waar ik heel tevreden mee ben overigens. Wat ik wel kan zeggen is dat ik in mijn omgeving ben, daar waar ik meester ben maar waar ik mezelf niets kan en zal toe-eigenen. “ Zijn hand haalde hij even door zijn haar heen, aan zijn huid bleef het vocht plakken dat nog afkomstig was uit het glas dat hij van Vrouwe Fox over zich heen had gekregen.
    “Uw bewering dat ik een verwend jongetje ben is dus geheel misplaatst, als u beter zou kijken zou u ook tot die constatering komen. Ik zal het u echter niet kwalijk nemen, u hebt het al zo druk.” Dat laatste zei hij met lichte spot ondanks dat hij wist hoe druk ze het werkelijk had maar dat was voor hem niet meer dan normaal. Hij werkte even goed veel en klaagde daar ook niet over, hij bedankte de Heer daar zelfs voor want dat hield hem op het rechte pad. “Heer Valenta zijn verleden? Het heden ook vrees ik, het mag misschien niet zo lijken maar hij houdt nog altijd van vrouwelijk schoon wat een algemeen geweten is.” Wees hij haar op iets wat ze had gezegd. Als je hier lang genoeg rond liep dan leerde je dat soort dingen. Sommige mensen veranderden niet, anderen probeerden te veranderen maar slaagden daar zelden in. Er was slechts een enkeling waar hij van wist dat het de persoon in kwestie was gelukt om het roer radicaal om te gooien. De gemeenschap was niet groot dus het verleden bleef personen altijd achtervolgen, met alle gevolgen van dien. “Uw relatie met heer Valenta is strikt als leermeester en leerling? Dat kan men op meerdere manieren interpreteren, bovendien hebben uw voorgangers dat ook wel eens gezegd wat toch anders in elkaar bleek te zitten dan als uitverkorene en leermeester.” Hier wekte hij slechts suggesties, hij sprak niks dusdanig uit dat ze hem daar later nog mee kon lastig vallen, hij lette wel op wat hij zei. Net toen hij dacht dat ze alles wel gezegd had ging ze nog verder, waardoor hij even verrast zijn wenkbrauwen optrok.

    ‘En heer Valenta heeft meer manieren dan u, hij was diegene die mij uit de brand hielp toen u me uit de kleren wilde dwingen waar u bij was, wat een echte heer niet betaamd te doen. Of was u dat soms alweer vergeten? Moet ik dat feit soms de wereld in helpen? Ik denk namelijk niet dat het uw reputatie veel goed zal doen.’
    “Weet u nog hoe u mij daarnet een klein verwend jongetje noemde? Als ik dat ben volgens u, dan kan ik mezelf toch moeilijk als een echte heer gedragen, vindt u ook niet?” Daar pakte hij haar terug met haar eigen woorden, wat heerlijk aanvoelde. Dan hoefde hij niet al te veel te verzinnen aangezien zij alles al aanbracht, hij hoefde alles slechts aan elkaar te koppelen wat een zeer gemakkelijk klusje was. De vermoeidheid straalde van haar af en om goed te wezen zou hij haar moeten laten gaan maar daar was hij te nieuwsgierig voor. Hij zelf was ook redelijk vermoeid maar had het door de jaren weten te verbergen, als hij er moe uit zag dan straalde dat door op zijn stalknechten wat het werk moeilijker maakte. Hoe moeilijker het werd, hoe langer het duurde en dus hoe later ze weer in bed lagen. Het was een cirkel die hij wist te voorkomen door zijn eigen vermoeidheid te verbergen, niet enkel voor zijn stalknechten maar ook voor andere mensen, in dit geval Vrouwe Fox.
    “Weet dat als u dat feit de wereld in wilt helpen, ik u mee zal nemen op mijn tocht naar de afgrond. Hoe moeilijker uw tijd hier wordt, hoe langer u hier bent en u dus van mijn last heeft. Aan u de keus, vrouwe Fox.”
    Kort ontmoette zijn blik de hare, hij kon het niet helpen maar de pretlichtjes waren nog steeds zichtbaar. De pretlichtjes gaven hem eigenlijk een ontzettend ondeugend uiterlijk en daardoor een charmante uitstraling.


    Stand up when it's all crashing down.

    Oewh, zodra ik tijd heb (na deze week) ga i wat bedenken ;D


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Oewh, zodra ik tijd heb (na deze week) ga i wat bedenken ;D


    Can't wait! ^^


    Stand up when it's all crashing down.

    Haha, ze is echt niet blij ^^
    En dan mag het wel nacht worden -gayhandje- En dan verzin ik wel wat voor Miro, anders kunnen we nooit verder.
    Vind Els vast niet erg.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Dan sluit Emlyn haar op in de stal van Wyvern, omdat ze zo onvriendelijk tegen hem is. ^^ Een ongelukje, zal hij dan zeggen.


    Stand up when it's all crashing down.

    [Barack --> Calantha]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.