• Mijn zussen hebben allebei Piano gespeeld, dus het zou logisch lijken als ik dat ook ging doen, dat wou ik ook wel.
    Maar nu heb ik de laatste tijd een beetje zitten spelen met de foto camera van mijn vaders iPad en eigenlijk is dat nog niet zo slecht gegaan. Mijn ouders, vooral mijn vader, vonden dat ik er toch wel creatief mee kon zijn
    Dus nu heb ik de keuze
    Pianoles of een fotografiecursus.
    Wat zouden jullie doen?
    Ik denk wel dat ik misschien meer aanleg heb voor fotografie, ik ben , al zeg ik hetzelf, best creatief en ik maak graag foto's. Maar ik houd ook heel veel van muziek


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ikzelf zou een fotografie cursus doen -maar dat komt door mijn kleine handen-. Doe wat je het leukst vind :3


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik zou fotografie doen, al denk ik dat je piano al snel in de vingers hebt.
    Maar omdat je zussen het ook deden, is fotografie toch eens wat nieuws? :Y)

    Persoonlijk zou ik voor piano gaan, gewoon omdat je daar eeuwig profijt voor hebt. Je zegt dat je zelf al heel goed bent met fotografie, leer jezelf, ontdek en speel daar dan mee. Dan heb je toch wel van beide veel plezier :p
    Als je piano uiteindelijk toch niets vind kun je alsnog voor het andere kiezen.
    Naja, dit is mijn mening dan :')


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Piano. ik doe ook fotografie en van de vier fotografen die ik ontmoet heb, zeiden alle vier hetzelfde. "Op school leer je niets, als je écht een fotograaf wil worden moet je alles achter laten en constant met fotografie bezig zijn."
    Ik weet natuurlijk niet of je er je beroep van zou willen maken (:
    Maar sinds ik het doe heb ik er zo'n verschrikkelijke afkeer voor gekregen, vooral door mijn leerkracht omdat ik er niets leer, dat ik als ik mijn laatste jaar gedaan heb, niet in fotografie verder ga gaan.


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    Penelopy schreef:
    Persoonlijk zou ik voor piano gaan, gewoon omdat je daar eeuwig profijt voor hebt. Je zegt dat je zelf al heel goed bent met fotografie, leer jezelf, ontdek en speel daar dan mee. Dan heb je toch wel van beide veel plezier :p
    Als je piano uiteindelijk toch niets vind kun je alsnog voor het andere kiezen.
    Naja, dit is mijn mening dan :')


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Pianoles, zoals Aveiro al zegt.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Prul schreef:
    Ik denk wel dat ik misschien meer aanleg heb voor fotografie, ik ben , al zeg ik hetzelf, best creatief en ik maak graag foto's. Maar ik houd ook heel veel van muziek


    Wel, dat is een probleem. Maar, ik speel dwarsfluit en ga volgend jaar ook nog saxofoon doen, terwijl ik ook aan fotografie doe. Alleen volg ik er geen cursus voor. Ik zoek vooral tutorials en tips op internet erover.
    Maar dat is nog geen oplossing. Ik doe al heel mijn leven muziek - 7 jaar - je moet er veel tijd in steken (bij mij was het vier jaar notenleer, die jaar muziek cultuur en nu gewoon instrument en instrumentaal ensemble, ik heb nog 3 jaar te gaan. En ik speel dus al 6 jaar dwarsfluit) terwijl ik denk dat een fotografie cursus niet zo lang duurt (I have actually no idea). Je moet kiezen wat je het liefste doet en waar je het liefste je tijd in wil steken. En anders moet je zien hoe lang die fotografie cursus duurt en misschien kan je daarna nog altijd beginnen aan muziek. Of je zussen vragen of ze je misschien piano kunnen leren?


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Penelopy schreef:
    Persoonlijk zou ik voor piano gaan, gewoon omdat je daar eeuwig profijt voor hebt. Je zegt dat je zelf al heel goed bent met fotografie, leer jezelf, ontdek en speel daar dan mee. Dan heb je toch wel van beide veel plezier :p
    Als je piano uiteindelijk toch niets vind kun je alsnog voor het andere kiezen.
    Naja, dit is mijn mening dan :')


    Ex astris, sciencia

    Danelaw schreef:
    (...)

    Wel, dat is een probleem. Maar, ik speel dwarsfluit en ga volgend jaar ook nog saxofoon doen, terwijl ik ook aan fotografie doe. Alleen volg ik er geen cursus voor. Ik zoek vooral tutorials en tips op internet erover.
    Maar dat is nog geen oplossing. Ik doe al heel mijn leven muziek - 7 jaar - je moet er veel tijd in steken (bij mij was het vier jaar notenleer, die jaar muziek cultuur en nu gewoon instrument en instrumentaal ensemble, ik heb nog 3 jaar te gaan. En ik speel dus al 6 jaar dwarsfluit) terwijl ik denk dat een fotografie cursus niet zo lang duurt (I have actually no idea). Je moet kiezen wat je het liefste doet en waar je het liefste je tijd in wil steken. En anders moet je zien hoe lang die fotografie cursus duurt en misschien kan je daarna nog altijd beginnen aan muziek. Of je zussen vragen of ze je misschien piano kunnen leren?

    Tja daar zit ik dus ook te twijfelen
    Ik heb best veel school, binnenkort een baantje
    en ik ben volgens mij niet heel muzikaal


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Prul schreef:
    (...)
    Tja daar zit ik dus ook te twijfelen
    Ik heb best veel school, binnenkort een baantje
    en ik ben volgens mij niet heel muzikaal


    Er komt heel veel bij kijken. Ik weet niet of het bij jou hetzelfde is. Er komen soms nog vakken bij en zo en het duurt behoorlijk lang. Ik speel ook een beetje piano, maar omdat ik geen zin heb in al die klassieke liedjes, zoek ik gewoon tutorials op op youtube, er zijn er echt heel goede bij en daar hoef je eigenlijk geen noot voor te kunnen lezen. Misschien een alternatief?


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Danelaw schreef:
    (...)

    Er komt heel veel bij kijken. Ik weet niet of het bij jou hetzelfde is. Er komen soms nog vakken bij en zo en het duurt behoorlijk lang. Ik speel ook een beetje piano, maar omdat ik geen zin heb in al die klassieke liedjes, zoek ik gewoon tutorials op op youtube, er zijn er echt heel goede bij en daar hoef je eigenlijk geen noot voor te kunnen lezen. Misschien een alternatief?

    Ja inderdaad, welke gebruik jij?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Prul schreef:
    (...)
    Ja inderdaad, welke gebruik jij?


    Welke wat?


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Danelaw schreef:
    (...)

    Welke wat?

    Turtorials


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Dragneel schreef:
    Ik zou fotografie doen, al denk ik dat je piano al snel in de vingers hebt.
    Maar omdat je zussen het ook deden, is fotografie toch eens wat nieuws? :Y)


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

    Prul schreef:
    (...)
    Turtorials


    O, ik typt meestal gewoon de naam van het lied in en daarachter piano tutorial. En dan pak ik de eerste, als die niets is (of te moeilijk) neem ik de volgende tot ik een leuke vind. Ik heb zo Unfaithful leren spelen, wat eigenlijk veel makkelijker is dan het klinkt :')


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov