• Jep. Dat ben ik nu dus echt. Oké, de reden..

    Antwamalik zegt dat ik haar verhaal na-aap en is daar verschrikkelijk boos om. Ik heb al in het begin toen ik met mijn verhaal begon een paar reacties gekregen dat hij erop leek, maar toch ook wel erg origineel was, dat vond ik wel erg leuk om te horen. Een paar mensen gaven me ook de link naar haar profiel, maar ik besteedde er niet te veel aandacht aan, ik was bang dat áls ik het verhaal zou gaan lezen ik inderdaad ideeën zou stelen.. Uiteindelijk, toen ik al 30 hoofdstukken ofzo had, stuurde mensen het me nog steeds wel eens, maar allemaal op de eerste hoofdstukken, later in het verhaal nooit meer. Ik ging dus toch maar even kijken. Ik keek bij haar profiel en zag dat zij inderdaad zo'n soortvan dezelfde story had. Ik heb volgens mij 2 hoofdstukken gelezen en zag dat ze inderdaad op elkaar leken. Maar ik heb het NIET van haar overgenomen, want dan zou ik het op zijn minst eerst aan haar vragen, ik bedoel: het is niet netjes om ideeën te stelen. Maar ik kende haar verhaal dus ook niet voordat ik mijn verhaal ging schrijven. Ik zat pas één dag op Q, of misschien nog niet eens één, toen ik begon met het schrijven van dat verhaal, dus zou het denk ik bijna onmogelijk zijn geweest om het van haar overgenomen te hebben? Maar ja, dus, nu heeft een goede vriendin mij een link gestuurd naar haar laatste hoofdstuk, waar ze mijn uitscheld als "Vieze vuile na-apert!" en zo. Ik werd daar dus best wel verdrietig van, en nu sturen allemaal van haar abo's mij - soms indirect, soms gewoon recht in m'n gezicht - haat. En sorry dat ik dit zeg, maar ik vind niet dat ze mij moeten gaan haten. Ik heb niks verkeerd gedaan en vind haar schrijfstijl echt heel mooi. Als ik zelf dit verhaal niet had gehad had ik haar verhaal zeker gelezen, omdat ze gewoon zo mooi schrijft. Maar ja, ik heb zelf zo'n verhaal dus doe ik dat niet. Oja, ik heb dus later ook gezocht op "kidnapped" bij stories, en even eerlijk: hoe veel stories zijn er nou wel niet hier over? Dat wist ik btw niet, want ik dacht dat ik een heel origineel idee had, hahahha, fail. Blijkbaar niet dus! Maar nu gaat ze mij helemaal haten terwijl er veel meer van die verhalen zijn, en al mijn ideeën komen uit MIJN hoofd, niet uit die van haar. Maar ja, nu ben ik dus van plan om het verhaal te verwijderen, want dit is gewoon echt niet leuk. What to do?

    De ruzie met haar, eventueel met behulp van een bemiddelaar oplossen, niet de 'ruzie' zo openbaar maken.


    everything, in time

    Broadfields schreef:
    De ruzie met haar, eventueel met behulp van een bemiddelaar oplossen, niet de 'ruzie' zo openbaar maken.


    Wilde ik eerst ook niet doen, maar ik dacht van, zij heeft ook mijn verhaal enzo erin gezet, en haar 400+ abo's achter me aan gestuurd, dus wist ik niet goed of ik de naam er wél of niet bij moest doen. Uiteindelijk dus wel gedaan..

    Er zijn idioot veel fanfic's, het is onmogelijk dat verhalen niet op elkaar lijken onderling. Ik vind het niet netjes dat ze dat heeft gedaan in haar story en jij nu zulke reacties krijgt, maar zeg het tegen háár [met e.v.t. hulp van een Bemiddelaar] of trek je er niets van aan. Dit topic indirect is misschien niet heel handig, er kan verwarring nu ontstaan. Gewoon doorgaan met je verhaal en zij met de hare, er is niets om over te kissebissen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    ik begrijp haar gevoelens wel want ik heb ook een keer gehad dat iemand mijn verhaal na aapte maar die deed letterlijk alles hetzelfde als in mijn verhaal alleen met andere namen. en dan zeggen dat het door mijn verhaal 'geinspireeerd' was terwijl precies hetzelfde was..

    OT: ik zou me er niet teveel van aaantrekken als je het niet gekopieerd heb


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Uhm, ik vind dat zij zich aanstelt en je moet gewooon verder gaan met je verhaal! En die mensen die jou dan haat sturen zijn echt kleuters (cat)


    Pretty is just a pretty word.

    Blomkvist schreef:
    Er zijn idioot veel fanfic's, het is onmogelijk dat verhalen niet op elkaar lijken onderling. Ik vind het niet netjes dat ze dat heeft gedaan in haar story en jij nu zulke reacties krijgt, maar zeg het tegen háár [met e.v.t. hulp van een Bemiddelaar] of trek je er niets van aan. Dit topic indirect is misschien niet heel handig, er kan verwarring nu ontstaan. Gewoon doorgaan met je verhaal en zij met de hare, er is niets om over te kissebissen.

    Hier ben ik het goed mee eens


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Broadfields schreef:
    De ruzie met haar, eventueel met behulp van een bemiddelaar oplossen, niet de 'ruzie' zo openbaar maken.


    Er zijn geen bemiddelaars meer.


    quidquid excusatio prandium pro

    Blomkvist schreef:
    Er zijn idioot veel fanfic's, het is onmogelijk dat verhalen niet op elkaar lijken onderling. Ik vind het niet netjes dat ze dat heeft gedaan in haar story en jij nu zulke reacties krijgt, maar zeg het tegen háár [met e.v.t. hulp van een Bemiddelaar] of trek je er niets van aan. Dit topic indirect is misschien niet heel handig, er kan verwarring nu ontstaan. Gewoon doorgaan met je verhaal en zij met de hare, er is niets om over te kissebissen.


    Ik heb het btw al tegen haar gezegd (; Maar ik ben het voor de rest helemaal met je eens ..

    [ bericht aangepast op 17 aug 2012 - 22:23 ]

    Blomkvist schreef:
    Er zijn idioot veel fanfic's, het is onmogelijk dat verhalen niet op elkaar lijken onderling. Ik vind het niet netjes dat ze dat heeft gedaan in haar story en jij nu zulke reacties krijgt, maar zeg het tegen háár [met e.v.t. hulp van een Bemiddelaar] of trek je er niets van aan. Dit topic indirect is misschien niet heel handig, er kan verwarring nu ontstaan. Gewoon doorgaan met je verhaal en zij met de hare, er is niets om over te kissebissen.


    Idd. Alle fanfics lijken op elkaar, ze draaien om dezelfde personen. Dus, jullie moeten allebei stoppen met kinderachtig doen: zij moet geen oproepen om ruzie te zoeken in haar story plaatsen en jij moet dat niet doen op het forum. Wat jij doet is precies hetzelfde als wat zij doet en waar jij zo verdrietig van werd.


    quidquid excusatio prandium pro

    CURLYMONSTER schreef:
    Uhm, ik vind dat zij zich aanstelt en je moet gewooon verder gaan met je verhaal! En die mensen die jou dan haat sturen zijn echt kleuters (cat)


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Mordin schreef:
    (...)

    Er zijn geen bemiddelaars meer.


    Is daar de rede van bekend? Ik wist dat niet, jeetje, wanneer was dat?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Niks van aantrekken, het zegt meer over hen dan over jou ;). Negatieve publiciteit is ook publiciteit. Haters praten nu eenmaal :).


    I do not intend to tip-toe through life only to arrive safely at death.

    Als iedereen die in een story een idee gebruikt dat lijkt op iemand anders het zijne en we dan ook zulke hoofdstukken gaan aanmaken, zijn we behoorlijk ver van huis. Want serieus zoek hier op heel Q maar is iets dat echt nog niemand gedaan heeft. Je zal lang zoeken vrees ik. Het is niet fijn als iemand een gelijkaardig idee heeft, maar daarom iedereen achter die persoon aansturen ofzo. Echt laag, want bijna heel Q gebruikt ideeën van elkaar. Een ik bedoel het dus eigenlijk wat in het algemeen, niet echt specifiek in jouw geval. Ik ben ook best kwaad als ik zie dat iemand iets gebruikt dat ik heb gebruikt, maar what's the point? Er ruzie om starten heeft ook geen nut, want het is het ene haar/zijn woord tegen het jouwe.
    In jouw geval: laag om het op die manier te doen en niet gewoon met een persoonlijke pb.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2012 - 22:28 ]


    Tears are words the heart can't say.

    Ik heb inderdaad een PB van AntwaMalik ontvangen en haar goed duidelijk gemaakt dat dit onnodig was, aangezien One Direction een enorme hype is en het dus wel vaker voorkomt dat stories op elkaar lijken - vooral dit onderwerp.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Blomkvist schreef:
    (...)

    Is daar de rede van bekend? Ik wist dat niet, jeetje, wanneer was dat?


    Al een lange tijd. Ivan was de laatst overgebleven bemiddelaar, maar die is al een week of twee/drie gestopt.


    quidquid excusatio prandium pro