• Haaai,

    Ik wil een boek schrijven maar ben geen held als het gaat over verhaallijn verzinnen vandaar dat ik jullie hulp inroep. ^^

    Ik ga hier de inleiding van mijn verhaal plaatsen & een korte samenvatting.
    Ik zou graag feedback krijgen en jullie mening over het al dan niet uitwerken van dit verhaal.

    Inleiding

    De lijn is dun, onzichtbaar voor vele. Louter zichtbaar voor zij die ernaar verlangen al is het vreemd bijna verboden om naar de lijn te verlangen ze wordt namelijk liever gevreesd. Dag en nacht werkt het magere lijntje aan zijn imago. Toch zijn sommige moedig genoeg om de angst te overkomen.
    De lijn is echter voor ieder anders. De lijn is overal en toch nergens want in werkelijkheid bestaat ze niet eens.
    Ze ligt aan jouw voeten en beweegt op jouw tempo. Slechts voor een beperkte tijd bepaald ze haar eigen tempo. Wie niet volgt en zijn tempo doorbreekt overbrugd de lijn al dan niet zoals gewenst.
    De dood zal zijn intrede meteen maken. De lijn, in de volksmond de dood, is daar waar we ze niet verwachten of net daar waar we ze willen. Hij is onze lijn, de grens tussen ademen en ademloosheid.


    Samenvatting

    De dood sleurt dagelijks vele mensen mee naar zijn wereld. Maar wie zijn deze mensen? Hoe ziet hun geschiedenis eruit? Wat bracht hen bij de dood? Dit boek vertelt het verhaal van vele mensen die alleen één ding gemeenschapelijk hebben, ze gaan alleen sterven.


    Positieve Feedback:
    Negatieve Feedback:
    Tips, suggesties:
    Doen, niet doen:
    Zou jij dit lezen:

    Alvast Bedankt! (flower)


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    Positief: Super mooi bedacht en ik denk dat het een sterke verhaallijn is.
    Negatief: Okee, altijd moeilijk. Negatieve feedback. Het feit dat er meerdere mensen in voor komen, krijg ik het gevoel van een omnibus. Ik weet niet hoeveel mensen jij in gedachten had.
    Tips: Het aantal mensen beperkt houden & misschieb iets luchtiger schrijven (niet dat ik je schrijfstijl niet mooi vind, integendeel. Maar voor mensen die dit niet gewend zijn, kan dit misschien een reden zijn om het boek weer terug te leggen)
    Doen, niet doen: Je verhaallijn behouden, en het idee met de meerdere personen behouden. Maar niet teveel mensen doen, dan wordt het misschien een beetje eentonig.
    Zou jij dit lezen?: Dat weet jij zelf wel^^


    Life without love is like a tree without blossom and fruit. - Kahlil Gibran

    Positieve Feedback: Heel cool, origineel, en lekker mysterieus.
    Negatieve Feedback: Wat Candlesx al zei, als je teveel mensen doet, wordt het moeilijk te volgen, dus hou het beperkt.
    Tips, suggesties: Sowieso moet je dit eerst heel goed uitwerken, want als je het met meerdere mensen doet, moet je veel dingen verzinnen; achtergrond, familie etc.
    Doen, niet doen: Doen.
    Zou jij dit lezen: Duh.


    Every living creature dies alone.

    Oke dit is echt een moeilijke maar omdat ik een fan ben van jouw schrijven zal ik mijn best doen ;D
    Positieve feedback: misschien klein om te zeggen maar de inleiding is zeer mysterieus en uitnodigend geschreven. Het trekt me wel aan.
    Negatieve feedback: ga niet te diep en laat het ook nog verstaanbaar klinken. Je beschrijft onderwerpen geweldig tot in de details maar laat het niet te ver gaan.
    Tips, suggesties: heb je elk verhaallijn al helemaal uitgewerkt? En hoeveel en je er van plan te maken? En ga je ze ook met elkaar laten verweven? Denk héél erg goed na over die vragen of andere vragen en ga niet impulsief schrijven
    Doen, niet doen: zeker doen maar doe alles op je gemak en denk over alles wat je schrijft goed na. Beter 10x herschrijven om uit te komen op een meesterwerk dan te stoppen met denken na elke zin.
    Zou jij het lezen: Mijn redenen waarom ik het wèl zou lezen:
    1) Jij hebt het geschreven
    2) Het onderwerp is zo uitgestald dat het aanspreekt en uitnodigt om verder te lezen
    3) Heb ik al gezegd dat ik jou schrijven adore?


    'Cause no wise words gonna stop the bleeding.

    Positieve Feedback: Lijkt me een mooi en origineel verhaal. De inleiding nodigt alvast uit tot verder lezen.
    Negatieve Feedback: Let op je spelling/grammatica, ik vind meteen een paar foutjes in de inleiding&samenvatting.
    Tips, suggesties: Niet te veel mensen inderdaad, dan is het moeilijker om te volgen, de personages komen dan ook minder tot hun recht. En als je al die mensen in één boek beschrijft, maak er dan niet allemaal verschillende verhalen van. Laat hen elkaar eens tegenkomen, of laat hun families met elkaar praten, of... Zorg dat de verhaallijnen in elkaar verweven worden, samenkomen. Al is het door dezelfde dokter ofzo.
    En een tip voor het einde: Het mag verdrietig zijn, de mensen sterven nu eenmaal, maar probeer het ook ergens hoopvol te maken. Maak duidelijk dat de dood niet slecht hoeft te zijn. (Laat de lezers eindigen met tranen in hun ogen maar ook een glimlach op hun gezicht.)
    Doen, niet doen: Ik zeg altijd, als je inspiratie hebt en het graag wilt, moet je schrijven. In eerste plaats voor jezelf, in de tweede plaats pas voor lezers.
    Zou jij dit lezen: Misschien... Als het een boek is waarschijnlijk niet, als het een verhaal op Q was wel. Zoals ik al zei, de inleiding nodigt uit om verder te lezen. Maar het is niet echt mijn genre, vrees ik.


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Positieve Feedback: De samenvatting klinkt spannend. En van wat ik eruit kan halen dat je met het verhaal gaat doen, klinkt het als een goed verhaal.
    Negatieve Feedback: Je inleiding. Het voelt erg geforceerd; alsof je té graag wil. Daarnaast is de lijn eerst vrouwelijk en daarna mannelijk... Ook een beetje storend. (net als de spelfoutjes, trouwens)
    De lijn, in de volksmond de dood, is daar waar we ze niet verwachten of net daar waar we ze willen. Deze zin klopt trouwens grammatical helemaal niet. De lijn is enkelvoud. Zelfs als je de dood er bij betrekt, blijft de lijn enkelvoud. Dus dan zou het worden: De lijn, in de volksmond de dood, is daar waar we haar niet verwachten of net daar waar we haar willen. Blijf letten op slordigheidsfoutjes als deze.
    Tips, suggesties: Ik heb er hierboven al een aantal genoemd, dus die zou je in rekening kunnen nemen. Spelling, slordigheid en het geforceerde gevoel.
    Doen, niet doen: Als jij het wilt doen, moet je het doen. Dit ligt in jouw handen. Het is jouw verhaal, dat alleen door jou geschreven kan worden. Jij moet je tijd erin steken, dus jij moet beslissen of je dat wilt doen.
    Zou jij dit lezen: Misschien. Het is niet echt mijn soort verhaal, maar mocht je schrijfstijl mij aanstaan, zou ik me er best aan wagen.


    I can't even think straight.