• Konnichi wa~ ^^

    Ik heb toestemming om mijn themawedstrijd te organiseren, waarbij anime en manga centraal staan!

    Yoda schreef op 9 aug 2012 - 15:09:

    Toestemming themawedstrijd

    Hallo Parachutes,

    hierbij heb je toestemming om met je themawedstrijd te beginnen. Je hebt een week om het topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes, Yoda


    Regels:
    - Ik ben op zoek naar minimaal tien en maximaal vijftien deelnemers, wees er dus op tijd bij. ^^
    - De wedstrijd bestaat uit twee grote rondes (fanfiction en onbekende personen), die onderverdeeld zijn in drie opdrachten. In totaal komen er dus zes opdrachten.
    - Bij mijn wedstrijd valt er niemand af! Aan het einde van de wedstrijd wordt er een gemiddelde genomen van alle opdrachten, waaruit bepaald wordt wie de wedstrijd wint.
    - Je hebt voor iedere opdracht twee weken de tijd. Uitstel kan tot één dag voor de deadline gevraagd worden, doe je dit niet, dan wordt er bij elke dag te laat inleveren, één punt van je cijfer afgetrokken.
    - Het maximaal aantal dagen uitstel is vier.
    - Inleveren graag via een PB naar mij.
    - Naamveranderingen even doorgeven.
    - Inzendingen, opdrachten, beoordelingen etc. komen in deze story.

    De prijzen:
    Eerste prijs: Eén item naar keuze in de spotlight, plus vermelding op mijn profiel of in mijn story.
    Tweede prijs: Vermelding op mijn profiel of in mijn story.

    Waar wordt op gelet bij het beoordelen?
    - Originaliteit en creativiteit (2x)
    - Spelling, interpunctie, grammatica bij stories, verhoudingen etc. bij tekeningen (1x)
    - Heb je je aan de opdracht gehouden? (1x)
    - Verzorging; ziet het er verzorgd uit, heb je er genoeg aandacht aan besteed? (2x)
    - Het geheel; is het leuk/boeiend om te lezen/naar te kijken/etc.? (3x)
    - Ieder onderdeel krijgt een cijfer en hiervan wordt het gemiddelde genomen, dit wordt je uiteindelijke cijfer. Sommige onderdelen tellen zwaarder mee dan anderen.

    De jury: vol!
    1. Parachutes
    2. Mirana

    De deelnemers: vol!
    1. WINDSONG Skip Beat! 1 2 3 ~ Te laat - 1 1 2
    2. Shinobi D.Gray-Man 1 2 3 -> niet ingeleverd, 1. ~ 1 2
    3. Ensignia Gundam SEED Destiny 1 2 3 ~ 1 2

    Wat voor soort opdrachten kun je verwachten?
    - Zowel fanfiction als onbekende personen. Je zult dus zowel je eigen fantasie, als je favoriete anime/manga moeten gebruiken c;
    - Schrijfopdrachten
    - Tekenoprachten
    - Het maken van een AMV
    - Rollenopdrachten


    Ronde één: fanfiction
    In deze ronde kies je jouw favoriete anime (laat even een berichtje achter met welke je kiest), die je de hele ronde gaat gebruiken, voor drie opdrachten dus!


    De eerste opdracht:
    Schrijf een recensie over je favoriete anime. De keuze is vrij, maar laat wel even een berichtje achter met welke je wilt gebruiken. Het is bij deze opdracht vooral belangrijk om lezers nieuwsgierig te maken naar jouw favoriete manga/anime. Maar een recensie bevat zowel negatieve als positieve punten, dus vergeet dat niet. Ook moet je een korte omschrijving van de anime geven, zodat men weet waar het over gaat.
    Woorden: min. 500
    Inleverdatum: maandag 27 augustus, 23.59
    Inleveren: Via een PB naar mij, Parachutes.
    Tip: Maak gebruik van de indeling inleiding-middenstuk-slot


    De tweede opdracht:
    Schrijf een fanfiction over je favoriete anime. Hiervoor moet je dezelfde anime gebruiken als die in de vorige opdracht. Ik laat je volledig vrij in deze opdracht. Pairings, een vervolg, een gedicht over een bepaalde scène... Het maakt niet uit! Zolang je maar bij de personages van de anime blijft en niet je eigen personages erbij verzint.
    Woorden: min. 500
    Inleverdatum: vrijdag 21 september, 23.59
    Inleveren: Via een PB naar mij, Parachutes.
    Taal: Nederlands of Engels
    Extra: Het verzinnen van eigen personages zijn wel toegestaan, zolang het er niet te veel worden en je als hoofdpersonage een bestaand personage houdt.


    De derde opdracht:
    Maak een AMV over je favoriete anime. Opnieuw is het de bedoeling dat je dezelfde anime gebruikt als in je eerdere opdrachten. De enige eis die ik heb is dat je gebruik maakt van zelfgekozen muziek (volledig vrije keus) die je achter het filmpje zet en dus niet scènes achter elkaar gaat plakken met de stem etc. er nog bij. Voor de rest ben je volledig vrij!
    Tijd: min. 2,5 minuten
    Inleverdatum: zaterdag 13 oktober, 23.59
    Inleveren: Zet je AMV op YouTube en stuur mij de link via een PB.



    Ronde twee: eigen creativiteit
    In deze ronde creëer je zelf personages, een verhaallijn en dus een beetje je eigen anime! Ook bij deze ronde is het de bedoeling dat je steeds bij hetzelfde verhaal blijft, en dus jouw eigen verhaal steeds verder laat vorderen. Verzin dus niet steeds nieuwe verhaallijnen, maar blijf bij je eerste opdracht.

    De eerste opdracht:
    We houden het eerst simpel. Het is bij deze opdracht de bedoeling dat je gaat tekenen. Ontwerp je eigen personage, maar daarmee bedoel ik alleen het uiterlijk! Maak dus alleen tekening(en) van jouw hoofdpersonage. Het is nog niet de bedoeling dat je het karakter en dergelijke gaat beschrijven. Voor de rest laat ik je vrij. Je mag één tekening maken, je mag er ook tien maken, dat is helemaal aan jou. Als we maar een goed beeld krijgen van hoe jouw personage eruit ziet.
    Hoeveelheid: vrij, als er maar minimaal één tekening bij zit. ;p
    Inleverdatum: zondag 11 november, 23.59
    Inleveren: met behulp van tinypic of zet ze in je fotoboek. Een link naar deviantart vind ik ook prima.


    De tweede opdracht:
    Voor deze opdracht is het de bedoeling dat je een rollenopdracht gaat maken, je stelt je personage als het ware dus aan ons voor. Hoe je dat doet, is helemaal aan jou. Je mag een lijstje invullen, maar je mag ook een kort verhaaltje schrijven. Ik wil wel dat je zowel het uiterlijk als het innerlijk beschrijft, en daar zo uitgebreid mogelijk in bent. Je mag overigens ook - als je bijvoorbeeld van plan bent om iets over familie/vrienden/relaties te schrijven - andere personages gebruiken, maar die mag je niet te uitgebreid omschrijven. Blijf zo dicht mogelijk bij je hoofdpersonage.
    Woorden: geen limiet!
    Inleverdatum: woensdag 12 december, 23.59.
    Inleveren: via een PB naar mij. Zet het wel eerst in een story/blog/etc. Dus niet rechtstreeks in het PB'tje plakken.
    LET OP: Als je ervoor kiest om een verhaaltje te schrijven, let er dan op dat er nog geen verhaallijn in mag zitten, je mag echt alleen een soort van 'introductie' schrijven!


    De uitslag staat nu online!


    Is iets nog niet helemaal duidelijk? Vraag er gerust naar, ik zal proberen niet te bijten. c;

    Sayonara!

    [ bericht aangepast op 19 dec 2012 - 19:29 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Perdu schreef:
    Dan zit ik met een huge probleem.


    Heb je geen andere anime gezien?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Timcanpy schreef:
    Me wants D.Gray-Man for the first round *O* ILOVED.GRAY-MAN!!! (bloos)


    Okeee. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Btw, ik ben ook op 'vakantie' vanaf 23/08 tem 27/08. (tot zover je vakantie kan zien in een logeerpartij met je bf die twee provincies verder woont ;p)
    De data kan nog altijd veranderen, maar dat laat ik je dan nog weten.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2012 - 12:25 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik wil Mew Mew Power ;D.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Starkisch schreef:
    Btw, ik ben ook op 'vakantie' vanaf 23/08 tem 27/08. (tot zover je vakantie kan zien in een logeerpartij met je bf die twee provincies verder woont ;p)
    De data kan nog altijd veranderen, maar dat laat ik je dan nog weten.


    Okee, is goed. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yenthl schreef:
    Ik wil Mew Mew Power ;D.


    Die is awesomee ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Die is awesomee ;D


    En blijft mijn lievelings hèhè. Ik had de serie gedownload, maar mijn !$@%#@ tv wilde hem niet afspelen : |.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2012 - 13:12 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Heb je geen andere anime gezien?


    Nee.
    [Dat is best faalerig...]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Perdu schreef:
    (...)

    Nee.
    [Dat is best faalerig...]


    Nou, ik zou zeggen, ga dan een anime met weinig kijken :3 ik weet niet van welk genre je houdt, maar hier een paar suggesties :3
    - DN Angel (26 afleveringen)
    For Niwa Daisuke, turning 14 should be accompanied by romance and the promise of new adventures into adulthood, but instead comes with a surprising revelation: all male children of the Niwa's bloodline inherit the powers (alter ego) of Dark, a phantom thief, upon their 14th birthday! Now, in addition to his ever-present quest to win the heart of his childhood friend Risa, Daisuke must commit acts of thievery (with his doppelganger Dark controlling his body), to steal mysterious pieces of art for unknown purposes. For Daisuke, his growing pains are just beginning!
    - Fruits Basket (26 afleveringen)
    Tohru Honda is a compassionate girl who is down on her luck. Her mother having recently died, she has been forced to camp out in the woods for shelter. However, things start to turn around once she is invited to live with class hunk Yuki Sohma and his family... but all is not as it seems! Yuki's family is burdened with a dark curse which causes them to turn into the animals of the Chinese zodiac once hugged by a member of the opposite sex... and Honda may be the only one who can help them.
    - Kaichou wa maid-sama (26 afleveringen)
    President of the Student Council at the almost-all-boys Seika High School, the hard-as-nails Misaki Ayuzawa works every day to make life easier on the small population of co-eds who have enrolled there. Though an unholy terror to all things male during school hours, in order to provide for her impoverished family, she secretly works after school at a maid cafe in Akihabara. However, when campus hottie Usui Takumi wanders into the restaurant during her shift, suddenly she finds her reputation in school at his mercy...
    - Kimi ni todoke (25 afleveringen)
    Sawako is een gevreest meisje. Men zegt dat als men haar recht aankijkt, men vervloekt wordt. Sawako leert Kazehaya kennen en veranderd compleet. Een schattige lovestory. Is ook een vervolg van.
    - Kore wa zombie desuka? (Of the dead) (12 + 10 afleveringen)
    Ayumu wordt op een nacht vermoord. Door eucliwood wordt hij terug gebracht vanuit de dood: natuurlijk als zombie. Vanaf dat moment leert hij allemaal bovennatuurlijke wezens kennen. Een grappige "horror" comedy :3 Heeft ook een vervolg: Kore wa zombie desuka? of the dead!
    - Pretear (13 afleveringen)
    Awayuki Himeno is a normal schoolgirl who is in a bind: her father’s remarriage yielded two new cruel stepsisters, and to top it off, she meets seven men who call themselves Liefe Knights. They reveal to her that she's a Pretear, someone who can lend powers to them when their powers aren’t enough to defeat the evil creatures called mayouchuu. Now, she has to fight the ambitious Fenrir, whose only purpose is to leech the life force from all living beings. Can Himeno save the world and find a way to deal with her growing feelings for one of the Liefe Knights?
    - Rosario to Vampire (13 afleveringen)
    Fifteen-year-old Tsukune Aono is average in every way; he has no hobbies, less-than-stellar grades and he's even flunked his high school entrance exam. His parents have managed to enroll him in a school, but it's no ordinary school! Tsukune will be attending the Youkai Academy, a place where monsters learn how to co-exist with humans! As the werewolves, vampires, witches and other monsters are required to retain their human forms, Tsukune - the lone human - is able to avoid their bloodthirsty gazes. However, he quickly attracts the attention of a number of devilish beauties including the vampire Moka, a busty succubus and even a young witch! It seems Tsukune's average life isn't so average anymore!
    - Vampire Knight (13 + 13 afleveringen)
    Dit gaat over een school, de Cross Academy. Er zijn 2 klassen daar, de day class en de night class. De day class bestaat uit mensen, en zoals de naam van de anime al zegt, bestaat de night class dan uit vampiers. Een spannende vampiersanime met veel geheimen om achter te komen. Is ook een vervolg op: Vampire Knight Guilty.

    Ik heb er een aantal samenvattingen bij gedaan van anime-planet.com
    Van sommige krijg ik geen goede samenvatting op papier, vandaar...

    [ bericht aangepast op 11 aug 2012 - 15:03 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik neem K-ON :D


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    @Perdu
    Je kunt idd een korte anime gaan kijken vlug, maar dan hoop ik wel dat je 'm leuk gaat vinden, aangezien je er drie opdrachten over moet maken..

    Nog een paar andere tips, korte anime:
    Another (12 episodes) horror, mystery, drama, etc.
    Dantalian no Shoka (12 episodes) action, mystery, fantasy, historical, etc.
    11eyes (12 episodes) fantasy, action, etc.
    Air TV (13 episodes) drama, romance, fantasy, etc.
    Ef - a tale of memories (12 episodes) drama, romance, mystery, etc.

    Je kunt ze allemaal kijken op animefreak.tv (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Skip Beat! ^^

    [ bericht aangepast op 11 aug 2012 - 21:07 ]


    ~ KONNICHIWA.

    Wat voor soort opdrachten kun je verwachten?
    - Zowel fanfiction als onbekende personen. Je zult dus zowel je eigen fantasie, als je favoriete anime/manga moeten gebruiken c;
    - Schrijfopdrachten
    - Tekenoprachten
    - Het maken van een AMV
    - Rollenopdrachten


    Wat is dat? 8D.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Yenthl schreef:
    (...)

    Wat is dat? 8D.


    volgens mij staat het voor Animated Music Video...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Als je op youtube een random anime invoert en het woord AMV, zul je het wel zien c;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)