• Konnichi wa~ ^^

    Ik heb toestemming om mijn themawedstrijd te organiseren, waarbij anime en manga centraal staan!

    Yoda schreef op 9 aug 2012 - 15:09:

    Toestemming themawedstrijd

    Hallo Parachutes,

    hierbij heb je toestemming om met je themawedstrijd te beginnen. Je hebt een week om het topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes, Yoda


    Regels:
    - Ik ben op zoek naar minimaal tien en maximaal vijftien deelnemers, wees er dus op tijd bij. ^^
    - De wedstrijd bestaat uit twee grote rondes (fanfiction en onbekende personen), die onderverdeeld zijn in drie opdrachten. In totaal komen er dus zes opdrachten.
    - Bij mijn wedstrijd valt er niemand af! Aan het einde van de wedstrijd wordt er een gemiddelde genomen van alle opdrachten, waaruit bepaald wordt wie de wedstrijd wint.
    - Je hebt voor iedere opdracht twee weken de tijd. Uitstel kan tot één dag voor de deadline gevraagd worden, doe je dit niet, dan wordt er bij elke dag te laat inleveren, één punt van je cijfer afgetrokken.
    - Het maximaal aantal dagen uitstel is vier.
    - Inleveren graag via een PB naar mij.
    - Naamveranderingen even doorgeven.
    - Inzendingen, opdrachten, beoordelingen etc. komen in deze story.

    De prijzen:
    Eerste prijs: Eén item naar keuze in de spotlight, plus vermelding op mijn profiel of in mijn story.
    Tweede prijs: Vermelding op mijn profiel of in mijn story.

    Waar wordt op gelet bij het beoordelen?
    - Originaliteit en creativiteit (2x)
    - Spelling, interpunctie, grammatica bij stories, verhoudingen etc. bij tekeningen (1x)
    - Heb je je aan de opdracht gehouden? (1x)
    - Verzorging; ziet het er verzorgd uit, heb je er genoeg aandacht aan besteed? (2x)
    - Het geheel; is het leuk/boeiend om te lezen/naar te kijken/etc.? (3x)
    - Ieder onderdeel krijgt een cijfer en hiervan wordt het gemiddelde genomen, dit wordt je uiteindelijke cijfer. Sommige onderdelen tellen zwaarder mee dan anderen.

    De jury: vol!
    1. Parachutes
    2. Mirana

    De deelnemers: vol!
    1. WINDSONG Skip Beat! 1 2 3 ~ Te laat - 1 1 2
    2. Shinobi D.Gray-Man 1 2 3 -> niet ingeleverd, 1. ~ 1 2
    3. Ensignia Gundam SEED Destiny 1 2 3 ~ 1 2

    Wat voor soort opdrachten kun je verwachten?
    - Zowel fanfiction als onbekende personen. Je zult dus zowel je eigen fantasie, als je favoriete anime/manga moeten gebruiken c;
    - Schrijfopdrachten
    - Tekenoprachten
    - Het maken van een AMV
    - Rollenopdrachten


    Ronde één: fanfiction
    In deze ronde kies je jouw favoriete anime (laat even een berichtje achter met welke je kiest), die je de hele ronde gaat gebruiken, voor drie opdrachten dus!


    De eerste opdracht:
    Schrijf een recensie over je favoriete anime. De keuze is vrij, maar laat wel even een berichtje achter met welke je wilt gebruiken. Het is bij deze opdracht vooral belangrijk om lezers nieuwsgierig te maken naar jouw favoriete manga/anime. Maar een recensie bevat zowel negatieve als positieve punten, dus vergeet dat niet. Ook moet je een korte omschrijving van de anime geven, zodat men weet waar het over gaat.
    Woorden: min. 500
    Inleverdatum: maandag 27 augustus, 23.59
    Inleveren: Via een PB naar mij, Parachutes.
    Tip: Maak gebruik van de indeling inleiding-middenstuk-slot


    De tweede opdracht:
    Schrijf een fanfiction over je favoriete anime. Hiervoor moet je dezelfde anime gebruiken als die in de vorige opdracht. Ik laat je volledig vrij in deze opdracht. Pairings, een vervolg, een gedicht over een bepaalde scène... Het maakt niet uit! Zolang je maar bij de personages van de anime blijft en niet je eigen personages erbij verzint.
    Woorden: min. 500
    Inleverdatum: vrijdag 21 september, 23.59
    Inleveren: Via een PB naar mij, Parachutes.
    Taal: Nederlands of Engels
    Extra: Het verzinnen van eigen personages zijn wel toegestaan, zolang het er niet te veel worden en je als hoofdpersonage een bestaand personage houdt.


    De derde opdracht:
    Maak een AMV over je favoriete anime. Opnieuw is het de bedoeling dat je dezelfde anime gebruikt als in je eerdere opdrachten. De enige eis die ik heb is dat je gebruik maakt van zelfgekozen muziek (volledig vrije keus) die je achter het filmpje zet en dus niet scènes achter elkaar gaat plakken met de stem etc. er nog bij. Voor de rest ben je volledig vrij!
    Tijd: min. 2,5 minuten
    Inleverdatum: zaterdag 13 oktober, 23.59
    Inleveren: Zet je AMV op YouTube en stuur mij de link via een PB.



    Ronde twee: eigen creativiteit
    In deze ronde creëer je zelf personages, een verhaallijn en dus een beetje je eigen anime! Ook bij deze ronde is het de bedoeling dat je steeds bij hetzelfde verhaal blijft, en dus jouw eigen verhaal steeds verder laat vorderen. Verzin dus niet steeds nieuwe verhaallijnen, maar blijf bij je eerste opdracht.

    De eerste opdracht:
    We houden het eerst simpel. Het is bij deze opdracht de bedoeling dat je gaat tekenen. Ontwerp je eigen personage, maar daarmee bedoel ik alleen het uiterlijk! Maak dus alleen tekening(en) van jouw hoofdpersonage. Het is nog niet de bedoeling dat je het karakter en dergelijke gaat beschrijven. Voor de rest laat ik je vrij. Je mag één tekening maken, je mag er ook tien maken, dat is helemaal aan jou. Als we maar een goed beeld krijgen van hoe jouw personage eruit ziet.
    Hoeveelheid: vrij, als er maar minimaal één tekening bij zit. ;p
    Inleverdatum: zondag 11 november, 23.59
    Inleveren: met behulp van tinypic of zet ze in je fotoboek. Een link naar deviantart vind ik ook prima.


    De tweede opdracht:
    Voor deze opdracht is het de bedoeling dat je een rollenopdracht gaat maken, je stelt je personage als het ware dus aan ons voor. Hoe je dat doet, is helemaal aan jou. Je mag een lijstje invullen, maar je mag ook een kort verhaaltje schrijven. Ik wil wel dat je zowel het uiterlijk als het innerlijk beschrijft, en daar zo uitgebreid mogelijk in bent. Je mag overigens ook - als je bijvoorbeeld van plan bent om iets over familie/vrienden/relaties te schrijven - andere personages gebruiken, maar die mag je niet te uitgebreid omschrijven. Blijf zo dicht mogelijk bij je hoofdpersonage.
    Woorden: geen limiet!
    Inleverdatum: woensdag 12 december, 23.59.
    Inleveren: via een PB naar mij. Zet het wel eerst in een story/blog/etc. Dus niet rechtstreeks in het PB'tje plakken.
    LET OP: Als je ervoor kiest om een verhaaltje te schrijven, let er dan op dat er nog geen verhaallijn in mag zitten, je mag echt alleen een soort van 'introductie' schrijven!


    De uitslag staat nu online!


    Is iets nog niet helemaal duidelijk? Vraag er gerust naar, ik zal proberen niet te bijten. c;

    Sayonara!

    [ bericht aangepast op 19 dec 2012 - 19:29 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    AutumnElf schreef:
    Timcanpy --> AutumnElf


    Me likes your username. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Me likes your username. ^^


    Thank you ^^
    Me likes it too *O*

    Ik ben trouwens bijna klaar met mijn opdracht 2 :D


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    WAUW! Iedereen heeft ingezonden! Yaaay me = happy! ^.^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    WAUW! Iedereen heeft ingezonden! Yaaay me = happy! ^.^


    Wanneer komt opdracht 3? *O*


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    En de beoordelingen?


    No growth of the heart is ever a waste

    Uchiha schreef:
    En de beoordelingen?


    Na het weekend. Ik zal wel alvast opdracht 3 online zetten zonder deadline, zodat jullie er evt. alvast aan kunnen beginnen, omdat dit de AMV-opdracht is, en dat kost nogal wat tijd.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Damn. Ik had al een AMV, maar die is 2:15 min lang :/
    Trouwens, is het de bedoeling dat je stukjes uit de anime zelf pakt of mag het ook uit fanart bestaan?


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Arthur schreef:
    Damn. Ik had al een AMV, maar die is 2:15 min lang :/
    Trouwens, is het de bedoeling dat je stukjes uit de anime zelf pakt of mag het ook uit fanart bestaan?


    Mag allebei!
    En dat is wel balen zeg ;o. Misschien kun je 'm toch nog als basis o.i.d. gebruiken?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    De uitslag staat online! Eerder dan beloofd, yaaay! Ga dus vlug een kijkje in de story nemen! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    De deadline is op zaterdag 13 oktober gezet


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    De uitslag staat online! Eerder dan beloofd, yaaay! Ga dus vlug een kijkje in de story nemen! ^^


    Har-har, aye matey, this pirate's gonna end up last for sure! 'Cos he isn't familiar with making an AMV :P


    Na regen komt zonneschijn.

    Ahab schreef:
    (...)

    Har-har, aye matey, this pirate's gonna end up last for sure! 'Cos he isn't familiar with making an AMV :P

    Succes, dan, zou ik zeggen.
    Wie niet waagt, niet wint en je kan alleen maar verbeteren. :Y)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ahab schreef:
    (...)

    Har-har, aye matey, this pirate's gonna end up last for sure! 'Cos he isn't familiar with making an AMV :P


    Nou, eens moet de eerste keer zijn, toch? (': Good luck! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Jeej ^^ Ik ben blij met mijn uitslag ;p
    En de nieuwe opdracht...

    Dit gaat nog wat worden :')
    Heeft iemand ook een programma waarmee je goed een AMV kan maken?
    Aangezien ik nu niet eens meer MovieMaker heb >.<


    ~ KONNICHIWA.

    Ahab schreef:
    (...)

    Har-har, aye matey, this pirate's gonna end up last for sure! 'Cos he isn't familiar with making an AMV :P

    Lololol, same here x'D. Never made one, always telling myself I should make one and finally I'm forced into it :'D.


    No growth of the heart is ever a waste