• De mensen in Memento Moria vinden het verschrikkelijk dat er elk jaar weer kinderen worden verbannen naar het onbekende buiten de vertrouwde muren van hun stad. Ze hebben geen idee van de dingen achter de muren en ze vrezen voor het ergste. Wat ze niet weten is dat er nog een stad is; Achlys. Achlys is, in tegenstelling tot Memento Moria, een donkere en ongezellige stad. Er word nooit gepraat, laat staan gelachen.
    Alle verbannen kinderen van Memento Moria komen in de woestijn. Als ze die overleven, komen ze - meestal - in Achlys terecht. Daar worden ze ontvangen en bekend gemaakt met de regels. Alle inwoners van Achlys worden onderdrukt en bang gemaakt.
    Tot een groep kinderen in Achlys een plan gaat maken: Ze willen ontsnappen, en Memento Moria vertellen van de oorlog die de koning van Achlys aan het voorbereiden is...
    Maar in Memento Moria zelf worden er ook al plannen doorgeven rond de nog niet ingeschreven kinderen. Ze weten zeker dat ze binnenkort zullen worden verbannen, maar ze hebben gehoord van de geruchten over een donkere stad achter in de mist van de woestijn. Mensen zeggen dat het maar een sprookje is, maar de kinderen willen het gaan onderzoeken...


    De regels van Achlys

    - De mensen in Achlys mogen niet hardop praten. Het moet zo stil mogelijk.
    - Eens in Achlys, nooit meer uit Achlys.
    - Als* je ouder word dan 30, wordt je vermoord door de soldaten van Kaz.
    - Als je 20 bent, moet je trouwen, en zo snel mogelijk kinderen krijgen.
    - Vrouwen en mannen moeten ten allen tijden klaar zijn om ten strijden te trekken naar Memento Moria**
    - Als er een nieuweling binnenkomt in Achlys, mag je diegene niet waarschuwen
    - Je moet iemand aangeven als ze één van de regels overtreden, anders overtreedt je zelf de regels.
    - Geen muziek, gezang etc.

    *: De meeste inwoners gaan al voor hun 30e jaar dood. De één door zelfmoord omdat het zo verschrikkelijk is in Achlys, en de ander door ziekte. Ziekte komt vaak voor, want het voedsel is besmet met allerlei insecten en ook de hygiëne van de stalen huizen is laag.

    **: Kaz wil Memento Moria overnemen. Dan wil hij daar dezelfde regels toepassen als die hij heeft opgesteld in Achlys.


    Als iemand 1 van de regels overtreedt word hij/zij in de kerkers gegooid


    Rollen (reserveringen blijven 24 uur staan):


    Inwoners van Memento Moria:
    Dit mogen kinderen zijn die worden verbannen, of andere inwoners van Memento Moria, zet dat er ook even bij.

    - Survive - Ahn Lisbon
    -
    -
    -
    ...

    Inwoners van Achlys

    - CottonCloud - Laurin Sadler
    - Yuffie - Desirae Brown - 10 tot 24 augustus weg
    -
    -
    ...

    Kinderen in de woestijn (12-16 jr)

    - Europe - Chloë Jessica Mattews
    - Emrys - Gwaine Herinson
    -
    -
    ...

    Overige rollen:

    - De koning van Achlys, Kaz, hij moet rond de 30 zijn (hij wordt dus niet vermoord op zijn dertigste)
    - Soldaten van Achlys, deze zijn niet heel noodzakelijk, en ook niet veel nodig dus deze kunnen misschien als tweede rol

    Invullen voor een rol:

    Naam:
    Rol:
    Leeftijd:
    Uiterlijk (Foto + beschrijving):
    Karakter (Dit mag ook later in de RPG duidelijk worden):
    Extra:
    (Voor kinderen in Memento Moria) Ingeschreven of niet:

    Regels van de RPG:

    - Schelden en geweld mag IC (vraag wel even aan de ander of zijn/haar personage verwond mag raken, of dood mag gaan), OCC niet
    - als je een personage aanmaakt wil ik wel graag dat je er ook mee door gaat, en anders zou ik het fijn vinden dat je het even meld.
    - Geen one-liners
    - OCC met {}, [], (), /, /, ||, **, ~~, <> etc.
    - IC met de naam van het personage erboven
    - Speel je eigen personage, niet dat van iemand anders
    - Als je voor een lange periode weg bent, meld het dan bij mij via een pb of een gb
    - Gebruikersnaam veranderingen graag doorgeven
    - max. 3 rollen. (neem als je wel meerdere wilt maar niet weet of je er dan 1 laat doodbloeden een rol die meer aandacht nodig heeft en een rol die af en toe voor komt.)
    - En vooral: HAVE FUN!


    Waar de RPG begint:
    Het is nog erg rustig overal. Kaz is zijn plannen aan het voorbereiden en een paar van de kinderen in Achlys zitten een plan te overdenken. In Memento Moria heerst wel een beetje spanning net als elk jaar als de telling nabij is. De kinderen beginnen ook al ideeën door te geven, maar verder word er nog niets uitgevoerd. Langzamerhand word er steeds meer gepland en geobserveerd.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 10 aug 2012 - 12:19 ]

    Ik snap nog niet helemaal goed wat er gebeurd als je de regels van Achlys overtreed xD
    Maar ik wil wel één van die kinderen^^
    Zal hem later even aanmaken:)


    It's never gonna happen, Guys.

    Yuffie schreef:
    Ik snap nog niet helemaal goed wat er gebeurd als je de regels van Achlys overtreed xD
    Maar ik wil wel één van die kinderen^^
    Zal hem later even aanmaken:)


    Dan word je in de kerkers gegooid. Vermoorden heeft namelijk niet erg veel zin aangezien bijna alle inwoners van Achlys toch depressief zijn.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2012 - 20:11 ]

    Yuffie schreef:
    Ik snap nog niet helemaal goed wat er gebeurd als je de regels van Achlys overtreed xD
    Maar ik wil wel één van die kinderen^^
    Zal hem later even aanmaken:)


    Van de kinderen van Achlys? (:

    Ik wil wel meedoen ^^
    Alleen, wat is zo'n beetje de standaard leeftijd?

    Naam: Laurin Sadler
    Rol: Inwoner van Achlys
    Leeftijd: 18
    Uiterlijk:


    Laurin heeft groene ogen en bruin haar dat meestal in een korte staart of een geïmproviseerde knot zit. Ze is langer dan anderen en heeft vooral lange benen. Ze heeft nogal ruwe handen door het werk dat ze doet.
    Karakter: Laurin is in een groot gezin opgegroeid en is gewend regels na te leven en haar meerderen altijd te gehoorzamen. Hierdoor heeft ze niet zo'n sterke wil en laat ze mensen snel over haar heen lopen. Ze verlangt weliswaar naar een betere wereld, maar kan zich die niet voorstellen doordat ze niet weet wat er zich achter de muren van Achlys bevindt.
    Extra: Laurin is geboren in Achlys en is nooit buiten zijn stadsmuren geweest. Ze heeft nog nooit gelach of muziek gehoord of zelf gelachen. Haar ouders hebben haar nooit geleerd om te praten zodat ze veilig zou zijn en de aandacht nooit zou trekken.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2012 - 21:58 ]


    yeehh

    [Van Achlys dus^^]

    Naam: Desirae Brown
    Rol:  Inwoner Achlys
    Leeftijd: 19
    Uiterlijk (Foto + beschrijving):


    Desirae heeft lang krullend bruin haar. Ze heeft bruine ogen met een groen randje.
    Karakter (Dit mag ook later in de RPG duidelijk worden): Desirae is een nogal opstandig type, ook al probeert ze dit te verbergen. Ze verlangt terug naar huis, naar Memento Moria en droomt dan ook vaak over hoe het vroeger was. Ze is zeker geen type dat zomaar met zich laat sollen, ook al laat ze in Achlys de opstand achterwege. Achter de ruggen om van soldaten klaagt ze over het leven hier, maar ze is nog niet zo dapper om in opstand te komen. Ze kan vriendelijk zijn, maar het leven in Achlys heeft haar hard gemaakt. Vaak doet ze gemener dan ze eigenlijk is. Het is moeilijk haar volledige vertrouwen te winnen, aangezien Desirae zich bij niemand helemaal bloot geeft. Alchys laat een andere kant van haar zien. Het liefste wat ze wil is terugkeren naar huis.
    Extra: Desirae wordt binnenkort 20, wat betekent dat ze moet gaan trouwen. Iets waar ze echt totaal geen behoefte aan heeft. (Ze is in Achlys gekomen, toen ze 16 jaar oud was!)

    [ bericht aangepast op 6 aug 2012 - 21:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    CottonCloud schreef:
    Ik wil wel meedoen ^^
    Alleen, wat is zo'n beetje de standaard leeftijd?

    Naam: Laurin Sadler
    Rol: Inwoner van Achlys
    Leeftijd: 18
    Uiterlijk:


    Laurin heeft groene ogen en bruin haar dat meestal in een korte staart of een geïmproviseerde knot zit. Ze is langer dan anderen en heeft vooral lange benen. Ze heeft nogal ruwe handen door het werk dat ze doet.
    Karakter: Laurin is in een groot gezin opgegroeid en is gewend regels na te leven en haar meerderen altijd te gehoorzamen. Hierdoor heeft ze niet zo'n sterke wil en laat ze mensen snel over haar heen lopen. Ze verlangt weliswaar naar een betere wereld, maar kan zich die niet voorstellen doordat ze niet weet wat er zich achter de muren van Achlys bevindt.
    Extra: Laurin is geboren in Achlys en is nooit buiten zijn stadsmuren geweest. Ze heeft nog nooit gelach of muziek gehoord of zelf gelachen. Haar ouders hebben haar nooit geleerd om te praten zodat ze veilig zou zijn en de aandacht nooit zou trekken.


    De standaard leeftijd is ongeveer tot 25. Dit omdat de mensen in Achlys vroeg sterven, en sowieso op hun 30e worden vermoord. Hoe jong ze zijn maakt verder niet erg veel uit, al denk ik niet dat kinderen van 1 de woestijn kunnen overleven in hun eentje.

    Kan ik een kind die in de woenstijn zit reserveren?


    That is a perfect copy of reality.

    Kan ik ook een kind in de woestijn reserveren? Het liefste een jongen


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Naam: Gwaine Herinson
    Rol: Kind in de woestijn
    Leeftijd: 15
    Uiterlijk (Foto + beschrijving):

    Hij heeft kort bruin haar en opvallende blauwe ogen.
    Karakter (Dit mag ook later in de RPG duidelijk worden): Gwaine is erg terughoudend tegenover mensen en je kan niet echt goed op de hoogte van hem komen. Hij heeft altijd wel een paar vrienden gehad maar hij gaf nooit echt om ze zoals de meeste mensen doen. Van zichzelf uit is hij heel rustig en praat niet veel als hij dat wel doet moet er wel een goede reden zijn.

    Extra: Hij is al ongeveer twee dagen in de woestijn.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Naam: Ahn Lisbon
    Rol: Kind in Memento Moria
    Leeftijd: 16
    Uiterlijk (Foto + beschrijving):


    Ze heeft lang donker bruin haar, wat ze meestal in een hoge staart heeft hangen. Haar fel blauwe ogen steken duidelijk af bij haar donkere haar. Ze heeft een gemiddelde lengte, en verder is er ook niet veel bijzonders aan haar lichaam.
    Karakter: Ze is erg beschermend en gaat voor al haar dierbaren door het vuur. Ze maakt snel vrienden en is heel open. Wel is ze erg bazig, waardoor ze vaak word beschouwd als 'de baas'. Ze kan soms nogal irritant worden door haar oneindige gekwebbel, terwijl ze dat vaak niet eens door heeft. Ook kan ze snel wat brutaal door de bocht komen, terwijl dat vaak niet haar bedoeling is, ze doet vaak stoer.
    Extra: De telling is bijna, maar ze is totaal niet bang. Haar ouders hebben beloofd dat ze haar ingeschreven heeft. Uiteindelijk blijkt dat er een fout is gemaakt, en dus moet ze toch Memento Moria verlaten. Hier is ze helemaal kapot van.
    Ingeschreven of niet: Nee, ze is niet ingeschreven, terwijl haar ouders en zijzelf dat wel dachten.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2012 - 19:54 ]

    Europe schreef:
    Kan ik een kind die in de woenstijn zit reserveren?


    Je reservering blijft 24 uur staan.

    Naam: Chloë Jessica Mattews
    Rol: Kind in de woestijn.
    Leeftijd:15.
    Uiterlijk (Foto + beschrijving):

    Ze heeft lange blonde haren, met slag erin. Ze heeft donkere ogen en een wat getinte huid. Ze is rond de 1.75.
    Karakter (Dit mag ook later in de RPG duidelijk worden): Dat bedenk ik in de rpg wel, ik kan me er nooit zo goed aahouden.
    Extra: Ze zit al een week in de woestijn.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2012 - 20:03 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Even belangrijk:
    Ik ben vanaf morgen 2 weken weg.
    Mijn werk heeft gebeld, dus zit ik twee weken op Texel..
    Ik weet niet zeker of het me lukt om mee te doen en anders val ik later wel in^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Yuffie schreef:
    Even belangrijk:
    Ik ben vanaf morgen 2 weken weg.
    Mijn werk heeft gebeld, dus zit ik twee weken op Texel..
    Ik weet niet zeker of het me lukt om mee te doen en anders val ik later wel in^^


    Vet! (': Val later maar in joh, wel zo leuk. Als er überhaupt nog meer mensen komen die mee willen doen ..

    Survive schreef:
    (...)

    Vet! (': Val later maar in joh, wel zo leuk. Als er überhaupt nog meer mensen komen die mee willen doen ..


    Ja, het is jammer dat er nog zo weinig inschrijvingen zijn. Ik vindt het wel een awesome idee :l

    [ bericht aangepast op 10 aug 2012 - 20:18 ]


    yeehh