• Hey iedereen!!
    Ik zou heel erg graag in de vijfde (ik ga na de zomervakantie naar 4 atheneum) naar een boarding school in Amerika willen.
    Ik loop al best wel een tijd met dit idee rond maar het wil niet echt lukken.
    Er zijn namelijk genoeg organisaties die je kunnen helpen bij een jaar naar een high school in Amerika, maar dan ga je naar een gewone high school en dan zit je bij een gastgezin. En dat lijkt mij niet zo leuk.
    Dus daarom wil ik naar een boarding school. Want daar slaap je dan ook en die campus is vaak ook heel erg mooi.
    Nu is dus alleen het probleem hoe dat gaat lukken, want ik ken dus geen organisaties die ook helpen voor boarding school, ik kan niet zo heel goed engels dus ik kan het niet in mn eentje, en het is vaak erg duur dus dan heb ik een beurs ofzo nodig, maar om dat te krijgen moet je ook goed engels kunnen.

    Dus weet iemand een goede organisatie die je kunt helpen met het gaan naar een boarding school? Of iemand die dat zelf heeft gedaan? Of iemand die er veel verstand van heeft en heel erg goed engels kan om mij te helpen?

    Alvast heeeeel erg dankjewel want ik wil dit echt ongeloofelijk graag.
    Xxx


    Life is what you make it

    Sorry, dat zou ik niet weten. Maar als je er een jaar naar school gaat, dan zul je dat jaar in Nederland opnieuw moeten doen, want het niveau qua scholing is daar gewoon ontzettend laag. En, als je niet goed Engels kan, hoe denk je de lessen dan te kunnen volgen?

    [ bericht aangepast op 5 aug 2012 - 21:04 ]


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    Sorry, dat zou ik niet weten. Maar als je er een jaar naar school gaat, dan zul je dat jaar in Nederland opnieuw moeten doen, want het niveau qua scholing is daar gewoon ontzettend laag. En, als je niet goed Engels kan, hoe denk je de lessen dan te kunnen volgen?


    You've cat to be kitten me right meow.

    gewoon voor de lol of zit er meer achter?


    -

    Nou, je zegt dat je Engels niet zo goed is. Alles, álles is daar Engels. Misschien niet zo'n goed idee?

    Buttzville schreef:
    Nou, je zegt dat je Engels niet zo goed is. Alles, álles is daar Engels. Misschien niet zo'n goed idee?


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Buttzville schreef:
    Nou, je zegt dat je Engels niet zo goed is. Alles, álles is daar Engels. Misschien niet zo'n goed idee?

    + in een folder van EF, die ook zulke dingen organiseert, staat dat je wel goed Engels moet kunnen. Je wordt daar namelijk schriftelijk en mondeling op getest.
    Ik wou namelijk ook graag zoiets doen, maar dan in Engeland.

    Bronte schreef:
    Sorry, dat zou ik niet weten. Maar als je er een jaar naar school gaat, dan zul je dat jaar in Nederland opnieuw moeten doen, want het niveau qua scholing is daar gewoon ontzettend laag. En, als je niet goed Engels kan, hoe denk je de lessen dan te kunnen volgen?


    Ik dacht juist dat de scholing daar hoger was?
    En ik kan wel Engels, ik kan het makkelijk lezen en redelijk spreken en horen, maar zoals Buttzville ook al zegt moet alles daar in het Engels...
    Ik ben ook wel van plan om bijlessen te volgen bij mijn engels lerares.
    Maar het grootste probleem is de organisatie...


    Life is what you make it

    Buttzville schreef:
    Nou, je zegt dat je Engels niet zo goed is. Alles, álles is daar Engels. Misschien niet zo'n goed idee?


    Tell me about it, stud.

    FabiLouis schreef:
    gewoon voor de lol of zit er meer achter?

    Voor de lol, maar ook om mijn Engels bij te spijkeren en doordat ik dacht dat de scholing daar hoger is, tenminste bij boarding schools, vond ik het ook wel goed voor mijn.. educatie (wat een kut woord is dat :S)


    Life is what you make it

    Ik wil je eventueel wel helpen zoeken naar iets... Ik heb ook een tijdje naar een engelse kostschool gewild, maar dan zijn er wel wat dingen waar je rekening mee moet houden.

    1. Naar een kostschool gaan is ontzettend duur & in Engeland al helemaal! Jij en je ouders zullen er dus behoorlijk wat voor over moeten hebben wil je deze stap overwegen.
    2. Iedereen spreekt daar Engels & als je engels dan niet heel erg goed is gaat dit wel lastig worden. Je zou eventueel kunnen kijken voor een speciale kostschool in Engeland waar ze veel internationale leerlingen hebben & dus ook leraren die meerdere talen spreken.
    3. Je bent een heel jaar in Engeland & kunt niet zomaar 1,2,3 weer terug naar Nederland. Er zal vast wel een mogelijkheid zijn waarbij je ouders je kunnen opzoeken maar je zult ze dus een lange tijd niet zien. Ben je bereid een jaar lang of misschien meer weinig contact te hebben met thuis?

    Als je nog steeds intresse hebt hoor ik het wel. Ik vind het wel leuk om mee te zoeken naar dat soort dingen..

    [ bericht aangepast op 5 aug 2012 - 21:40 ]

    Perfection1 schreef:
    (...)

    Ik dacht juist dat de scholing daar hoger was?
    En ik kan wel Engels, ik kan het makkelijk lezen en redelijk spreken en horen, maar zoals Buttzville ook al zegt moet alles daar in het Engels...
    Ik ben ook wel van plan om bijlessen te volgen bij mijn engels lerares.
    Maar het grootste probleem is de organisatie...


    Nee, het niveau ligt lager. Maar ik denk dat als je die Engels bijlessen neemt, je met Atheneum daar ver komt. Ik hoorde ergens dat het niveau daar ongeveer havo is. Van organisaties weet ik niets, maar dat maakt mij niet uit want ik ga daar later sowieso wonen 8D

    JaiBrooks schreef:
    (...)
    + in een folder van EF, die ook zulke dingen organiseert, staat dat je wel goed Engels moet kunnen. Je wordt daar namelijk schriftelijk en mondeling op getest.
    Ik wou namelijk ook graag zoiets doen, maar dan in Engeland.

    Wilde jij ook boarding school of alleen high school?


    Life is what you make it

    Buttzville schreef:
    (...)

    Nee, het niveau ligt lager. Maar ik denk dat als je die Engels bijlessen neemt, je met Atheneum daar ver komt. Ik hoorde ergens dat het niveau daar ongeveer havo is. Van organisaties weet ik niets, maar dat maakt mij niet uit want ik ga daar later sowieso wonen 8D

    Ik wil er ook gaan wonen! Daarom wil ik het misschien ook wel doen xD
    Misschien komen we elkaar daar wel over 20 jaar tegen ;) Nee, denk het niet. Het is daar zo groot ;)


    Life is what you make it

    NeverEnough schreef:
    Ik wil je eventueel wel helpen zoeken naar iets... Ik heb ook een tijdje naar een engelse kostschool gewild, maar dan zijn er wel wat dingen waar je rekening mee moet houden.

    1. Naar een kostschool gaan is ontzettend duur & in Engeland al helemaal! Jij en je ouders zullen er dus behoorlijk wat voor over moeten hebben wil je deze stap overwegen.
    2. Iedereen spreekt daar Engels & als je engels dan niet heel erg goed is gaat dit wel lastig worden. Je zou eventueel kunnen kijken voor een speciale kostschool in Engeland waar ze veel internationale leerlingen hebben & dus ook leraren die meerdere talen spreken.
    3. Je bent een heel jaar in Engeland & kunt niet zomaar 1,2,3 weer terug naar Nederland. Er zal vast wel een mogelijkheid zijn waarbij je ouders je kunnen opzoeken maar je zult ze dus een lange tijd niet zien. Ben je bereid een jaar lang of misschien meer weinig contact te hebben met thuis?

    Als je nog steeds intresse hebt hoor ik het wel. Ik vind het wel leuk om mee te zoeken naar dat soort dingen..

    Wow, ja, echt super leuk! Zou echt heel erg fijn zijn als je me wilt helpen! Maar ik wil naar een kostschool in Amerika, niet in Engeland. Engeland lijkt me ook wel leuk, maar ik heb minder leuke dingen gehoord over kostscholen daar en Amerika lijkt me gewoon echt super!!


    Life is what you make it

    Perfection1 schreef:
    (...)
    Wow, ja, echt super leuk! Zou echt heel erg fijn zijn als je me wilt helpen! Maar ik wil naar een kostschool in Amerika, niet in Engeland. Engeland lijkt me ook wel leuk, maar ik heb minder leuke dingen gehoord over kostscholen daar en Amerika lijkt me gewoon echt super!!


    Woeps hahah sorry, ik lees daar dan weer overheen. Als ik aan een boarding school denk, denk ik gelijk aan een in Engeland. Maar in Amerika zul je ze natuurlijk ook hebben. Ik zal even kijken of ik daar wat meer over kan vinden.