• Geen idee of dit hier goed staat?


    Wat ik me al een paar keer afvroeg was; waarom zijn er fanfictions waarin de beroemde persoon niet bekent is?
    Dan staat er zo op de "voorpagina"; "… doesn't excist"/"no one is famous".


    Niet afkrakend/beledigend bedoelt, maar ik vroeg het me gewoon af.
    Want mijn eerste reactie is dan; waarom dan een fanfiction?
    Dan kan het toch net zo goed een "onbekende personen" verhaal zijn?


    Just wondering.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Nayade schreef:
    Naar mijn mening is heel dat fanfiction-wereldje (hier op Q toch) enorme vriendjespolitiek, en dan met name die 1D-stories.
    Zo het principe van 'ik lees het jouwe, als jij het mijne leest' of 'ik kudo het jouwe als jij het mijne kudo't' of met abo's, hetzelfde.

    En tegenwoordig schrijft amper iemand nog zijn eigen rollen (er zijn natuurlijk mensen die altijd OP schrijven), en dan is het eens zo verleidelijk om een bestaand persoon te gebruiken voor je verhaal, beroemd of niet. Ik vind het zelf superonorigineel, maar je kan er niet veel aan doen, vrees ik.


    Maar het is ook makkelijker want je lezers weten al hoe een paar van je personages eruit zien. Zelf vind ik het ook moeilijk om een personage te verzinnen omdat ik dan altijd denk, als het alweer een meisje met bruin haar is en blauwe ogen, zullen mijn lezers dat dan niet saai of onorigineel vinden?


    Physics is awesome

    Occhi schreef:
    (...)

    Maar het is ook makkelijker want je lezers weten al hoe een paar van je personages eruit zien. Zelf vind ik het ook moeilijk om een personage te verzinnen omdat ik dan altijd denk, als het alweer een meisje met bruin haar is en blauwe ogen, zullen mijn lezers dat dan niet saai of onorigineel vinden?


    Ik denk dat veel mensen deze gedachte met me delen:

    "Alweer een 1D-story, kunnen ze niet origineel en niet saai zijn?"

    Een zelfverzonnen personage wordt meer geapprecieerd, denk ik.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nayade schreef:
    (...)

    Ik denk dat veel mensen deze gedachte met me delen:

    "Alweer een 1D-story, kunnen ze niet origineel en niet saai zijn?"

    Een zelfverzonnen personage wordt meer geapprecieerd, denk ik.


    Jap, die gedachte komt me heel bekend voor.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Nayade schreef:
    (...)

    Ik denk dat veel mensen deze gedachte met me delen:

    "Alweer een 1D-story, kunnen ze niet origineel en niet saai zijn?"

    Een zelfverzonnen personage wordt meer geapprecieerd, denk ik.


    Ik ben gewoon bang dat als ze een verhaal lezen en lezen over een meisje dat bijvoorbeeld bruin haar heeft en blauwe ogen heeft, het personage niet echt interessant vinden. Ik weet het het personage heeft ook nog een karakter maar alsnog, ik weet dat het idioot klinkt maar daar ben ik echt bang voor.


    Physics is awesome

    Occhi schreef:
    (...)

    Ik ben gewoon bang dat als ze een verhaal lezen en lezen over een meisje dat bijvoorbeeld bruin haar heeft en blauwe ogen heeft, het personage niet echt interessant vinden. Ik weet het het personage heeft ook nog een karakter maar alsnog, ik weet dat het idioot klinkt maar daar ben ik echt bang voor.


    Wat doet het ertoe wat je lezers vinden?
    "Quizlet, laat zien wie je bent."
    niet
    "Quizlet, schrijf zodat anderen geentertaind worden."

    Ik vind het echt jammer dat velen echt toestemming nodig hebben van anderen om iets bepaald te schrijven...


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nayade schreef:
    (...)

    Wat doet het ertoe wat je lezers vinden?
    "Quizlet, laat zien wie je bent."
    niet
    "Quizlet, schrijf zodat anderen geentertaind worden."

    Ik vind het echt jammer dat velen echt toestemming nodig hebben van anderen om iets bepaald te schrijven...


    Dat is inderdaad jammer maar zo ben ik zelf ook geweest dus ik kan het ze niet kwalijk nemen. Ik ben nu ook bezig met een wolfpack verhaal maar dat komt omdat er eigenlijk geen einde is bij Twilight. Stephenie Meyer heeft op de laatste pagina's verder gaat met het roedel, met Nessie en Jacob dus toen dacht ik dan kan ik wel mijn eigen einde verzinnen, schrijven en misschien op quizlet zetten.


    Physics is awesome

    Nayade schreef:
    (...)

    Wat doet het ertoe wat je lezers vinden?
    "Quizlet, laat zien wie je bent."
    niet
    "Quizlet, schrijf zodat anderen geentertaind worden."

    Ik vind het echt jammer dat velen echt toestemming nodig hebben van anderen om iets bepaald te schrijven...


    Amen.

    On-topic: Het gaat dan inderdaad vooral om het uiterlijk van de persoon in kwestie, lijkt me, alleen snap ik dan niet waarom je zou zeggen dat het over diegene gaat.. Als alleen het uiterlijk hetzelfde is is het immers een heel ander persoon ;x

    Men noemt dat AU op fanfiction.net, als ik me niet vergis.
    En ik snap wel dat je dat wilt lezen/schrijven. Ik lees dat eigenlijk het liefst.
    Want ja, meestal zijn de verhaallijnen met die mensen in hun gewone rol eenzijdig en onorigineel.
    Met AU te werken, heb je meer mogelijkheden, maar je zit nog altijd vast aan de mensen, uiterlijk en karakter.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Starkisch schreef:
    Men noemt dat AU op fanfiction.net, als ik me niet vergis.
    En ik snap wel dat je dat wilt lezen/schrijven. Ik lees dat eigenlijk het liefst.
    Want ja, meestal zijn de verhaallijnen met die mensen in hun gewone rol eenzijdig en onorigineel.
    Met AU te werken, heb je meer mogelijkheden, maar je zit nog altijd vast aan de mensen, uiterlijk en karakter.


    Ik lees net veel liever OP-verhalen, aangezien die onvoorspelbaar zijn...
    Ik lees geen enkel 1D-verhaal, maar als je er 5 hebt geopend, weet je dat als er een de slechterik is, de kans groot is dat dat Zayn is. Waarom weet ik niet, maar dat vermoeden heb ik wel. En ik zeg ook niet dat dat in elk verhaal zo is...
    Ik vind het gewoon onlogisch :W


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nayade schreef:
    (...)

    Ik lees net veel liever OP-verhalen, aangezien die onvoorspelbaar zijn...
    Ik lees geen enkel 1D-verhaal, maar als je er 5 hebt geopend, weet je dat als er een de slechterik is, de kans groot is dat dat Zayn is. Waarom weet ik niet, maar dat vermoeden heb ik wel. En ik zeg ook niet dat dat in elk verhaal zo is...
    Ik vind het gewoon onlogisch :W

    Dat heb ik ook.
    Maar als ik een fanfiction lees, is het AU.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nayade schreef:
    (...)

    Ik lees net veel liever OP-verhalen, aangezien die onvoorspelbaar zijn...
    Ik lees geen enkel 1D-verhaal, maar als je er 5 hebt geopend, weet je dat als er een de slechterik is, de kans groot is dat dat Zayn is. Waarom weet ik niet, maar dat vermoeden heb ik wel. En ik zeg ook niet dat dat in elk verhaal zo is...
    Ik vind het gewoon onlogisch :W

    Ja, de fanfictions zijn wel behoorlijk voorspelbaar.
    Zij haat de band/zanger, hij is spontaan verliefd en uiteindelijk wordt ze zwanger en blijven ze nog lang en gelukkig bij elkaar.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Ja, de fanfictions zijn wel behoorlijk voorspelbaar.
    Zij haat de band/zanger, hij is spontaan verliefd en uiteindelijk wordt ze zwanger en blijven ze nog lang en gelukkig bij elkaar.


    Uhm, nou meestal haat het hoofdpersonage de zanger niet voor zover ik weet. Maar het is meestal wel voorspelbaar, toch met een originele verhaallijn kan het best een goed verhaal zijn


    Physics is awesome

    Gelukkig is het wel zo dat niet alle fanfictions hetzelfde zijn zoals dat ze de artiest haat en hij verliefd op haar wordt. Je hebt ook gelukkig de schrijfsters die gek zijn in het hoofd en van alles erin stoppen.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2012 - 16:18 ]


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik denk dat de schrijver(s) fan zijn, maar een heel ander onderwerp willen doen waarvoor de band dan niet nodig is. Op quizlet heb je heel veel One Direction verhalen en iedereen wil anders zijn dan de andere om een plekje in de top te krijgen. De standaard formule is dan ook vaak:
    One Direction + meisje + 2,3 jongens die om haar vechten + drama + jaloerse (ex) vrienden /vriendinnen = (top) verhaal
    Zo gaat het meestal en op het eind dan komt ze bij haar prins terecht en dan leven ze nog lang en gelukkig bla bla bla. Het is leuk om 1 verhaal te lezen, maar bij het 4e verhaal haak je al snel af.
    (Uneventful ik weet toevallig dat jou verhaal ongeveer zo gaat en ik ben fan dus neem me het niet kwalijk. Ik ben dol op jou verhaal!)
    Dan zijn er mensen die 'anders' willen zijn en dan bedenken One Direction bestaat niet en ik maak het helemaal anders. Dit word een 16+ verkrachtings verhaal en ik ga overal waar ik kan reclame neer zetten en smeken om abo's en of kudo's. Het gaat waarschijnlijk ongeveer zo.. Ik denk gewoon dat het voor hun makkelijker is om zo de personages te bedenken en dat ze denken dat meer mensen op het verhaal afkomt omdat het een One Direction verhaal is.

    Frodo schreef:
    (...)

    Kidding me? Heb je die verhalen in de top al eens goed bekeken? Sommigen zijn echt... kinderlijk geschreven. Maar omdat er 1D in hun titel staat, verdienen ze de top 5

    Hiermee bedoel ik natuurlijk niet ze allemaal.


    Ja oke, sommige verhalen in de top over One Direction verdienen het niet en zijn hartstikke slecht geschreven.


    Pretty is just a pretty word.