Fanfic schrijven... ik ben ook niet zo heel lang hier maar heb echt wel gezien dat de verhalen over 1D en Harry Styles echt in trek zijn. (Had niet eerder van 1D of Harry Styles gehoord) besef kwam later dat 1D dus one direction is, die ik dan wel kan vanwege een liedje dat dagelijks op vtm kazoom komt en ik het dus zie omdat zoonlief van 3 die zender graag kijkt :'D
Mijn idee: schrijf een onwijs origineel verhaal en in plaats van dat je de hoofdpersonage een hele geweldige geniale naam geeft, noem je hem Harry Styles en je probleem is opgelost, je krijgt lezers, gewoon vanwege die ene naam aanpassing...
Ik vind het opzicht spijtig want er zijn echt wel goeie verhalen te vinden en die gewoon worden overgeslagen doordat het geen fanfic is.
Natuurlijk heb je er ook goed geschreven, nog best originele fanfic tussen, maar het is spijtig dat het over het algemeen de crap is die zoveel abo's krijgen. Zal ook iets zeggen over de lees- en schrijfmentaliteit denk van tegenwoordig. Tienduizend spel- en grammatica fouten, laten we zwijgen over de zinsopbouw en al het andere taaltechnische, maar hey het is over Harry dus ik neem een abo!
Dit maakt iedereen voor zichzelf uit natuurlijk en het maakt mij echt niet uit wat nu daadwerkelijk gelezen wordt en wat niet? Wat nu veel abo's trekt of niet. Schrijven is voor mij iets wat ik graag doe, of ik nu 1 lezer heb die het graag lees of het zijn er 100.
Maar je vraag zelf vind ikzelf als nieuweling ook best nuttig (je schrijft om gelezen te worden, het is alleen aan jezelf met welk aantal lezers je content bent), zodoende dat ik dus hier een kijkje kwam nemen.
1Dlifex, ik vind je reactie echt nuttig, mede omdat ik me niet zo snel aan fanfic waag. Ik was inderdaad al hier en daar wat aan het promoten op het forum bij mensen die zoeken naar stories en waar dat van mij overeen komt met wat er gevraagd wordt. En ik ga je tip over de kudo's onthouden, wie weet kom ik ooit in de top te staan (ik schat die kans klein, maar goed, alles is mogelijk )
[ bericht aangepast op 30 aug 2012 - 23:48 ]
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”