Wat maakt jou uniek?
Ik weet het niet precies. Mijn brein wéét wel dat ik uniek moet zijn, maar zelf vind ik mezelf niet zo speciaal of bijzonder. Misschien is het het feit dat er niemand is die is zoals ik. Niemand die er precies hetzelfde kan uitzien zoals ik, die kan denken wat ik denk, voelen wat ik voel en meemaken wat ik meemaak. Of misschien is het net het feit dat ik ooit voor iemand wel als uniek gezien zal worden, ook al lijkt me dat moeilijk in te beelden. Geen idee of dit een zinnig antwoord is, maar het is een filosofische vraag ook (:
Waar halen jij je inspiratie en wat vind je mooi, wat ontroert je keer op keer?
Ik haal uit veel dingen inspiratie. Net zoals velen uit muziek, soms uit een of ander liedje dat ik toevallig en waar ik dan bepaalde gevoelens en sfeerbeelden/situaties bij zie. Daaruit ontstaat dat soms iets. Ook zijn films zijn een bron van inspiratie, hoewel ik daar dan altijd kleine elementen uithaal. Ik weiger een verhaal te schrijven dat lijkt op een film. Soms komt de inspiratie ook uit kleinere dingen, zoals bv. een treinrit, een wandeling in de stad. Zo zat ik ooit eens in de auto, zag ik plots een flits voor me, een simpel fragment en is daaruit iets ontstaan. Als ik schrijf, vertrek ik meestal van een situatie die ik in gedachten had.
Zijn er hier op Quizlet verhalen die echt iets voor jou betekenen? Verhalen waar voor jou een bepaalde waarde achter ligt?
Zo ja, waarom?
Eerst en vooral, mijn eigen verhaal, Het lot - BILLKAULITZ, omdat ik daar al 2 jaar aan werk - met nodige verwaarlozing ertussen en omdat het ook al erg lang is en een beetje mijn levenswerk wordt. In de zin van, ik wil écht iets van dit verhaal maken en het herschrijven als het af is, om het zo ooit uit te geven.
Dan heb ik ook nog 2 kortverhalen over een bepaalde periode in mijn leven, die ook belangrijk zijn, omdat het soms zo geweldig is je gevoelens van je af te kunnen schrijven.
Für immer jetzt is een verhaal van Jonsu en is volgens mij een van de mooiste die ik hier gelezen heb. Het verhaal is in principe niet herkenbaar voor me, maar toch is het zo meeslepend en emotioneel. Ik zat vastgekluisterd aan mijn pc.
[ bericht aangepast op 1 aug 2012 - 10:35 ]
There will be beauty from pain.