• Mijn moeder en ik hadden het er vandaag over dat heel veel mensen niet vast hebben liggen wat ze op hun begrafenis/crematie willen, zoals muziek, kledij, sprekers, bloemen, kist en dat soort dingen.
    Mijn broer zei dat hij dat nog niet vast hoefde te leggen, omdat hij toch nog geen vriendin heeft en geen kinderen en dat zijn volgens hem de mensen die dat moeten weten. Maar natuurlijk kunnen mijn broer en/of ik ook eerder sterven dan onze ouders, dus hebben we besloten het ook alvast een beetje op te schrijven, of in ieder geval in word te zetten.
    Het klinkt luguber, maar ik wil niet, dat wanneer ik onverwachts kom te overlijden, dat mijn ouders (of later een vaste vriend/man/kinderen) geen idee hebben wat ze moeten doen.

Op dit moment ben ik bezig met de muziek. Natuurlijk kan dat veranderen, maar ik hou het word document gewoon bij als ik van gedachten verander. Persoonlijk wil ik zo'n vrolijk mogelijke crematie (voor zover dat kan, ja, en hoe raar het ook klinkt). Als laatste liedje wil ik dan You Raise Me Up van Celtic Woman, zodat iedereen dan denkt van 'goh, dat viel wel mee' en dan hoop ik iedereen met dit lied alsnog aan het huilen te krijgen. Mwuhahaha.(cat)

Maar, omdat ik niet raar wil klinken of zo, vroeg ik me af of iemand van jullie daar ook regelmatig over nadenkt of dat jullie ook al wat hebben vastliggen?(cat)

everything, in time

Gewoon een doodsimpele begrafenis met een muziekje en achteraf de koffietafel of zo. Enfin, voor mij moet het geen grand chic zijn.

“Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

Als ik begraven word gaat het als volgt:

Er worden 50 mormonen, 50 jehovas, en 50 moslims uitgenodigd. Vervolgens worden die allemaal met mijn grafkist opgesloten. Via een luik in het plafond worden 150 zwaarden naar binnen gegooid. Vervolgens krijgen ze te horen dat het mijn ziel aan nog geen enkele god toebehoort, en dat ze erom mogen vechten.

Vervolgens vechten ze tot de dood terwijl op de achtergrond het mlp liedje "Smile smile smile speelt"
    En dan mag het winnende geloof mij de laatste rites toedienen zoals past bij hun geloof, en mij in de grond stoppen. :Y)

quidquid excusatio prandium pro

ik de belangrijkste dingen vertelt aan mijn moeder, dat ik bijna alles wil doneren, dat ik gecremeerd wil worden etc, maar verder niet echt

©1998

Sjiriki schreef:
    Als ik begraven word gaat het als volgt:

Er worden 50 mormonen, 50 jehovas, en 50 moslims uitgenodigd. Vervolgens worden die allemaal met mijn grafkist opgesloten. Via een luik in het plafond worden 150 zwaarden naar binnen gegooid. Vervolgens krijgen ze te horen dat het mijn ziel aan nog geen enkele god toebehoort, en dat ze erom mogen vechten.

Vervolgens vechten ze tot de dood terwijl op de achtergrond het mlp liedje "Smile smile smile speelt"
    En dan mag het winnende geloof mij de laatste rites toedienen zoals past bij hun geloof, en mij in de grond stoppen. :Y)

Nou, je bent in ieder geval origineel x)

And now we're counting down to Phase Zero.

Ik wil gewoon eigenlijk een begrafenis die mijn persoonlijkheid weerspiegelt. + Ik wil hoe dan ook gecremeerd worden en dan vrijgelaten worden in de open lucht. Echter heb ik het er eigenlijk nog maar 1x overgehad en dat was maar heel vaag.

I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

Serieus dat liedje laat me nu al huilen. Niet goed. Nee ik probeer er eigenlijk niet zo aan te denken, wordt ook nooit echt over gepraat hier.

Tears are words the heart can't say.

Nightray schreef:
    Ik wil gewoon een hele simpele begravenis, geen muziek en al dat soort dingen, vind ik niet nodig.

Fighting for peace is like fucking for virginity.

HeartOnFire schreef:
    Ik vind dat.. apart. Ik wil leven en niet aan de dood denken.
    Nu nog niet..

Life is full of fake people

Ik wil dit liedje op mijn begrafenis, for sure;

Going to hell in class.

[ bericht aangepast op 29 juli 2012 - 22:20 ]

And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

Het enige dat ik wil is een zeemansgraf, ik wil niet dat mensen op een plek of om een potje gaan janken.

Ik zou bij mijn moeder niet moeten beginnen over mijn eigen begrafenis. Ze wordt al emotioneel van alleen de gedachte dat één van haar kinderen zou sterven.
    Òf ze zou van die waanideeën krijgen dat ik zelfmoord wil plegen en zou drie weken bezorgd rondlopen constant vragen of er iets is.
    Dus nee, met m'n mama moet ik daar dus niet over praten.(krul)
    En mijn vader zou het daar ook niet graag over hebben en zelf denk ik daar ook liever niet over na.
    Nee dus, nog niet mee bezig. ;')

Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

Heb er wel eens over nagedacht maar ik heb vroeger echt nachtmerries over de dood gehad dus ik denk er liever niet over na :'D Mijn moeder en ik hebben het er laatst wel over gehad en ik heb ook gezegd dat ik wil dat zij het opschrijft zodat ik en mijn broers het weten.

-

Weet je, alleen al als ik denk aan de manier waarop ik na mijn dood behandeld wil worden, dan heb ik al een probleem. Ik moet er niet aan denken om in zo'n kist ze liggen en vervolgens de grond in te zakken, zodat ik VAST zit in de grond. Nee dus. Of om gecremeerd te worden, ik voel de hitte al helemaal over me gaan. Maar als ik moet kiezen tussen die twee, dan toch liever het tweede.
    Helemaal géén donortransplantatie. Wél donatie aan de wetenschap. Dat waarschijnlijk.

Maar voor de rest nog niet. Ik weet -gelukkig- nog niet hoe alles werkt op een begrafenis of crematie. Ik heb tot nu toe maar een crematie mee gemaakt en dat was die van mijn opa en dat wil ik niet nog eens mee maken.

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Ozera schreef:
    Serieus dat liedje laat me nu al huilen. Niet goed. Nee ik probeer er eigenlijk niet zo aan te denken, wordt ook nooit echt over gepraat hier.

Haha, dan gaat mijn missie wel lukken!_O_

everything, in time

Ik heb het nog niet vastgelegd, maar ik denk er wel soms over na. Maar het is ook niet zo dta ik dta hardop ga zeggen.

[ bericht aangepast op 29 juli 2012 - 22:58 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn