• Keer op keer weet ik me er opnieuw over te verbazen hoe moeilijk en bizar het is om werk te vinden als je geen 15 of 16 meer bent.
    Overal willen ze dat je zo jong mogelijk bent, zoveel mogelijk jaren ervaring hebt (wat ook al erg tegenstrijdig kan zijn), dat je minimaal zoveel diploma's of certificaten hebt en een eigen auto.
    Je bent te jong of je bent te oud en zelfs met het schoonmaken van een motherfucking kantoorpand vragen ze nu al diploma's die gericht zijn op het werk. Even fucking serious; Are you fucking kidding me? Een diploma voor het schoonmaken van een kantoorpand?
    Denk je soms dat ik te achterlijk ben om een stofzuiger, dweil of stofdoekje te kunnen gebruiken? Een diploma? Echt waar?
    Wat een dikke afknapper zeg. Ik ben 20 jaar, bijna 21 ... Dan zal ik godverdomme onderhand toch wel geleerd hebben hoe ik een huisje of een ander pand netjes kan maken? (cat)
    Wat een achterlijk gedoe allemaal zeg.

Til hug og blod.

Ik ben 14 en woon in the middle of nowhere. Het enige wat je hier zou kunnen doen als 14jarige is krantjes; en daar is een wachtlijst van zo'n 2 jaar.

En dat is dus de reden dat ik al 2 jaar zonder werk zit

Mijn zus kon overgeplaatst worden bij de Jumbo, zodat ze niet persé elk weekend naar huis toe zou hoeven. (Ze woont in Enschede, wij wonen in hartje Brabant.) Kon niet, omdat ze al 19 was >.< Like, je moet haar toch al betalen, dus dan maak het toch geen zak meer uit of ze hier of daar werkt? Dan kunnen ze nog beter iemand met een heleboel ervaring aannemen, dan drie zestienjarigen, die ze nog moeten inwerken. Zij blij, jij blij, niet? :W

Deep inside, I've never felt alive

Ik ben 19, bijna 20 en word alsnog overal aangenomen lol. Mijn vriendin van 21 ook gewoon in de supermarkt. Vast omdat ze al heel wat ervaring erin heeft. Je moet gewoon bij wat hogere dingen solliciteren, zoals juweliers, warenhuizen, dat soort dingen.

Your make-up is terrible

Als ik dit zo lees, ga ik maar heel snel opzoek naar een baantje. Ik was het sowieso al van plan. Maar nu ik dit verhaal van ervaring lees al helemaal :')

I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

met het schoonmaken van een motherfucking kantoorpand vragen ze nu al diploma's die gericht zijn op het werk.

Daar moest ik om lachen.

Mijn humor is te droog. * pokerface *

Ik kan iedereen aanraden en op de markt rond te vragen. Ik ken heel veel mensen die daar een bijbaantje hebben. En als er iemand stopt bij de fruit kraam mag ik die plaats innemen, dus dan zit ik ook goed. En de markt is leuk

L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

Ik snap er ook niks van, ik ben 15 en mij nemen ze niet aan omdat ik te jong ben en geen ervaring heb. Hoe kan ik in godsnaam al ervaring hebben qua "werken" als ik nog maar 15 ben? (cat)

Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

Het is tegenwoordig een ramp om aan werk te komen. Mij wouden ze namelijk ook niet. Uiteindelijk heeft mijn vader ervoor kunnen zorgen dat ik bij hem terecht kon. :\

Take me to wonderland

Ja, het is echt kut. Ik werk bij de Intratuin, maar na een jaar loopt mijn contract bijna af en ik vrees dat ze me er wel uitgooien omdat ik al 19 ben x(

Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

Ik heb toen ik 14 was gesolliciteerd naar vakkenvuller, ik zou volgens de Albert heijn binnen 4 weken iets van ze horen en ik heb nooit meer iets gehoord. Ik hoorde via een neefje dat je 15 moet zijn..

What by Zeus' beard is going on????

Ah, ik werd anders meteen aangenomen bij TSN - thuiszorg waarvoor je bij oudere mensen gaat schoonmaken ;o. Maar ja, da's vakantiekracht :/

No growth of the heart is ever a waste

Komt me bekend voor, zelfs de Mac wees me af omdat ik geen ervaring heb. :')

'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

als je op je sollicitatie net zoveel scheld als hier in dit topic, kan ik me best voorstellen dat ze je weigeren.

Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat een baan krijgen lastiger wordt
    @waarom is iedereen toch werkloos

©1998

Voiceless schreef:
    Komt me bekend voor, zelfs de Mac wees me af omdat ik geen ervaring heb. :')

net of je daar wil werken, echt een enorme druk licht er daarop je alles gaat op snelheid, en iedere keer dat ik daar kom werken er weer andere mensen

©1998