• Morgen is het weer zover, dan ga ik op vakantie met het vliegtuig zoals elk jaar. Maar elk jaar kijk ik weer ontzettend tegen de reis op & het lijkt steeds maar erger te worden. Ik ben de laatste jaren echt heel erg bang om te vliegen. De angst om neer te storen is het ergst & meest vervelende senario's spelen zich door mijn hoofd af.
    Het begint al een paar dagen van te voren, dan word ik onrustig & kan ik slecht slapen. Eenmaal op Schiphol ben ik vaak wel relaxt, vooral omdat ik Schiphol, de winkeltjes en eettentjes daar heel gezellig vind. Maar als ik dan op die stoel zit en ik voel de koude lucht van de airco tegen mijn voeten..
    Ik wil er dan het liefst uit. Ik probeer een beetje te praten met mijn ouders enzo, te bedenken wat ik deze vlucht allemaal ga doen maar ik kan me echt totaal niet concentreren.
    Opstijgen vind ik het engst, samen met turbelentie en luchtzakken . Dan knijp ik de hand van mijn moeder echt helemaal fijn en wil ik het liefst gillen.
    Ik probeer me vaak rustig te houden & heb al vaker een reis tabletje in genomen om sneller in slaap te komen. Maar helaas werkt dit niet altijd.

    Mijn vraag was of nog meer mensen het misschien hebben? Wat jullie er tegen doen & of er mensen zijn met tips.

    Naar de dokter voor een kalmerings middel? Ik weet het ook niet, ik vind vliegen echt geweldig. :3


    -

    Ik kan je niet echt helpen, aangezien ik van vliegen houd, maar ik wens je toch veel plezier op vakantie (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    I'm sorry, ik kan je niet helpen. Ik heb nog nooit gevlogen, en wil dat ook zo houden.
    Toch, veel plezier op je bestemming, eenmaal aangekomen!


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nou, ik vind het niet fijn maar echte angst heb ik niet. Ik word daarentegen wel ontzettend ziek tijdens vliegen, heb ik ontdekt toen ik naar Nieuw Zeeland ging. Ik heb de hele vlucht last gehad, ging om het uur knockout, heb 17 uur lopen kotsen en nog tot bijna twee weken erna last gehad van een bloedneus. Na de reis was het stromen dan wel over, maar het heeft lang geduurd voor ik er echt niks meer van voelde of terugzag als ik m'n neus snoot enz. I sincerely hate flying because of it. (cat)

    [ bericht aangepast op 23 juli 2012 - 22:59 ]


    Til hug og blod.

    Dit is zooo herkenbaar.
    Ik ben echter twee jaar geleden met een heel groot KLM-toestel naar Suriname gevlogen om familie op te zoeken en da's een vlucht van negen uur )s. Maar in élke stoel zat een TV met echt heel erg veel opties, dus een groot deel van de reis was ik wel volkomen afgeleid.
    Maar mijn tante had toen druppeltjes voor onder je tong, waardoor je niet zo zeer minder bang, maar wel veel rustiger wordt. Misschien zoiets, maar ik weet niet of je daar nu nog aan kan komen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kamelot schreef:
    Dit is zooo herkenbaar.
    Ik ben echter twee jaar geleden met een heel groot KLM-toestel naar Suriname gevlogen om familie op te zoeken en da's een vlucht van negen uur )s. Maar in élke stoel zat een TV met echt heel erg veel opties, dus een groot deel van de reis was ik wel volkomen afgeleid.
    Maar mijn tante had toen druppeltjes voor onder je tong, waardoor je niet zo zeer minder bang, maar wel veel rustiger wordt. Misschien zoiets, maar ik weet niet of je daar nu nog aan kan komen.


    Die kan je volgens mij bij de drogist, natuurwinkel of apotheek krijgen (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Kamelot schreef:
    Dit is zooo herkenbaar.
    Ik ben echter twee jaar geleden met een heel groot KLM-toestel naar Suriname gevlogen om familie op te zoeken en da's een vlucht van negen uur )s. Maar in élke stoel zat een TV met echt heel erg veel opties, dus een groot deel van de reis was ik wel volkomen afgeleid.
    Maar mijn tante had toen druppeltjes voor onder je tong, waardoor je niet zo zeer minder bang, maar wel veel rustiger wordt. Misschien zoiets, maar ik weet niet of je daar nu nog aan kan komen.


    Life is full of fake people

    Ik heb echt precies hetzelfde. Ik ga vrijdag weer vliegen en ik zie er zo ontzettend tegenop. Ik heb al heel vaak gevlogen en vroeger had ik er nooit last van, tot ik naar Indonesië ging en ik echt de ergste 24 uur van mij leven heb meegemaakt. Ik heb de hele reis alleen maar overgegeven en angstig in mijn stoel gezeten. Bij mij helpen kalmeringsdingen allemaal niets, het is gewoon kiezen op elkaar en hopen dat ik veilig aankom.


    The best feeling in the world is when you look at him, and he’s already staring.

    Nefie schreef:
    I'm sorry, ik kan je niet helpen. Ik heb nog nooit gevlogen, en wil dat ook zo houden.
    Toch, veel plezier op je bestemming, eenmaal aangekomen!


    Ex astris, sciencia

    Ik kan je ook niet helpen, ik vind vliegen leuk.

    Meteoroid schreef:
    Ik kan je ook niet helpen, ik vind vliegen leuk.

    Zo ontzettend veel mensen hebben dat. Ik heb nog nooit gevlogen maar het idee alleen al dat ik zou moeten begin ik al bijna te hyperventileren...


    Believe in yourself.

    Belikov schreef:
    Zo ontzettend veel mensen hebben dat. Ik heb nog nooit gevlogen maar het idee alleen al dat ik zou moeten begin ik al bijna te hyperventileren...


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”

    Ik ben alleen bang dat het opstijgen en landen mislukt. Dan zit ik echt tegen de rugleuning geklemd met mijn ogen echt super hard dicht geknepen en soms maakt het vliegtuig tijdens de rit zo'n turbulentie ding en dan maakt mijn broer het nog erger door er een drama van te maken om me te pesten. :')
    Ik heb ook onwijs veel schrik om neer te storten. Al die verhalen dat je hoort op het nieuws en zo D:


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Wij hebben Rescue Spray of hoe je dat ook schrijft. :')
    Smaakt naar alcohol, helpt wel.