• Bij mijn oude basisschool is nu bijna elke klas een combinatie groep. Het maakt mij zo boos. Ik heb in groep 5, 6, 7 en 8 in een combinatie groep gezeten en dus nooit normaal bij mijn klas gezeten. Het maakt mij zo boos! Laat ons en al die andere kinderen gewoon bij elkaar in de klas zitten. Jammer dan, dat er wel 40 kinderen in één klas moeten.
    Hopelijk is er iemand die er hetzelfde over denkt en waarmee ik mijn frustraties kan delen ;P

    Nou ja ik ging in groep 8 naar een andere school en dat waren ook altijd coombi klassen geweest, behalve dat laatste jaar
    Maar teon zat ik met 35 kinderen in de klas
    Geloof me, dat is ook geen pretje
    Volgend jaar zit ik met 15 kinderen in de klas


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Het is wel veel, ja. Maar omdat een andere klas wel 40 kinderen heeft, is het niet leuk dat wij daar dan de dupe van waren.

    Ik zat op de basisschool op Montessori Onderwijs en daar waren altijd combinatie groepen. En ik vond dat altijd juist leuk. De hogere klassen konden altijd de lagere klassen helpen. Ik vond het altijd heel leuk.


    To live would be an awfully big adventure

    Ik vind het vooral slecht voor degene die in de hogere klassen zitten. Zij krijgen nauwelijks klassikaal een uitleg en zijn gericht op zelfstandigheid. Dat word wennen voor alle kinderen uit combinatie klassen als zij naar de middelbare school gaan, de plek waar je urenlang naar een leraar moet luisteren. Ik denk dat die scholen deze leerlingen daar beter op moeten voorbereiden.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Op de basissschool zat ik ook gewoon in combinatie groepen. Groep 1-2. Groep 3-4. Groep 5-6 en groep 7-8. Twee klassen bij elkaar. Nu moest dat ook wel, want mijn eigen groep begon met 16 leerlingen, en we eindigden met 4 in groep 8.


    To infinity and beyond •

    Mag ik vragen wat er zo vervelend is om in een combi-klas te zitten? Op de basisschool was mijn enige jaar dat ik níét in een combi-klas zat groep 3 en groep 8, maar we wilden helemaal niet bij elkaar gevoegd worden.
    En ik zat met 33 leerlingen in mijn 3e klas -middelbaar- en dat is echt géén pretje.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    *slaat zichzelf omdat ze geen idee heeft wat een combinatieklas is*
    Maar, het zal vast heel vervelend zijn. (krul)


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Ik vond combinatie-klassen geweldig. Ik heb alleen in groep 4 niet in een combi gezeten en dat vond ik tamelijk saai. Er zit meer variatie in je klas en je leert zelfstandiger te zijn. Ik vond het altijd leuk, om eerlijk te zijn. Prettiger dan met 40 kinderen in een klas te zitten.


    I can't even think straight.

    Ik heb altijd in een combinatieklas gezeten, dus ik weet niet anders? :'D
    Het was wel altijd leuk, vond ik. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Ik heb altijd in een combinatieklas gezeten, dus ik weet niet anders? :'D
    Het was wel altijd leuk, vond ik. :'D


    Ik zou niet weten wat er vervelend aan is. We konden altijd goed met elkaar opschieten en we hadden echt geen uitleg tekort ofzo.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Wat is er vervelend aan dan? Ik heb alleen in een combinatie klas 1-2 gezeten, voor de rest gewoon in een aparte klas zeg maar.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Barnabas schreef:
    Ik heb altijd in een combinatieklas gezeten, dus ik weet niet anders? :'D
    Het was wel altijd leuk, vond ik. :'D


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zat alleen in een combi-klas in groep 1/2.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Barton schreef:
    Wat is er vervelend aan dan? Ik heb alleen in een combinatie klas 1-2 gezeten, voor de rest gewoon in een aparte klas zeg maar.


    The universal language of art.

    Ik heb altijd in combinatie groepen gezeten, groep 1 en 2 zaten bij elkaar groep 3 en 4 etc dus ik was het gewend en vond het niet zo erg.


    Physics is awesome