• Sigh ... Dit ligt nu onderhand heel zwaar op m'n borst, vooral omdat ik het net met m'n ouders min of meer besproken heb. Het samenwonen van mij en mijn verloofde, wanneer hij zijn studie afgerond heeft ... Eerst hadden we heel lang het plan om naar België te verhuizen, waar je een verblijfsvergunning kan krijgen als jij een baan kunt vinden en een vast contract krijgt. Maar nu het in Europa zo ontzettend slecht gaat met de banen en hij dankzij de indruk die hij van Nederland heeft, lijkt hij België steeds meer een afstotend idee te vinden en gelooft hij me nauwelijks als ik zeg dat de houding daar anders is als de gemiddelde die je hier in NL tegenkomt. Nu heeft hij enkele weken terug gezegd, dat hij hoopt in Nieuw Zeeland een goede baan te vinden, zodat hij een huis kan kopen voor ons tweeën. En daar komt mijn dilemma ... Want aan de ene kant lijkt het me prachtig om erheen te gaan en het land wel op een goede manier te leren kennen (wat voorheen door mijn vertiefde pleuris schoonouders samen met mijn huwelijk grondig verpest is) en zoveel mogelijk buiten bereik van m'n schoonouders te wonen ... Maar mijn vader heeft dus al meerdere keren gezegd dan niet te komen, omdat hij niet zo ver en lang wilt vliegen. Daarnet heeft hij dus ook gezegd als ik daar echt voor kies, het de laatste keer is dat ik hem in levende lijven zie, tenzij ik zelf tussendoor naar Nederland vlieg ... Wat ook meerdere jaren kan duren voor dat mogelijk is, gezien Val en ik dan een huishouden hebben om op te bouwen. Ik heb ook al Engeland voorgesteld en andere landen, maar eerlijk gezegd is hij geen fan van Europa in de staat waarin het nu verkeerd, net als ik ook eigenlijk deels heb, al heb ik hier wel familie, een van de weinige kostbare dingen in mijn leven(en mijn kat, die ik het ook niet aandoe om zo'n klote reis te maken). Ik weet onderhand echt niet meer wat ik moet denken of doen en hoe vaak ik beide kanten van ons ook overweeg, het komt altijd toch neer op een rot of ongemakkelijk punt. Wat moet ik doen ... Heeft iemand advies voor mij? Want ik weet me momenteel echt geen raad over wat ik moet denken ...


    Til hug og blod.

    madeupyou schreef:
    (...)
    Mag ik vragen wat je daarmee bedoelt eigenlijk?=)

    Nou, 't gaat inderdaad wel slecht in Europa, maar dat kan overal gebeuren en wie weet komen we er wel goed bovenop =). Qua gezondheidzorg en onderwijs staan wij (voorlopig toch) beter wel denk ik. En met die dingen moet je ook rekening houden natuurlijk.
    'k denk dat je beter zoals iemand al zei een lijstje maakt met voor en nadelen van enkele landen.
    En over je vader,.. tja 'k ken hem niet, dus 'k weet niet of hij dat echt meent. Misschien verandert hij wel als hij je al lang niet meer gezien hebt en komt hij wel af.
    Maar als familie echt zoveel betekent, dan blijf je volgens mij wel beter in Europa. Mar dat geldt voor je verloofde misschien ook ,waardoor die ook daar wilt blijven. =/


    Die vind het minder belangrijk waar hij woont, als we het er maar goed hebben samen. En als je mijn vader gehoord had, had je het wel begrepen haha. Het was verschrikkelijk, ik heb net echt heel hard zitten huilen toen m'n moeder even bij me kwam zitten.
    En wat ik bedoel met de Belgische houding tegenover de Nederlandse, is dat ik die veel netter en beter vind (alleen al qua algemene houding, dan tel ik de betere scholing niet eens mee). Nederlanders zijn over het algemeen asociaal, je kan van de overheid geen hulp meer verwachten tegenwoordig en heel veel andere punten, waardoor het gewoon (in mijn ogen) een veel beter land is als Nederland.


    Til hug og blod.

    Gondor schreef:
    (...)

    Dat snap ik. Ik wil ook niet bot over komen, maar ik vraag je begrip voor mijn situatie; Dat het erg moeilijk is om al deze dingen te overwegen zonder enigszins of alleszins emotioneel te worden ... Want hoe het ook draait of keert, er volgt altijd een pijnlijke bijzaak. Iets wat wel te doen is, maar toch altijd zal blijven knagen...
    Je kwam niet bot over hoor, ik weet ook totaal niet hoe je het moet aanpakken. Ik kan ook enkel maar gissen. Hoe dan ook zullen jullie beiden dingen moeten opgeven en de een wat meer dan de ander.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Gondor schreef:
    (...)

    Die vind het minder belangrijk waar hij woont, als we het er maar goed hebben samen. En als je mijn vader gehoord had, had je het wel begrepen haha. Het was verschrikkelijk, ik heb net echt heel hard zitten huilen toen m'n moeder even bij me kwam zitten.
    En wat ik bedoel met de Belgische houding tegenover de Nederlandse, is dat ik die veel netter en beter vind (alleen al qua algemene houding, dan tel ik de betere scholing niet eens mee). Nederlanders zijn over het algemeen asociaal, je kan van de overheid geen hulp meer verwachten tegenwoordig en heel veel andere punten, waardoor het gewoon (in mijn ogen) een veel beter land is als Nederland.

    Oh dat wist ik allemaal niet van Nederland eigenlijk.

    Ah, 'k vind het wel erg voor je dat je vader zoiets zei en meent, komt ook hard aan waarschijnlijk =(.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    madeupyou schreef:
    (...)
    Oh dat wist ik allemaal niet van Nederland eigenlijk.

    Ah, 'k vind het wel erg voor je dat je vader zoiets zei en meent, komt ook hard aan waarschijnlijk =(.


    Nederland is een mooi land en ongetwijfeld is het niet overal hetzelfde, maar ik ben opgegroeid in een van de grote steden (Rotterdam) en daar merk je echt ontzettend hoe het achteruit aan het gaan is met zo'n beetje álles. En de overheid zal ik helemaal al niet over beginnen, want die zijn echt zo onnozel bezig dat ik me liever 'weg laat jagen', als dat ik hier voor de rest van mijn leven opgesloten blijf zitten met weinig kansen op verbetering.


    Til hug og blod.

    Gondor schreef:
    (...)

    Die vind het minder belangrijk waar hij woont, als we het er maar goed hebben samen. En als je mijn vader gehoord had, had je het wel begrepen haha. Het was verschrikkelijk, ik heb net echt heel hard zitten huilen toen m'n moeder even bij me kwam zitten.
    En wat ik bedoel met de Belgische houding tegenover de Nederlandse, is dat ik die veel netter en beter vind (alleen al qua algemene houding, dan tel ik de betere scholing niet eens mee). Nederlanders zijn over het algemeen asociaal, je kan van de overheid geen hulp meer verwachten tegenwoordig en heel veel andere punten, waardoor het gewoon (in mijn ogen) een veel beter land is als Nederland.


    dat over België klopt totaal niet hoor. Wij zijn super gereserveerd en kijken je al scheef aan als je te hard met je voeten stampt als je loopt, en als je een gesprek probeert aan te knopen krijg je een scheve blik. Echt. Nederland is veel spontaner hoor, dus als je moet kiezen tussen België en Nieuw Zeeland, kies dan Nieuw Zeeland. (en als je qua omgeving overtuigt moet worden, kijk nogmaals naar LOTR. België is opeengeplakt, het zit vol, er is bijna geen natuur meer... Qua gezondheid is het het beste in NZ. En qua mentaliteit denk ik ook, NZ'ers zijn laid back, BE is snel snel snel en egoïstisch.)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    JohnHWatson schreef:
    (...)

    dat over België klopt totaal niet hoor. Wij zijn super gereserveerd en kijken je al scheef aan als je te hard met je voeten stampt als je loopt, en als je een gesprek probeert aan te knopen krijg je een scheve blik. Echt. Nederland is veel spontaner hoor, dus als je moet kiezen tussen België en Nieuw Zeeland, kies dan Nieuw Zeeland. (en als je qua omgeving overtuigt moet worden, kijk nogmaals naar LOTR. België is opeengeplakt, het zit vol, er is bijna geen natuur meer... Qua gezondheid is het het beste in NZ. En qua mentaliteit denk ik ook, NZ'ers zijn laid back, BE is snel snel snel en egoïstisch.)
    Daar heb ik eigenlijk nog nooit iets van gemerkt. Ik zit hier wel goed.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    JohnHWatson schreef:
    (...)

    dat over België klopt totaal niet hoor. Wij zijn super gereserveerd en kijken je al scheef aan als je te hard met je voeten stampt als je loopt, en als je een gesprek probeert aan te knopen krijg je een scheve blik. Echt. Nederland is veel spontaner hoor, dus als je moet kiezen tussen België en Nieuw Zeeland, kies dan Nieuw Zeeland. (en als je qua omgeving overtuigt moet worden, kijk nogmaals naar LOTR. België is opeengeplakt, het zit vol, er is bijna geen natuur meer... Qua gezondheid is het het beste in NZ. En qua mentaliteit denk ik ook, NZ'ers zijn laid back, BE is snel snel snel en egoïstisch.)


    Heb ik nooit iets van gemerkt in België. Wel dat ze soms racistisch zijn naar ons als Nederlanders (een paar keer in winkels meegemaakt), maar goed dat is iets wat je overal tegen kan komen. :/
    (Maar goed, ik kom voornamelijk in gebieden als Merksplas, waar familie van me ook woont.)

    [ bericht aangepast op 19 juli 2012 - 15:51 ]


    Til hug og blod.

    Met ieder land in Europa is het niet goed.
    De prijzen gaan omhoog, en het is momenteel klote om een goed betaalde baan te vinden. Persoonlijk zou ik in nederland blijven, ook al wil je naar Belgie. De kans dat je daar aan de bak komt is ook klein.
    Als hij het niet ziet zitten kan je hem ook niet dwingen. Het is ook een grote stap om ineens te gaan verhuizen.
    Ieder land heeft wel zijn klap gekregen met de Economie.


    Some angels have no wings.

    Louisaaa schreef:
    Met ieder land in Europa is het niet goed.
    De prijzen gaan omhoog, en het is momenteel klote om een goed betaalde baan te vinden. Persoonlijk zou ik in nederland blijven, ook al wil je naar Belgie. De kans dat je daar aan de bak komt is ook klein.
    Als hij het niet ziet zitten kan je hem ook niet dwingen. Het is ook een grote stap om ineens te gaan verhuizen.
    Ieder land heeft wel zijn klap gekregen met de Economie.


    Het nadeel is alleen dat het bijna onmogelijk is om hem naar Nederland te krijgen en we het allebei hier niet zien zitten. Nederland is en was eigenlijk al heel snel afgevallen voor ons als optie. :/


    Til hug og blod.

    Gondor schreef:
    (...)

    Het nadeel is alleen dat het bijna onmogelijk is om hem naar Nederland te krijgen en we het allebei hier niet zien zitten. Nederland is en was eigenlijk al heel snel afgevallen voor ons als optie. :/
    Dan lijkt België ergens wel een goede optie. Ik woon hier ook niet zo heel graag, maar dat komt door het weer, maar ik wil hier zeker heel mijn leven blijven wonen, want onze ziekenkas zit goed, onze opleidingen zijn heel goed en grote rampen kom je hier niet tegen. Genoeg redenen om hier te blijven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Meteor schreef:
    (...)Dan lijkt België ergens wel een goede optie. Ik woon hier ook niet zo heel graag, maar dat komt door het weer, maar ik wil hier zeker heel mijn leven blijven wonen, want onze ziekenkas zit goed, onze opleidingen zijn heel goed en grote rampen kom je hier niet tegen. Genoeg redenen om hier te blijven.

    Exactly. En weetje, misschien komen we er alsnog op uit ... Of blijven we maar een aantal jaar in Nieuw Zeeland ... Ik weet het allemaal niet. Ik weet dat ik gelukkig ben zolang we samen kunnen zijn uiteindelijk, alleen de kosten ervoor zijn erg hoog ... Zowel op letterlijk vlak als emotioneel en figuurlijk.


    Til hug og blod.

    Gondor schreef:
    (...)
    Exactly. En weetje, misschien komen we er alsnog op uit ... Of blijven we maar een aantal jaar in Nieuw Zeeland ... Ik weet het allemaal niet. Ik weet dat ik gelukkig ben zolang we samen kunnen zijn uiteindelijk, alleen de kosten ervoor zijn erg hoog ... Zowel op letterlijk vlak als emotioneel en figuurlijk.
    Het komt wel goed hoor. Zo'n dingen hebben gewoon tijd nodig. Jullie geraken er vast wel aan uit. Al lijkt NZ ook wel leuk om te wonen. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?