• *Waarschuwing, beetje een zeiktopic*

    Vandaag had ik dus mijn intake gesprek voor de opleiding die ik wil gaan doen. Aangezien ik voor de tweede keer ben blijven zitten in havo 4 moest ik een mbo-opleiding gaan doen. De opleiding onderwijsassitent, de opleiding die sommige van jullie mij hebben af geraden.

    In ieder geval het begon al goed, ik was tien minuten te vroeg omdat ik eerder te vroeg dan te laat ben. Ik heb dus netjes tien minuten gewacht, na vijf minuten toch maar geïnformeerd of de man waarmee ik een afspraak had er wel was. Uiteindelijk bleek dat hij nog bezig was met een intake gesprek en ik kon dus vijftig minuten wachten. Kijk, ik snap dat het goed is dat die man zoveel tijd besteed aan intake gesprekken maar als je ongesteld bent en ook nog eens iemand bent die op tijd komt, slecht tegen wachten kan dan zit je, je al snel te ergeren.

    Maar goed gesprek dus ik ben toe gelaten maar ik moet wel begeleiding krijgen aangezien ik niet het zonnetje in huis ben en dat moet blijkbaar als je met kinderen werkt. Dat was natuurlijk niet de enige reden want zoals die man zei heb ik waarschijnlijk meer levenservaring dan gemiddeld iemand van 40 en ik heb meer levenservaring dan hem terwijl hij 61 is. En ik had echt zoiets van, alsof ik dat zelf niet weet. Sorry maar door wat ik heb mee gemaakt (ik wil niet op scheppen) wet ik dat al, als iemand ooit een biografie zou schrijven zou het een hele interessante biografie worden of er zou zelfs een gewoon verhaal van kunnen gemaakt worden. En dat op mijn 17e maar goed.

    Ik moest het gewoon (zoals gewoonlijk) even kwijt, bedankt als je het allemaal hebt gelezen.

    Het is best wel veel info in een keer maar zouden jullie misschien even willen zeggen wat jullie denken als jullie dit lezen want ik kan zien dat jullie het lezen en ik ben echt benieuwd wat jullie denken. En ik ben van nature erg nieuwsgierig dus.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2012 - 17:03 ]


    Physics is awesome

    Voiceless schreef:
    Ik doe ook saw, maar dan de richting maatschappelijke zorg (persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg) en met vier havo-vakken (vanaf volgend jaar, ben blijven zitten. Doe die havo-vakken nu i.v.m. verveling). De introductie is kut als je je richting al weet, maar als je niet weet wat je wil wel heel handig :')
    En de opleiding is behoorlijk pittig: je komt jezelf heel vaak tegen en het is véél werk.


    Wat is saw?:8


    Physics is awesome

    Occhi schreef:
    (...)

    Dat is heel recht voor zijn raap maar ook wel erg bot om te zeggen,vind ik. Ben je wel aagenomen?
    Ja, dat wel. Maar ik heb me zelf afgemeld, omdat ik toen mocht opstromen naar 4 HAVO


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Aurorae schreef:
    Zou ik mogen vragen waarom je door je levenservaring meer begeleiding zou moet krijgen? Kijk, je bent volwassener dan wat leeftijdsgenoten. Dat is alleen maar een voordeel. Maar dat je door je levenservaring meer begeleiding moet hebben snap ik niet helemaal. Dat met dat je niet het zonnetje in huis bent, kan ik wel begrijpen overigens. Ik ben gewoon nieuwsgierig.


    Met levenservaring bedoelden ze volgens mij dat ik wat meer heb mee gemaakt dan een gemiddelde leerling. Ja, wat kan ik zeggen? De ene is wel het zonnetje in huis en de andere niet, ik dus niet.


    Physics is awesome

    Preysler schreef:
    (...)Ja, dat wel. Maar ik heb me zelf afgemeld, omdat ik toen mocht opstromen naar 4 HAVO


    Ik ga juist van havo 4 naar mbo. Ik had dit jaar ook een paar mensen van vmbo die havo gingen doen i.p.v. mbo.


    Physics is awesome