• *Waarschuwing, beetje een zeiktopic*

    Vandaag had ik dus mijn intake gesprek voor de opleiding die ik wil gaan doen. Aangezien ik voor de tweede keer ben blijven zitten in havo 4 moest ik een mbo-opleiding gaan doen. De opleiding onderwijsassitent, de opleiding die sommige van jullie mij hebben af geraden.

    In ieder geval het begon al goed, ik was tien minuten te vroeg omdat ik eerder te vroeg dan te laat ben. Ik heb dus netjes tien minuten gewacht, na vijf minuten toch maar geïnformeerd of de man waarmee ik een afspraak had er wel was. Uiteindelijk bleek dat hij nog bezig was met een intake gesprek en ik kon dus vijftig minuten wachten. Kijk, ik snap dat het goed is dat die man zoveel tijd besteed aan intake gesprekken maar als je ongesteld bent en ook nog eens iemand bent die op tijd komt, slecht tegen wachten kan dan zit je, je al snel te ergeren.

    Maar goed gesprek dus ik ben toe gelaten maar ik moet wel begeleiding krijgen aangezien ik niet het zonnetje in huis ben en dat moet blijkbaar als je met kinderen werkt. Dat was natuurlijk niet de enige reden want zoals die man zei heb ik waarschijnlijk meer levenservaring dan gemiddeld iemand van 40 en ik heb meer levenservaring dan hem terwijl hij 61 is. En ik had echt zoiets van, alsof ik dat zelf niet weet. Sorry maar door wat ik heb mee gemaakt (ik wil niet op scheppen) wet ik dat al, als iemand ooit een biografie zou schrijven zou het een hele interessante biografie worden of er zou zelfs een gewoon verhaal van kunnen gemaakt worden. En dat op mijn 17e maar goed.

    Ik moest het gewoon (zoals gewoonlijk) even kwijt, bedankt als je het allemaal hebt gelezen.

    Het is best wel veel info in een keer maar zouden jullie misschien even willen zeggen wat jullie denken als jullie dit lezen want ik kan zien dat jullie het lezen en ik ben echt benieuwd wat jullie denken. En ik ben van nature erg nieuwsgierig dus.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2012 - 17:03 ]


    Physics is awesome

    Wist je dat veel levenservaring bij dat soort opleidingen in je voordeel kunnen werken?

    Namelijk ik moest de Pabo stoppen, omdat ik te weinig had.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    Wist je dat veel levenservaring bij dat soort opleidingen in je voordeel kunnen werken?

    Namelijk ik moest de Pabo stoppen, omdat ik te weinig had.


    Nee, dat wist ik niet. En het lijkt me niet fijn om met een opleiding te moeten stoppen vanwege dat ik weinige levenservaring heb. Maar geloof me, veel levenservaring is ook niet fijn.


    Physics is awesome

    Als je met kinderen moet werken lijkt het me inderdaad dat je wel een vrolijk en spontaan meisje moet zijn. Maar volgens mij zuigt de begeleiding op het MBO heel erg.. Omdat het daar vooral om zelfstandigheid gaat, althans bij mijn komende opleiding wel. Maar je weet maar nooit natuurlijk.

    Anyway, 50 minuten wachten? Dat is echt abnormaal! Ik moest ongeveer 10 minuten wachten omdat het vorige gesprek wat uitliep..


    Believe in yourself.

    Er is een verschil tussen levenservaring en veel meegemaakt hebben.
    Je bent pas 17, serieus? Denk je nou echt dat je al meer levenservaring hebt dan een 61-jarige? Dan ben je echt oerstom, sorry hoor.
    Ik heb ook ontzettend veel meegemaakt en ik ben zeker volwassener dan mijn leeftijdsgenoten en ik heb meer levenservaring. Maar zeker niet meer dan een oudere. That's impossible.
    Get over, serious. Doe niet alsof je de hele wereld bent door je verleden.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Zoals er boven mij al gezegd werd, kan veel levenservaring je vaak wel ten goede komen. Al ligt het er wel aan wat voor levenservaring, maar goed. Ik vind het trouwens ook helemaal geen zeik-topic hoor ;). En ik snap heel goed dat je je irriteert aan het wachten want dat doe ik ook en hele vele anderen ook. 50 minuten is ook wel heel erg lang... ;)

    Valentino schreef:
    Er is een verschil tussen levenservaring en veel meegemaakt hebben.
    Je bent pas 17, serieus? Denk je nou echt dat je al meer levenservaring hebt dan een 61-jarige? Dan ben je echt oerstom, sorry hoor.
    Ik heb ook ontzettend veel meegemaakt en ik ben zeker volwassener dan mijn leeftijdsgenoten en ik heb meer levenservaring. Maar zeker niet meer dan een oudere. That's impossible.
    Get over, serious. Doe niet alsof je de hele wereld bent door je verleden.


    Dat doe ik helemaal niet. Misschien moet je nog een keer de beginpost lezen want daar staat toch echt te lezen dat die man zei dat ik meer levenservaring heb dan hem.

    Dus ik ben niet oerstom


    Physics is awesome

    Bookmark schreef:
    Zoals er boven mij al gezegd werd, kan veel levenservaring je vaak wel ten goede komen. Al ligt het er wel aan wat voor levenservaring, maar goed. Ik vind het trouwens ook helemaal geen zeik-topic hoor ;). En ik snap heel goed dat je je irriteert aan het wachten want dat doe ik ook en hele vele anderen ook. 50 minuten is ook wel heel erg lang... ;)


    Toen ik moest wachten had ik echt zoiets van, ik stress helemaal omdat ik bang ben om te laat komen en dan moet ik 50 minuten wachten. Had ik net zo goed een metro later kunnen nemen.


    Physics is awesome

    Occhi schreef:
    (...)

    Dat doe ik helemaal niet. Misschien moet je nog een keer de beginpost lezen want daar staat toch echt te lezen dat die man zei dat ik meer levenservaring heb dan hem.

    Dus ik ben niet oerstom


    Ja maar jij kan zoveel zeggen. Niemand was erbij, dus niemand kan het bevestigen. En ik zag net pas wie je bent.
    Sorry, ik kom terug op mijn mening. Je bent niet alleen dom, maar aan sommige van je reactie's op het forum heb ik gemerkt dat je ook naïef, kinderlijk en gewoon niet de snuggerste bent. Nee sorry, ik geloof je bullshit verhaal niet. :')


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino, dat mag je wel wat aardiger zeggen naar mijn mening. Je bent erg cru als ik eerlijk mag zijn.

    Zou ik mogen vragen waarom je door je levenservaring meer begeleiding zou moet krijgen? Kijk, je bent volwassener dan wat leeftijdsgenoten. Dat is alleen maar een voordeel. Maar dat je door je levenservaring meer begeleiding moet hebben snap ik niet helemaal. Dat met dat je niet het zonnetje in huis bent, kan ik wel begrijpen overigens. Ik ben gewoon nieuwsgierig.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Bookmark schreef:
    Valentino, dat mag je wel wat aardiger zeggen naar mijn mening. Je bent erg cru als ik eerlijk mag zijn.


    No other way to say it. I'm sorry I'm from Rotterdam.
    En ja, dat is een perfect excuus.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Jij bent zeventien? Whut. Ik dacht dat je dertien of veertien was ofzo. :"D


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    Jij bent zeventien? Whut. Ik dacht dat je dertien of veertien was ofzo. :"D


    Dat dacht ik ook. :'D


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Uneventful schreef:
    Jij bent zeventien? Whut. Ik dacht dat je dertien of veertien was ofzo. :"D


    En dat terwijl ik als ik ergens kom altijd ouder word geschat. Ik ga een mbo-opleiding doen, daar moet je toch wel minstens 16 zijn dacht ik.


    Physics is awesome

    Valentino schreef:
    (...)

    Ja maar jij kan zoveel zeggen. Niemand was erbij, dus niemand kan het bevestigen. En ik zag net pas wie je bent.
    Sorry, ik kom terug op mijn mening. Je bent niet alleen dom, maar aan sommige van je reactie's op het forum heb ik gemerkt dat je ook naïef, kinderlijk en gewoon niet de snuggerste bent. Nee sorry, ik geloof je bullshit verhaal niet. :')


    Wie zegt dat je het moet geloven. Als jij mij niet wil geloven als ik de waarheid zeg/schrijf is dat jouw probleem.

    Trouwens, wie ben jij om te beoordelen of ik dom, naïef, kinderlijk, niet de snuggerste ben? Ik vertel gewoon iets en jij maakt er heel drama van, wie is hier nu kinderlijk?!


    Physics is awesome