• Ik heb dus gisteren mijn verjaardag gevierd en dat was een barbecue, daar had ik 4 vriendinnen extra bij uitgenodigd, van twee heb ik leuk een cadeautje gekregen maar van die andere 2 dus niet, zo ging het:

    Ik doe open als die 2 vriendinnen aanbellen, en het eerste wat ze al zeggen is "ik ga dood van de honger". ik neem het initiatief om 3 zoenen te geven als begroeting, want ze wilde zo doorlopen. Tijdens de verjaardag zitten ze helemaal achterin de tuin en zijn ze niet van hun plek af geweest en ze hebben eigenlijk alleen maar met telefoons gezeten en met elkaar gepraat, nadat ze zich "volgevreten" hadden gingen ze even een half uurtje erna alweer weg omdat "ze nog naar een andere verjaardag" moesten. Ik loop met ze mee om ze uit te zwaaien en van vriendin 1 krijg ik te horen "je cadeautje komt nog, want m'n salaris is op", vriendin 2 zegt niets. Dit is heel frappant aangezien ik twee jaar geleden toen ze op m'n verjaardag was precies hetzelfde smoesje te horen kreeg, en ik heb nooit een cadeautje mogen ontvangen. Wat moet ik nu doen? het gaat mij er niet om dat ik geen cadeautje heb gekregen, maar WEL dat ze zich vol gaan zitten vreten bij mij thuis, en daarna meteen weer weggaan. En ik vind het ook nogal raar dat terwijl vriendin 2 erbij staan terwijl die andere zegt dat m'n cadeeautje nog komt er niet op reageert. Moet ik de eer aan mezelf houden (net zoals m'n moeder zegt)en erover zwijgen, of moet ik er wat van zeggen?


    'I'm gonna make him an offer he can't refuse"....

    Dat is inderdaad niet erg netjes.

    Ik zou hen er over aanspreken, maar het cadeau niet vermelden.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Je moet er iets van zeggen. Dit heeft helemaal niets met eer te maken en die wordt ook echt niet beschadigd als je ze erop aanspreekt. Hun gedrag is namelijk gewoon heel erg raar en simpelweg asociaal, en je hebt best het recht om daarnaar te vragen. Als je er niets van zegt gebeurt het waarschijnlijk gewoon weer.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dit komt me nogal bekend voor aangezien ik ook 2 mensen heb die dit me geflikt hebben. Alleen was dit met een filmmarathon. Ze waren er even, aten mijn cupcakes en chips op. Vervolgens het patat en de snacks en daarna waren ze allebei 'misselijk' dus gingen ze naar huis. Naja, sowieso dat ze weg gingen zodat ze konden batsen.
    ASOCIAAL.

    Maar ot: Zeg er wat van!

    dankjullie voor de reacties, weet alleen begot niet HOE ik het moet zeggen


    'I'm gonna make him an offer he can't refuse"....

    Ik denk niet dat je om een cadeautje kunt vragen, dat is gewoon vaag, je nodigt hun uit dus ja hoe zei zich gedragen kun je weinig aan doen, hoewel het niet erg beleefd is.

    Je kunt ze alletwee samen, of apart naar je toe laten komen en dan vertel je hen gewoon dat het not done is om naar een feestje te komen en je af te zonderen, terwijl je alleen maar eten naar binnen werkt, dat het niet aardig van ze was je niet eens een gelukkige verjaardag te wensen.
    Daar zeg je niks verkeerds mee, want zo is het gewoon.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ugh, dit is inderdaad weer zo'n principe-kwestie.. Ik vind het echt raar dat ze niks geven, je komt toch niet met lege handen bij iemand aan? Ik vind het maar wat onbeschoft, misschien moet je ze dit eens gewoon eerlijk zeggen?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    ik heb duidelijk uitgelegd dat het mij niet zozeer om het cadeautje ging maar eerder dat het me dwars zat dat ze me niet eens uit zichzelf begroeten en dat ze eigenlijk alleen maar hun maag vol hebben gegeten en daarna weer weggingen.

    Wat ik wel raar vinden is dat vriendin 2 niet reageert als vriendin 1 tegen mij zegt "je cadeautje komt nog". wat mij betreft nemen ze me mee naar de snackbar bij wijze van spreken.


    'I'm gonna make him an offer he can't refuse"....

    Dat zijn geen vriendinnen, dat zijn meer... Huppeltutjes. Ik weet niet of ik ze nu beledig maar zoals je ze beschrijft... Ze zitten constant met hun mobiel, eten je eten op, bedanken je niet, feliciteren je niet, geven je geen cadeau en praten niet met jou maar alleen met elkaar? Wat heeft het dan nog voor zin om naar een feestje te gaan? Dat zouden ze dan ook thuis kunnen doen en het bederft de sfeer van het feestje niet. Misschien zou je dat kunnen zeggen, misschien wel op een iets lievere manier, want ik en lief... (A)


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    het zijn inderdaad een beetje dat soorten meiden, ik rouleerde de hele avond tussen m'n gasten en dan ging ik ook bij hun even zitten, dan praten ze wel tegen me, maar alleen als IK ergens op reageer. Ik wil ze sowieso niet meer uitnodigen als ze zo doen, al hadden ze een kaartje geschreven met iets liefs erin, dan was het al oke geweest.


    'I'm gonna make him an offer he can't refuse"....

    Dat noem ik geen vriendinnen :X
    Die gaan niet zo met elkaar om. Een cadeautje is niet het belangrijkst, het is meer het gebaar wat telt. Zij toonden een heel slecht gebaar. Waarschijnlijk dachten ze: Gratis voedsel! We gaan daarheen.
    Dus hebben ze zich vol gevreten en zijn vervolgens vertrokken en hebben niet gezellig gedaan. Dat kan gewoon niet :S
    Ik zou er eens met ze over praten, dat je teleurgesteld bent dat het zo gelopen is en dat je er wat meer van had verwacht. Dat ze op z'n minst een betere houding hadden kunnen opstellen. Sorry hoor, maar ik vind dit geen echte vriendinnen. :(


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Alladin schreef:
    Dat zijn geen vriendinnen, dat zijn meer... Huppeltutjes. Ik weet niet of ik ze nu beledig maar zoals je ze beschrijft... Ze zitten constant met hun mobiel, eten je eten op, bedanken je niet, feliciteren je niet, geven je geen cadeau en praten niet met jou maar alleen met elkaar? Wat heeft het dan nog voor zin om naar een feestje te gaan? Dat zouden ze dan ook thuis kunnen doen en het bederft de sfeer van het feestje niet. Misschien zou je dat kunnen zeggen, misschien wel op een iets lievere manier, want ik en lief... (A)


    Kort gezegd: Mensen die niet durven te praten met anderen, enkel op hun mobiel zitten en geen manieren hebben :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oh wat een onbeleefde trienen zeg. Als ik wordt uitgenodigd op een etentje van vrienden heb ik zelf al een kleine geste mee en dat is dan nog niet omdat ze jarig zijn.
    Geen idee hoe je iemand daarover moet aanspreken. Op zo'n momenten ben ik iemand die alles redelijk doorsteekt zoals 'Hoe was dat anders feestje dan?' en dan ben ik meestal een beetje pinnig, dus ik raad je niet echt aan om dat te gaan doen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Gewoon de volgende keer niet meer uitnodigen of hetzelfde doen op hun verjaardag. Geen huge deal van maken.


    ars moriendi

    Errin schreef:
    Oh wat een onbeleefde trienen zeg. Als ik wordt uitgenodigd op een etentje van vrienden heb ik zelf al een kleine geste mee en dat is dan nog niet omdat ze jarig zijn.
    Geen idee hoe je iemand daarover moet aanspreken. Op zo'n momenten ben ik iemand die alles redelijk doorsteekt zoals 'Hoe was dat anders feestje dan?' en dan ben ik meestal een beetje pinnig, dus ik raad je niet echt aan om dat te gaan doen.


    Meestal als je dat vraagt, gaan ze heel irritant doen van: O dat was echt zoooo gaaf! Nee echt, geniaal. Weetje nog, die en die? En toen dat en dat gebeurde?' en dan gieren ze het weer uit. Maar te horen krijgen wat er is gebeurd, nee hoor. Meestal was er of geen feestje, óf het was doodsaai.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel