• Heey people,

    (weet niet of het hier goed staat?)
    Ik heb dus de pech dat ik erg verlegen ben en dit belemmerd me eigenlijk altijd op m'n 'belangrijke' momenten. Ik werk er dus nu keihard aan om hier overheen te komen, maar hebben jullie nog tips misschien?
    Het probleem zit m meestal in het ontmoeten van nieuwe mensen. Doordat ik vaak buitengesloten ben van de groep, heb ik een probleem met vertrouwen. Hele doom-scenario's gaan door men hoofd dan. Wat als...

    So I hope you have any good advise! Misschien een uitdaging?

    Alvast bedankt

    Me


    Life is hard, just break it with your head <3

    Je kunt bijvoorbeeld beginnen met een vreemde de tijd te vragen ofzo, of iets anders. Ik ben zelf ook verlegen, maar niet altijd bij vreemde mensen. Hopelijk heb je er wat aan!


    Tijd voor koffie.

    Ga Plain Jane kijken, daar zijn die meisjes ook altijd superverlegen en dan krijgen ze een opdracht van bv dat ze op het strand/in de supermarkt allemaal mensen moeten gaan aanspreken.

    Ik heb het zelf ook hoor, eenmaal ik mensen ken ben ik harstikke spontaan, maar zet me in een groep die ik niet ken en ik vind het heel moeilijk om echt te praten enzo. Helaas ga ik volgend jaar een nieuwe opleiding doen en ken ik dus niemand, yay


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ga in een winkel werken. Serieus, ik werk nu al een jaar in de Jumbo en ik heb erg gemerkt dat ik een stuk 'spontaner' ben geworden. Al moet ik wel zeggen dat ik van mezelf al redelijk sociaal was :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    4Everdeen schreef:
    Je kunt bijvoorbeeld beginnen met een vreemde de tijd te vragen ofzo, of iets anders. Ik ben zelf ook verlegen, maar niet altijd bij vreemde mensen. Hopelijk heb je er wat aan!


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Meis, trust me, je geraakt er wel over! Ik ben ook ongelooflijk verlegen en awkard. Vroeger durfde ik niet eens bij de balie in de winkel om zoveel gram kaas te vragen.

    Je kunt inderdaad gewoon in de stad eens iemand aanspreken voor de tijd en zo'n dingen, zo word het ook veel makkelijker.
    Sla een een babbel met iemand aan een kassa in een klein botiekje, dat is altijd gezellig.

    Persoonlijk ben ik zelf 3 jaar geleden gestart met acteer lessen en zo ben ik toch al voor een groot stuk uit mijn schelp gekropen. Je leert er geweldige en gekke mensen kennen en durft ook veel meer! ;)


    Love is louder.

    Cadenza schreef:
    Ga Plain Jane kijken, daar zijn die meisjes ook altijd superverlegen en dan krijgen ze een opdracht van bv dat ze op het strand/in de supermarkt allemaal mensen moeten gaan aanspreken.

    Ik heb het zelf ook hoor, eenmaal ik mensen ken ben ik harstikke spontaan, maar zet me in een groep die ik niet ken en ik vind het heel moeilijk om echt te praten enzo. Helaas ga ik volgend jaar een nieuwe opleiding doen en ken ik dus niemand, yay


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon

    Kom een keer naar een meeting van Quizlet en BAM je bent van je verlegenheid af 8D


    "Ignite, my love. Ignite."

    Cadenza schreef:
    Ga Plain Jane kijken, daar zijn die meisjes ook altijd superverlegen en dan krijgen ze een opdracht van bv dat ze op het strand/in de supermarkt allemaal mensen moeten gaan aanspreken.

    Ik heb het zelf ook hoor, eenmaal ik mensen ken ben ik harstikke spontaan, maar zet me in een groep die ik niet ken en ik vind het heel moeilijk om echt te praten enzo. Helaas ga ik volgend jaar een nieuwe opleiding doen en ken ik dus niemand, yay

    ik had daar vroeger ook wat last van en toen heb ik een assertiviteitscurus gedaan, dat heeft wel wat geholpen (:


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Ik was (ben soms nog) zo. Wat mij ook heeft geholpen waren lessen expressie die ik had in de lessen op school. Dan moet je wel voor bv. de klasgroep enzo praten en dingen doen. Wat het mij eigenlijk heeft geleerd is:
    Ook al ben je bang dat je het niet zal kunnen, toch proberen doen. Het zal je over je verlegenheid helpen en je zult erna iets hebben va : 'Hé, eigenlijk kan ik dit wel.' en zul je zien dat mensen niet met je zullen lachen of denken van 'Omg, wat is die raar' ofzo.
    Gewoon doen dus, ookal lijkt het eng. Erna zul je een goed gevoel hebben. Loopt het alsnog niet goed : niet erg, je kunt er enkel maar uit leren! En je zal zien, je zal een stuk meer zelfvertrouwen krijgen en minder verlegen worden. (:


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon

    ImAwesome schreef:
    Kom een keer naar een meeting van Quizlet en BAM je bent van je verlegenheid af 8D


    This and... don't give any fuck. Weinig denken.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Denk aan je houding. Rug recht, hoofd omhoog en laat je haar niet voor je gezicht hangen. Zo kom je al een stuk minder verlegen over. Ik zit ook met dit probleem dus ik raad het je zeker aan. [Ik ben zelf verlegen en m'n houding is niet goed en ik doe m'n best om dit te verbeteren] Verder kun je bijvoorbeeld kijken wat voor interesses je gemeen hebt met anderen. Hierover kun je dan vaak praten. Je kunt vast wel diegene wat vragen erover stellen en je eigen mening vertellen. Probeer ook wat humor te gebruiken en mensen aan te kijken.

    [Het klinkt allemaal een beetje dicterend hoe ik het zeg, maar ik bedoel het echt om te helpen! =) ]


    The biggest emotion in creation is the bridge to optimism. - Brian May

    ImAwesome schreef:
    Kom een keer naar een meeting van Quizlet en BAM je bent van je verlegenheid af 8D


    Omg this.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Positief gaan denken (zoek een paar wijze spreuken op zoals 'niet geschoten is altijd mis') en met een simpele hallo heb je al gauw contact. Of als je naast mensen zit en je er wordt muziek gedraaid daar over beginnen, of iemand complimenten over haar ketting bijvoorbeeld.
    Het is echt niet zo moeilijk als het lijkt.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.