• Laatst ben ik op vakantie geweest in Frankrijk met een vriendin toen het gesprek neer kwam op South Park, al sinds zeven jaar de enige serie die mij écht heeft aangetrokken, simpelweg omdat het zo taboedoorbrekend is en mijn nuchtere persoonlijkheid dat wel kan waarderen. Maar zij vertelde me dat haar moeder niet wil dat ze het kijkt omdat het zo 'grof' is. Ikzelf heb het nooit echt grof gevonden. Oké, met afleveringen als Passion of the Jew, Gingerkids of Fishsticks (waardoor Kanye West zich diep beledigd voelde) zijn Trey Parker en Matt Stone misschien wat te ver gegaan en het taalgebruik is soms ook niet je-van-het, maar persoonlijk heb ik het nooit gezien als grof; eerder het onderhandelen van actuele zaken op een humoristische wijze. Nu vroeg ik me af of hier ook mensen waren die zich eens flink beledigd voelden door de serie of het gewoonweg niet leuk vinden door de soms wat discriminerende grappen, want ik heb me in die zeven jaar nooit geërgerd aan de grappen of verhaallijnen.


    Searching heavens for another earth

    Ik vind sommige echt grof idd. Als ze bepaalde serieuze onderwerpen beledigen.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Destined schreef:
    Het is grof, daarom vinden mensen het zo leuk.
    Mensen schijnen zich erg te amuseren als iemand een na hun mening vies woord zegt of beledigend is. Kun je weer eens zien hoe diep de meeste kinderen zijn gezakt dat ze daarom kunnen lachen :P
    Maar ja, dat schijnt nu helemaal in te zijn, vieze woorden gebruiken en schelden met ziektes, maar ja als jij dat grappig vind.


    Met ziektes wordt nooit gescholden. Oké, we hebben de aflevering waarin Wendy haar presentatie houdt over borstkanker en Cartman er flinke spot mee drijft, maar of het echt in een beledigende zin wordt geplaatst? Dat nooit. Ikzelf zou het ook stukken minder leuk vinden als Cartman opeens 'Kankerjood' zegt, gezien ik dat dus écht niet vind kunnen. Maar dit is nooit voorgekomen. Ze houden het bespottelijke gedeelte wel over voor actuele onderwerpen.


    Searching heavens for another earth

    Borisissexy schreef:
    Jij bent te grof om uitgezonden te worden! SOUTH PARK RULES


    What the? Lees jij niet verder dan de titel of zo? En dan nog zou je op een andere manier kunnen reageren.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Mysterions schreef:
    (...)

    Met ziektes wordt nooit gescholden. Oké, we hebben de aflevering waarin Wendy haar presentatie houdt over borstkanker en Cartman er flinke spot mee drijft, maar of het echt in een beledigende zin wordt geplaatst? Dat nooit. Ikzelf zou het ook stukken minder leuk vinden als Cartman opeens 'Kankerjood' zegt, gezien ik dat dus écht niet vind kunnen. Maar dit is nooit voorgekomen. Ze houden het bespottelijke gedeelte wel over voor actuele onderwerpen.


    Dat kan dus al niet, aangezien Nederland het enige land in de wereld is wat met ziektes scheld.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Mysterions schreef:
    (...)

    Met ziektes wordt nooit gescholden. Oké, we hebben de aflevering waarin Wendy haar presentatie houdt over borstkanker en Cartman er flinke spot mee drijft, maar of het echt in een beledigende zin wordt geplaatst? Dat nooit. Ikzelf zou het ook stukken minder leuk vinden als Cartman opeens 'Kankerjood' zegt, gezien ik dat dus écht niet vind kunnen. Maar dit is nooit voorgekomen. Ze houden het bespottelijke gedeelte wel over voor actuele onderwerpen.


    Ik zeg niet dat dat daarin gebeurd. Ik zeg alleen dat het hedendaags gebeurd. In de serie is het volgens mij niet gebeurd, tenminste wat ik weet. Want je moet het natuurlijk eerst zelf hebben gezien om er mening over te kunnen hebben he.
    Maar het is gwn, ik vind het nogal primitieve humeur en dat mag hoor alleen tja, soms spoort het kinderen van 11 a 12 wel aan om zulke dingen na te gaan doen. Bijvoorbeeld ook die new kids film, iedereen gaat het nadoen en daar wordt ik zelf een beetje moedeloos van. Dus ik vind niet dat het op de buis uitgezonden moet worden.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ze durven wel eens een satpje te ver te gaan, ja, maar persoonlijk stoor ik me daar niet zo aan. He tis geen programma dat ik vaak kijk, maar als ik het doe vind ik het wel goed.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Valentino schreef:
    (...)

    Dat kan dus al niet, aangezien Nederland het enige land in de wereld is wat met ziektes scheld.


    Oh serieus? Ik dacht eerlijk gezegd dat er nog wel meer mensen daaraan meededen. In ieder geval; het zaakje is allemaal zo geregeld dat het nooit helemaal bespot wordt. Er zijn veel personages in South Park, dus veel meningen.


    Searching heavens for another earth

    Ik heb wel eens een paar afleveringen gezien, vond het af en toe wel geinig

    Destined schreef:
    (...)

    Ik zeg niet dat dat daarin gebeurd. Ik zeg alleen dat het hedendaags gebeurd. In de serie is het volgens mij niet gebeurd, tenminste wat ik weet. Want je moet het natuurlijk eerst zelf hebben gezien om er mening over te kunnen hebben he.
    Maar het is gwn, ik vind het nogal primitieve humeur en dat mag hoor alleen tja, soms spoort het kinderen van 11 a 12 wel aan om zulke dingen na te gaan doen. Bijvoorbeeld ook die new kids film, iedereen gaat het nadoen en daar wordt ik zelf een beetje moedeloos van. Dus ik vind niet dat het op de buis uitgezonden moet worden.


    Ik denk dat niet alleen South Park daarmee dealt, maar ook vele onschuldige series. Ik geloof dat het Transformers was die een kind aanzette om benzine te drinken. Kinderen met een naïeve houding krijgen misschien vreemde bedoelingen van South Park omdat het 'grof is'. Maar waar ik de boodschap van South Park uithaal - er zijn ook een hoop 'serieuze' afleveringen als Cherokee Hair Tampons, waarin Kyle een nieuwe nier nodig heeft en Cartman de enige beschikbare donor is - is het feit dat er zo nuchter en hilarisch wordt omgegaan met actuele zaken. Maar velen kunnen alleen de humor zien en baseren hun taalgebruik en manieren daarop, dat kan ik wel begrijpen.


    Searching heavens for another earth

    Farore schreef:
    Ik heb ooit één aflevering gekeken en dat was het. Pure onzin vind ik het. Ik vind er niks grappigs aan. Ik vind het niet zo zeer beledigend voor mij, maar voor anderen, en daarom vind ik het dan meteen ook niet leuk.


    Deep inside, I've never felt alive

    Mysterions schreef:
    (...)

    Ik denk dat niet alleen South Park daarmee dealt, maar ook vele onschuldige series. Ik geloof dat het Transformers was die een kind aanzette om benzine te drinken. Kinderen met een naïeve houding krijgen misschien vreemde bedoelingen van South Park omdat het 'grof is'. Maar waar ik de boodschap van South Park uithaal - er zijn ook een hoop 'serieuze' afleveringen als Cherokee Hair Tampons, waarin Kyle een nieuwe nier nodig heeft en Cartman de enige beschikbare donor is - is het feit dat er zo nuchter en hilarisch wordt omgegaan met actuele zaken. Maar velen kunnen alleen de humor zien en baseren hun taalgebruik en manieren daarop, dat kan ik wel begrijpen.


    Jaaa, maar je hebt dan wel het probleem dat zowat 90% van de bevolking naïef is en makkelijk door zo'n serie beïnvloed wordt. Maar je weet toch hoe kinderen zijn. Ze kijken niet meer naar het moraal of naar de boodschap van een aflevering. Vaak gaat het erom als het grof is dan vinden ze het grappig en dan passen ze het toe in het hedendaagse leven om ook even populair te zijn. De jeugd is verloederd. En zoals jij al zegt ze zien alleen de humor ervan in en gebruiken dat.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    South Park is geniaal.. (krul)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Destined schreef:
    (...)

    Jaaa, maar je hebt dan wel het probleem dat zowat 90% van de bevolking naïef is en makkelijk door zo'n serie beïnvloed wordt. Maar je weet toch hoe kinderen zijn. Ze kijken niet meer naar het moraal of naar de boodschap van een aflevering. Vaak gaat het erom als het grof is dan vinden ze het grappig en dan passen ze het toe in het hedendaagse leven om ook even populair te zijn. De jeugd is verloederd. En zoals jij al zegt ze zien alleen de humor ervan in en gebruiken dat.


    Hmmmmmm dat is eigenlijk wel heel jammer, dat mensen niet meer verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Die 21 minuten aflevering worden daadwerkelijk opgevuld door een moraal, al is die misschien wat dieper begraven vanwege de hopen humor die er als zand bovenop liggen. Jammer dat mensen hun aandacht maar op één kenmerk van een serie kunnen vestigen in plaats van na te denken bij wat ze zien. Je zult meer vinden in South Park dan alleen Jodengrappen en gingerbespottingen, als je maar je best doet.


    Searching heavens for another earth

    Ik vind het geweldig en het is gewoon vrijheid van meningsuiting. Ze steken er op een of andere manier altijd een moraal in waardoor je eigenlijk gaat nadenken hoe het zo ver is gekomen met de maatschappij. Natuurlijk zijn er altijd mensen die de humor er niet van inzien en het te persoonlijk nemen.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Mysterions schreef:
    (...)

    Hmmmmmm dat is eigenlijk wel heel jammer, dat mensen niet meer verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Die 21 minuten aflevering worden daadwerkelijk opgevuld door een moraal, al is die misschien wat dieper begraven vanwege de hopen humor die er als zand bovenop liggen. Jammer dat mensen hun aandacht maar op één kenmerk van een serie kunnen vestigen in plaats van na te denken bij wat ze zien. Je zult meer vinden in South Park dan alleen Jodengrappen en gingerbespottingen, als je maar je best doet.


    Jaa idd, het enige probleem is dat mensen niet verder nadenken dan hun neus lang is :P Natuurlijk zit er veel meer in dan al dat grove gedoe, maar dat weten wij wel alleen niet alle kijkers zijn dat zo. En drm vinden ze het leuk, omdat het zo grof is. Ze richten hun aandacht op het kenmerk dat zij het leukst vinden van de serie en voor de rest van de serie hebben ze een soort oogkleppen op.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.