• Laatst ben ik op vakantie geweest in Frankrijk met een vriendin toen het gesprek neer kwam op South Park, al sinds zeven jaar de enige serie die mij écht heeft aangetrokken, simpelweg omdat het zo taboedoorbrekend is en mijn nuchtere persoonlijkheid dat wel kan waarderen. Maar zij vertelde me dat haar moeder niet wil dat ze het kijkt omdat het zo 'grof' is. Ikzelf heb het nooit echt grof gevonden. Oké, met afleveringen als Passion of the Jew, Gingerkids of Fishsticks (waardoor Kanye West zich diep beledigd voelde) zijn Trey Parker en Matt Stone misschien wat te ver gegaan en het taalgebruik is soms ook niet je-van-het, maar persoonlijk heb ik het nooit gezien als grof; eerder het onderhandelen van actuele zaken op een humoristische wijze. Nu vroeg ik me af of hier ook mensen waren die zich eens flink beledigd voelden door de serie of het gewoonweg niet leuk vinden door de soms wat discriminerende grappen, want ik heb me in die zeven jaar nooit geërgerd aan de grappen of verhaallijnen.


    Searching heavens for another earth

    Ik kijk er niet echt naar, maar als ik het eens op tv zie vind ik het wel grappig om naar te kijken.
    Eigenlijk is het meestal wel te grof want er gebeuren echt dingen in waarvan ik denk; wtf...
    En taalgebruik, achja. Dat heb je overal wel dus dat is geen probleem.

    Meh, ik kan het wel waarderen. Hoewel ik het wel flauw vind dat ze me niets betalen, hoewel ze mijn persoonlijkheid totaal gebruiken in die show D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb ooit één aflevering gekeken en dat was het. Pure onzin vind ik het. Ik vind er niks grappigs aan. Ik vind het niet zo zeer beledigend voor mij, maar voor anderen, en daarom vind ik het dan meteen ook niet leuk.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Family guy is véél groffer dan South Park en die zijn niet eens grappig en het slaat niet eens ergens op.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 21:15 ]

    Sjiriki schreef:
    Meh, ik kan het wel waarderen. Hoewel ik het wel flauw vind dat ze me niets betalen, hoewel ze mijn persoonlijkheid totaal gebruiken in die show D:


    Haha, wie bedoel je?


    Searching heavens for another earth

    Strider schreef:
    Ik kijk er niet echt naar, maar als ik het eens op tv zie vind ik het wel grappig om naar te kijken.
    Eigenlijk is het meestal wel te grof want er gebeuren echt dingen in waarvan ik denk; wtf...
    En taalgebruik, achja. Dat heb je overal wel dus dat is geen probleem.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    De meeste series vind ik wel leuk, maar ik moet ook toegeven dat sommige series écht grof zijn, wanneer het om sex, maar ook andere rare dingen die je zelf nooit zou bedenken. En met grof bedoel ik niet meteen iets negatiefs, ik zie dat meer als een feit. Verder zit er inderdaad vaak een leuke actuele gedachte achter. (:

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 21:18 ]


    You are beautiful, you are love.

    Vain schreef:
    Family guy is véél groffer dan South Park en die zijn niet eens grappig en het slaat niet eens ergens op.


    Family Guy heeft ook véél minder kwaliteit in tegenstelling tot South Park - naar mijn mening dan. Maar ik vind Family Guy ergens wel grappig, maar het is niet opgewassen tegen de gedachte achter South Park. Family Guy doet meer de moeite om 'grof en grappig' over te komen terwijl South Park dat sowieso al in zijn verhaallijn heeft verwerkt.


    Searching heavens for another earth

    Jij bent te grof om uitgezonden te worden! SOUTH PARK RULES


    azertyuiop

    South Park is awesome (cat)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Er staat een waarschuwing op het begin van de aflevering dat het door niemand bekeken mag worden... Tsja, toch doen...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik heb er nog geen hele aflevering van gezien. Met het taalgebruik van de personages zou niet op televisie mogen uitgezonden worden, pure onzin vind ik het.


    Ex astris, sciencia

    Ik vind het altijd wel grappig, al vind ik het soms wel heel grof.


    Take risks and conquer your fears.

    Het is grof, daarom vinden mensen het zo leuk.
    Mensen schijnen zich erg te amuseren als iemand een na hun mening vies woord zegt of beledigend is. Kun je weer eens zien hoe diep de meeste kinderen zijn gezakt dat ze daarom kunnen lachen :P
    Maar ja, dat schijnt nu helemaal in te zijn, vieze woorden gebruiken en schelden met ziektes, maar ja als jij dat grappig vind.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik vind South Park geweldig.
    Ik volg het niet, maar die zeldzame keer dat ik er naar kijk vind ik het altijd leuk. Ik vind niet dat je je aangesproken of beledigd moet voelen door zo'n programma: als er een hele aflevering zou gaan over hoe zielloos gingers zijn -ik ben er een- dan zou ik me gewoon kapotlachen. Want eerlijk: die moppen zijn meestal gewoon goéd.


    Has no one told you she's not breathing?