• Verdorie, nu heb ik weer ruzie met mijn vader over geldzaken. Ik wil graag weten hoe alles in elkaar zit e.d. want ik weet helemaal niets over mijn eigen rekening, zorgverzekeraar en belasting.
    Ik vroeg er naar omdat ik vandaag mijn eerste loonstrookje kreeg en ik wil graag weten hoe dat allemaal nu zit met mijn rekening.
    Wordt hij woest en zegt hij dat ik voortaan zelf maar alles moet gaan regelen en dat hij het achterlijk van me vindt dat ik liever internetbankieren wil hebben, zodat ik beter overzicht heb en niet altijd naar de bank hoef om dingen te vragen.

    Is het nu zó raar dat je iets over je eigen geld wilt weten? :/
    Jemig, nu ben ik weer de boeman en zegt mijn moeder dat ze me waardeloos vindt. :C
    Nu zijn ze allebei boos op me, terwijl ik één simpele vraag stelde: "Hoe zit het met mijn geldzaken?"


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Oke, ik sneekte even naar je profiel en je bent 18! Dan hoor je daar zelf over te mogen beslissen, toch? Dan hoor je daar ook gewoon met je ouders over te kunnen praten.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Ik snap dat je je geldzaken wilt weten, enige uitleg is altijd handig en op een zekere leeftijd moet je dat leren [en snappen]. Ik vind het een heel redelijke vraag en vind de reactie van je ouders wat raar, maar ik mijn ouders reageren soms ook alsof ze van planet Dumdum komen. I can't help you, though, alleen een hart onder de riem steken met het idee dat je net als Jack Sparrow ook gewoon op z'n beloop kan laten, hij lult zich er vaak ook uit, ik zeg alleen niet dta het een goed idee is. =S


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Je bent oud genoeg om daar dingen over te mogen vragen, te weten en te beslissen.

    Mijn ouders zijn niet zo, als ik een vraag heb zoeken we dat gezamelijk uit.
    Mijn ouders betalen dan ook alles voor me zoals school, onderdak enzo, verzekeringen. Maar de kleine dingen zoals muziek cd's moet ik zelf betalen.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2012 - 15:18 ]

    Whuutt, dat slaat nergerns op. Dat heet zelfstandigheid ><


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik vind het heel normaal dat je daarnaar vraagt en die reactie van je ouders is naar mijn mening erg raar. Eigenlijk is dit juist iets wat je ouders goed zouden moeten keuren in plaats van boos te worden, want dat je je om dat soort dingen zorgen maakt laat toch juist zien dat je verantwoordelijk bezig bent?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mijn pa is dus echt precies het tegenovergestelde, al vanaf mijn vijftiende zeikt hij over dit soort dingen. Echt om gek van te worden.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Laten afkoelen en misschien komen jouw ouders er nog wel op terug =/


    Today will be Girl's Day party with you~

    Barnabas schreef:
    Verdorie, nu heb ik weer ruzie met mijn vader over geldzaken. Ik wil graag weten hoe alles in elkaar zit e.d. want ik weet helemaal niets over mijn eigen rekening, zorgverzekeraar en belasting.
    Ik vroeg er naar omdat ik vandaag mijn eerste loonstrookje kreeg en ik wil graag weten hoe dat allemaal nu zit met mijn rekening.
    Wordt hij woest en zegt hij dat ik voortaan zelf maar alles moet gaan regelen en dat hij het achterlijk van me vindt dat ik liever internetbankieren wil hebben, zodat ik beter overzicht heb en niet altijd naar de bank hoef om dingen te vragen.

    Is het nu zó raar dat je iets over je eigen geld wilt weten? :/
    Jemig, nu ben ik weer de boeman en zegt mijn moeder dat ze me waardeloos vindt. :C
    Nu zijn ze allebei boos op me, terwijl ik één simpele vraag stelde: "Hoe zit het met mijn geldzaken?"


    als je 18 bent mag je alles zelf doen.. dus ik snap het niet x)

    RINGDINGDONG schreef:
    Laten afkoelen en misschien komen jouw ouders er nog wel op terug =/

    Dat is het probleem juist. Zulke dingen stoppen ze altijd in de doofpot. Ik mag niet eens mijn eigen afschriften bekijken. :/


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mijn ouders zitten ook de kutten over mijn financiele zaken. Via hun eigen rekening kunnen ze mijn rekeningen bekijken.
    Note; IK BEN 20! Hoe vaak ik daar wel niet ruzie over heb gehad? Ik wil mijn rekeningen van die van mijn ouders scheiden, maar dat willen zij niet.
    Al een miljoen keer ruzie om gehad (en het helpt ook niet bepaald dat wanneer mijn zusje even er spottend aan toe voegt: 'maar wat maakt dat nou weer uit?')

    Dinkelberg schreef:
    (...)

    als je 18 bent mag je alles zelf doen.. dus ik snap het niet x)

    Ze willen me graag onwetend houden, maar ik ben ontzettend zuinig met mijn geld, dus ik wil weten wat ermee gebeurt. En vooral, wat er met mijn werkgeld gebeurt.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Je bent 18, hun bepalen niet over je geld op deze leeftijd. Je mag gewoon internetbankieren aanmaken want je hebt er geen toestemming van je ouders meer voor nodig. En ik vind dat ze je best wel mogen inlichten over geldzaken, vooral als het over je eigen geld gaat.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    AlexisCastle schreef:
    Oke, ik sneekte even naar je profiel en je bent 18! Dan hoor je daar zelf over te mogen beslissen, toch? Dan hoor je daar ook gewoon met je ouders over te kunnen praten.


    Ik heb al weet ik niet hoe lang een internet rekening. Het is super handig en alles ._.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Vraagje: Hoezo kan jij je geldzaken nog niet zien? Ik ben zestien en ik heb allang mijn eigen rekening + eigen wachtwoord, etc.


    Deep inside, I've never felt alive

    Quiescent schreef:
    Whuutt, dat slaat nergerns op. Dat heet zelfstandigheid ><


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.