• Jullie kennen de smurfen. De smurfen zijn Belgisch.
    Jullie kennen K3. K3 is Belgisch.
    Jullie kennen Mega Mindy. Mega Mindy is Belgisch.
    Ik denk dat jullie Kabouter Plop ook kennen. Kabouter Plop is Belgisch.
    Ik denk dat jullie Samson en Gert kennen. Samson en Gert zijn Belgisch.
    Ect... Zowat alles van Studio 100 is Belgisch.

    Hoh, ja, allemaal goed en wel. Maar wat hebben wij, Belgen, van jullie?
    Dit vraag ik mij nu eigenlijk af. (cat)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Mijn zus, ging voor haar stage ook een half jaar naar Belgenland. Volgens haar is het onderwijs er beter. Waar ik nog wel steeds om moet lachen is dat ze een bril aan en uit doen en wij (hier in Nederlandersland) zetten hem op of af. Ik stoor me wel een beetje aan het woord Kleedje omdat ik steeds vergeet dat het jukje is en niet een kleed die bijv op de grond ligt.

    Maar als je er echt last van hebt, das gewoon kut voor je.


    ©1998

    Navigate schreef:
    (...)
    Belgisch bestaat niet als taal.
    Maar je hebt indd heel vaak dat je als taal Vlaams kan kiezen.
    Bv bij Harry Potter en Disney films.


    Die films zijn alleen maar in gesproken in het vlaams zodat er geen werkloosheid onstaat... nee grapje, ik wist niet dat je boos werd! AAAh

    [ bericht aangepast op 9 juli 2012 - 9:13 ]


    ©1998

    BlackAlpha schreef:
    Mijn zus, ging voor haar stage ook een half jaar naar Belgenland. Volgens haar is het onderwijs er beter. Waar ik nog wel steeds om moet lachen is dat ze een bril aan en uit doen en wij (hier in Nederlandersland) zetten hem op of af. Ik stoor me wel een beetje aan het woord Kleedje omdat ik steeds vergeet dat het jukje is en niet een kleed die bijv op de grond ligt.

    Maar als je er echt last van hebt, das gewoon kut voor je.


    Ik ben Belg en ik zet toch gewoon mijn bril op hoor (: en het onderwijs is hier inderdaad blijkbaar beter, dat heb ik al vaker gehoord ;p


    The truth may be orange!

    BlackAlpha schreef:
    Mijn zus, ging voor haar stage ook een half jaar naar Belgenland. Volgens haar is het onderwijs er beter. Waar ik nog wel steeds om moet lachen is dat ze een bril aan en uit doen en wij (hier in Nederlandersland) zetten hem op of af. Ik stoor me wel een beetje aan het woord Kleedje omdat ik steeds vergeet dat het jukje is en niet een kleed die bijv op de grond ligt.

    Maar als je er echt last van hebt, das gewoon kut voor je.

    Ik zet toch ook gewoon een bril op/af hoor. Misschien dat ze in sommige dialecten aan/uit gebruiken. Naar waar in België ging je zus dan?

    [ bericht aangepast op 9 juli 2012 - 11:33 ]


    Ex astris, sciencia

    Quizlet was het eerste dat bij mij opkwam
    Ik kijk liever naar Belgse zenders, betere detectives, geen reclame
    Ik kijk in het weekend eigenlijk elke avond wel Belgie 1 of 2


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Wij hebben nog iets van jullie.. Zo'n stomme griet die reclame's inspreekt, god why D:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Arena schreef:
    Quizlet was het eerste dat bij mij opkwam
    Ik kijk liever naar Belgse zenders, betere detectives, geen reclame
    Ik kijk in het weekend eigenlijk elke avond wel Belgie 1 of 2

    België een of twee? Ik, als Belg, heb van die zenders nog nooit gehoord. En we hebben wel reclame hoor, op de meeste zenders.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2012 - 12:20 ]


    Ex astris, sciencia

    Alsof dat wat uitmaakt. Heel studio 100 is kinderachtig. Dus België is kinderachtig. :')


    -

    Dunno if you realise, maar zonder Nederland was K3 K2 gebleven, eh. :')


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    ZeroGravity schreef:
    Dunno if you realise, maar zonder Nederland was K3 K2 gebleven, eh. :')

    Dan was er gewoon iemand anders gekozen.


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    (...)
    België een of twee? Ik, als Belg, heb van die zenders nog nooit gehoord. En we hebben wel reclame hoor, op de meeste zenders.

    Volgens mij is het BelgiË 1 en canvas
    Als ik daar een detective kijk is er geen pauze, wel tussen verschillende programma's, maar niet tijdens een programma


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Arena schreef:
    (...)
    Volgens mij is het BelgiË 1 en canvas
    Als ik daar een detective kijk is er geen pauze, wel tussen verschillende programma's, maar niet tijdens een programma

    Ah, gewoon één & Canvas.


    Ex astris, sciencia

    Je bent trouwens wel het belangrijkste in de beginpost vergeten.(cat)
    Frieten :Y)

    En witloof, maar dat is stukken minder populair ^^.

    O ja, ook nog de lekkere Belgische chocolade.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Is Quizlet niet Nederlands? En jij zit toch op Quizlet, net zoals zat andere Belgen? :3


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Arena schreef:
    (...)
    Volgens mij is het BelgiË 1 en canvas
    Als ik daar een detective kijk is er geen pauze, wel tussen verschillende programma's, maar niet tijdens een programma


    Is het niet één en VTM? (bloos)

    Héhé Belg hier


    The artist is the kid that survived.