• Jullie kennen de smurfen. De smurfen zijn Belgisch.
    Jullie kennen K3. K3 is Belgisch.
    Jullie kennen Mega Mindy. Mega Mindy is Belgisch.
    Ik denk dat jullie Kabouter Plop ook kennen. Kabouter Plop is Belgisch.
    Ik denk dat jullie Samson en Gert kennen. Samson en Gert zijn Belgisch.
    Ect... Zowat alles van Studio 100 is Belgisch.

Hoh, ja, allemaal goed en wel. Maar wat hebben wij, Belgen, van jullie?
    Dit vraag ik mij nu eigenlijk af. (cat)

There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

Assassin schreef:
    Onze taal.

lol, jullie Nederlands was echt niet het oorspronkelijke Nederlands hoor. Het Nederlands van nu is ook een dialect, net zoals het Vlaams. En het Huis Anubis is toch uit Nederland? Mijn beste vriendin was er echt geobsedeerd mee.

Save me from myself.

Ik heb mijn papa van Nederland. :Y)

"You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

Assassin schreef:
    Onze taal.

Serieus? Oke, weer wat geleerd.

Birds born in a cage think flying is an illness.

Assassin schreef:
    Onze taal.

+100 :W

GTST?

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Assassin schreef:
    Onze taal.

Laat ik je eens even iets tonen:

officiële taal België.
    Sinds de Gelijkheidswet van 1898 is het Nederlands in België een officiële taal met gelijke rechten.

Officiële taal Nederland.
    De officiële taal, zoals die wordt onderwezen op scholen en gebruikt wordt door de autoriteiten, wordt Standaardnederlands genoemd. In Nederland is het de officiële taal van ruim zestien miljoen inwoners. Deze status als officiële taal is pas officieel vastgelegd in 1995

If we may believe the internet.

"You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

Baantjer.

Is de smurfen niet Frans?

MissGinger schreef:
    Is de smurfen niet Frans?

Nee, Peyo is van Brussel.

Ex astris, sciencia

Geen irritante kleine kinder programma's van studio 100 (in tegenwoordige tijd ,dus niet 5 jaar gelden) :W

Shoganai i ne~

Volgens mij hebben we nickelodeon van hun.(?)
    Edit: En pff, storen aan jullie accent? Dat vind ik erover, op zich zijn we hetzelfde met een ander accent.
    Maar om eerlijk te zijn vind ik West-Vlamingen toch minder verstaanbaar dan Nederlanders hoor :')

[ bericht aangepast op 30 juni 2012 - 23:21 ]

Owl you need is love.

Assassin schreef:
    Onze taal.

Die taal is er ook maar gekomen door invloeden van zowel het noorden (Nederland) als het zuiden (België dus) hoor.

The truth may be orange!

Ik ben zelf een Belg, en ik vind Vlaams echt een verschrikkelijke taal. Allez, 't West-Vlaams dan toch, Limburgs is nog redelijk, en Antwerps is dan weer overdreven. Ik vind Nederlands gewoon een zuivere taal.
    't zou maar raar zijn als we hier opeens allemaal in 't Vlaams zouden gaan typen. :')

Happiness can be found, even in the darkest of times.

Aperio schreef:
    Ik ben zelf een Belg, en ik vind Vlaams echt een verschrikkelijke taal. Allez, 't West-Vlaams dan toch, Limburgs is nog redelijk, en Antwerps is dan weer overdreven. Ik vind Nederlands gewoon een zuivere taal.
    't zou maar raar zijn als we hier opeens allemaal in 't Vlaams zouden gaan typen. :')

Vlaams bestaat niet eens als een taal. Je hebt Nederlands en Belgisch Nederlands. Vlaams is een dialect.

Owl you need is love.

Ik vind, aangezien ik Belg ben, de meeste dialecten nog redelijk grappig eigenlijk. Deels omdat mijn 2/3 van mijn broers Brugs spreekt.
    Wat ik wel een ongelooflijk irritant dialect vind is Limburgs. Urgh.

Maargoed, ik was laatst met iemand aan het praten op Q, Nederlander, en op 1 of andere manier zei ik 'Wenen'. Blijkbaar wist ze niet wat dat betekent ...

Dat valt allemaal onder Studio 100 toch? Dus eigenlijk hebben wij alleen Studio 100.

"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."