• Een kleine uitleg...

    Hei,

    Ik ben Maiyun, zeg maar Mai, en dit is mijn beste vriendin, Ruelle.

    Op het eerste gezicht zou je zeggen dat we normale tieners zijn, maar dit zijn we echter niet, voor je ons verhaal gaat lezen moet je eerst een aantal dingen van ons weten. Wij zijn geen normale mensen, wij zijn Loup-garou, onder de mens beter bekend als “weerwolven”, deze term gebruiken wij echter niet, omdat het een heel duister verleden heeft.

    Loup-garou zijn wolven die op verschillende manieren kunnen veranderen, de eerste is heel logisch en bij bijna iedereen bekend, namelijk door de volle maan, de maan schijnt door tot onze ziel die onze ware identiteit laat zien, als wij de volgende ochtend bij het ochtendgloren weer in het zonlicht komen, veranderen wij weer terug naar onze menselijke gedaante. De tweede is als wij onze zelfbeheersing verliezen, om dit te voorkomen gaan wij altijd met minstens 2 loup-garou op stap, zodat de een de ander af kan koelen, als wij onze controle weer terug hebben, veranderen wij weer terug. De derde manier is uit vrije wil, als een loup-garou zijn gedaanteverwisseling zodanig onder de knie heeft, kan hij uit vrije wil heen- en terugveranderen. Er is nog een vierde manier waarop wij kunnen terugveranderen, dit is als een loup-garou fataal gewond is, als hij zodanig gewond is dat er te veel schade aan zijn lichaam is, laat hij zijn ware gedaante zien.

    Het speciale aan loup-garou is dat ze buitengewoon sterk ontwikkelde zintuigen hebben, en dat ze als mens soms wel wat dierlijke trekjes vertonen, zo krab ik vaak achter mijn oor en houd ik ervan om als een bolletje op een deken in slaap te vallen. Loup-garou leven ook dubbel zo lang als de normale mens, tenzij ze gedood worden natuurlijk.

    Loup-garou hebben 3 ware vijanden, als wij in de buurt zijn van dergelijke voorwerpen of wezens moeten we heel erg oppassen want sommigen kunnen fataal zijn. Één hiervan is ijs, net als dat vampiers verwoest kunnen worden met vuur, is het verwoestende element voor ons ijs, dit kan echter alleen als een wolf helemaal ingevroren is, in mensengedaante werkt dit niet. Wij kunnen dus rustig met ijs omgaan, we moeten alleen oppassen dat we niet volledig ingevroren worden. Het tweede voorwerp waarbij we heel erg moeten oppassen is zilver, er is nog nooit iemand mee in contact gekomen en dus weten we niet of het echt een gevaarlijk object is, maar je kunt nooit zeker genoeg zijn, en dus blijven we er maar bij weg. Ook moeten we oppassen bij andere wezens die bovennatuurlijke krachten hebben, want als we daarmee in contact komen kunnen ze ons slechte dingen aandoen, verder is er niets waar we extra voor op moeten letten.

    Er zijn drie manieren waarop je in een loup-garou veranderd, de eerste is erfelijkheid, de kinderen erven het van de ouders, als een loup-garou en een mens een kind baren is het echter afwachten tot het veertiende levensjaar van het kind, waarin het de metamorfose voor de eerste keer ondergaat. De tweede manier is een weerwolfbeet, hier zitten echter enkele consequenties aan vast. Als je gebeten woord door een loup-garou en de wond niet fataal is zul je voor 101 dagen een van ons worden, dit is de eerste avond een uiterst pijnlijke transformatie, hierna zul je elke avond transformeren, tot de 101 dagen voorbij zijn. Als je in deze periode van honderd en één dagen een mens dood, zul je voor de rest van je mensenleven een weerwolf worden. Ook als je in of na deze periode iemand vertelt dat je een loup-garou bent of bent geweest zal je voor de rest van je mensenleven een loup-garou worden, gebeten mensen leven dus korter dan echte loup-garou. Deze mensen worden dus ook bitten genoemd, en zijn gedwongen de Alfa te volgen, anders worden ze uit de roedel gezet, en buiten de roedel dreigen veel meer gevaren dan er binnenin. De derde manier komt eigenlijk maar heel af en toe voor en dat is als er loup-garou genen in een familie zitten, die generatie hoeft dan geen loup-garou te zijn maar bijvoorbeeld gewoon mens, als een van deze generaties een zevende zoon krijgt, is er een kans van 40% dat deze de loup-garou genen bezit.

    Er zijn verschillende roedels over de hele wereld, onder andere in Ierland, Frankrijk, Bulgarije, Servië, Rusland en Canada. Onze Roedel leeft in Amerika en heeft dus een heel groot leefgebied, onze volledige roedel bestaat dus ook uit 40 loup-garou, maar zij zijn vaak opgesplitst in groepen van 10, elke groep heeft zijn eigen gebied, maar ik hoor bij de Alfa’s en wij zullen, samen met onze 6 raadgevers, in Phoenix, Arizona blijven, waaruit wij contact houden met de andere groepen en jagen in de omliggende bossen. Met volle maan verzamelen wij in Cave Creek, aan de rand van het Tonto National Forest, om met zijn allen op jacht te gaan.

    In het volgende hoofdstuk zal ik de Leden van de Roedel voorstellen, zodat je een klein zicht hebt van hoe de Roedel eruitziet. Daarna zullen wij beginnen met het vertellen van ons eigen verhaal.

    Kisses,


    Mai en Ruelle.


    Story of the Wolf.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 9:29 ]