• ik moet voor geschiedenis doen alsof ik iemand ben in de 18e eeuw, in Frankrijk, in de Franse revolutie. Ik heb gekozen om een arm persoon te zijn en dan moet ik 3 dagen omschrijven via een dagboek. Ik heb alleen geen idee hoe de leefomstandigheden precies zijn en hoe modern ze zijn. Zouden ze bijvoorbeeld op een bed slapen? Zo ja: wat voor bed? En in wat voor een huizen leefden ze? Hadden de meeste mensen een boerderij?

    Zouden jullie maybe wat info willen sturen? Zou me heel erg helpen!

    xxx

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 20:43 ]


    Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.

    Erh?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Daar hebben wij veel aan(cat)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    ...


    quidquid excusatio prandium pro

    Sorry, drukte per ongeluk op enter en ik was nog niet klaar met mn bericht haha ;$


    Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.

    ken je het boek "de guillotine" van Simone Van der Vlugt?
    Zo niet, zoek daarvan een hele goede beschrijving en haal je info daaruit. Het is er echt een heel goed boek voor.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Google

    is

    je vriend


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    De Franse revolutie was eigenlijk vooral over de adel.
    Maar toen de boeren op het platteland van de opstand in Parijs (inname van de Bastille; 14 juli) hoorde, begonnen zij ook een opstand en moorden enzo. Ofzo.
    En ook door de hongersnood rond 1780. Ik weet niet zo goed. Heb mijn geschiedenis niet bij.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Neelie schreef:
    De Franse revolutie was eigenlijk vooral over de adel.
    Maar toen de boeren op het platteland van de opstand in Parijs (inname van de Bastille; 14 juli) hoorde, begonnen zij ook een opstand en moorden enzo. Ofzo.
    En ook door de hongersnood rond 1780. Ik weet niet zo goed. Heb mijn geschiedenis niet bij.


    Ja ik weet wel ongeveer wat er gebeurde in de Franse Revolutie, ik weet alleen niet precies hoe het dagelijkse leven was voor dat de revolutie echt begonnen was. Ik weet wel dat de meeste mensen arm waren en veel belasting moesten betalen alleen niet echt hoe ze woonden, bijvoorbeeld in wat voor een soort huizen ze woonden en wat ze aten enz.


    Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.

    Nou, de Franse burgers kwamen in opstand door met name de slechte leefomstandigheden die zij hadden en de koning die juist maar met het geld bleef smijten. De kleding van de burgers waren vooral pofbroeken, vodden, en rode revolutie-hoedjes. De huizen waren meestal simpel en de gewone arbeider leefde in een huis met maar een vertrek waar men at, kook en sliep.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Yulivee schreef:
    Ken je het boek "de guillotine" van Simone Van der Vlugt?
    Zo niet, zoek daarvan een hele goede beschrijving en haal je info daaruit lees het. Het is er echt een heel goed boek voor.


    (cat)


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Erudite schreef:
    (...)

    (cat)


    ook een optie als ze genoeg tijd heeft c:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Cheops schreef:
    Nou, de Franse burgers kwamen in opstand door met name de slechte leefomstandigheden die zij hadden en de koning die juist maar met het geld bleef smijten. De kleding van de burgers waren vooral pofbroeken, vodden, en rode revolutie-hoedjes. De huizen waren meestal simpel en de gewone arbeider leefde in een huis met maar een vertrek waar men at, kook en sliep.


    Hier heb ik wel wat aan, thanks ! x


    Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.

    Ze sliepen in een bedstee volgensmij of in de stal op hooi? Nee geen idee, serieus.. :Y)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    De dag dat de koning en koningin werden onthoofd beschrijven? Ook leuk. :Y)
    En de omstandigheden waren barslecht, dus je kunt wel wat leuks verzinnen!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    kijk de film Scarlet Pimpernel, die film is leuk en is van die tijd :Y)


    Shit happens but pee happens a lot more.