• Mijn klas heeft de geniale uitvinding van een klasgroep op fb te hebben, waar vragen gesteld kunnen worden.
    Als ontspanning tussen het leren door, lees ik dus de vragen die er massaal gesteld worden tijdens de examens. Enkele minuten geleden, dacht ik toch wel heel even dat het erg gesteld was.


    A: "Latijn, kan iemand mij zeggen wa da van invitation au voyage is? zo van Baudelaire?"
    B: "Volgens mij bedoelt die dat verhaal van Robinson, alhoewel dat de titel niet hetzelfde is :/"

    Om er dan nog even bij te vertellen dat de leerkracht honderd keer heeft verteld dat we dat gedicht laten vallen, en we hebben vijf keer de vervangende tekst over Robinson Crusoe gelezen.
    Die vraag werd trouwens de afgelopen 2 uur op die facebookpagina 3 keer gesteld.

    Ligt het dan aan mij, of is iedereen gewoon dom? Ik bedoel, als je in het 5de jaar Latijn zit, in een Moderne Talen-richting, is het dan niet normaal een beetje gezond verstand te hebben?

    Enfin, hebben jullie ook zulke slimme mensen in de klas?

    [ bericht aangepast op 12 juni 2012 - 14:40 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Die mensen letten dus duidelijk niet op. Niet iedereen zal het een interessant vak vinden.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Maar dan gewoon dat antwoord al :')

    "Ze zal dat gewoon bedoelen, maar een andere titel hebben opgeschreven."


    Of onlangs was er een derdejaars die aan de leerkracht vroeg of Hitler de eerste of tweede Wereldoorlog was :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Miam schreef:
    Maar dan gewoon dat antwoord al :')

    "Ze zal dat gewoon bedoelen, maar een andere titel hebben opgeschreven."


    Of onlangs was er een derdejaars die aan de leerkracht vroeg of Hitler de eerste of tweede Wereldoorlog was :')

    Die laatste is wel heel ernstig :c


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Haha, zo'n mensen heb ik ook in mijn klas, en bij mij doen ze Latijn-Wiskunde. :') Maar dat is echt hun probleem.

    Wel, ik ga volgend jaar ook latijn moderne talen doen, dus ik hoop niet dat ik in een domme klas terecht kom of zo. Alhoewel, het gemiddelde mag wel wat lager dan ik nu gewend ben. :/


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ja, wij hebben ook soms van die suuuper domme mensen in de klas. Echt dat je denk van: 'Jaa hoor! Dat meen je toch niet serieus?!?' Alhoewel ik wel in de tweede zit...

    Tempesta schreef:
    Wel, ik ga volgend jaar ook latijn moderne talen doen, dus ik hoop niet dat ik in een domme klas terecht kom of zo. Alhoewel, het gemiddelde mag wel wat lager dan ik nu gewend ben. :/


    Geloof me, dat neemt af met de jaren :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Miam schreef:
    (...)

    Geloof me, dat neemt af met de jaren :')

    Dat weet ik, maar ondertussen neemt míjn gemiddelde ook af. Dus ik bedoelde eerder dat ik niet zo onderaan de klas bengel qua punten.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tempesta schreef:
    (...)
    Dat weet ik, maar ondertussen neemt míjn gemiddelde ook af. Dus ik bedoelde eerder dat ik niet zo onderaan de klas bengel qua punten.


    Oei, ja, dat is wel niet echt goed :/
    Maar Latijn wordt alleen maar makkelijker ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Miam schreef:
    (...)

    Oei, ja, dat is wel niet echt goed :/
    Maar Latijn wordt alleen maar makkelijker ^^

    Dat merk ik nu al, ja (ik zit in het vierde). En bij LMT heb je maar drie uur wiskunde en weinig wetenschappen, wat mijn slechtste vakken zijn, dus dan komt het wel in orde (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tempesta schreef:
    (...)
    Dat merk ik nu al, ja (ik zit in het vierde). En bij LMT heb je maar drie uur wiskunde en weinig wetenschappen, wat mijn slechtste vakken zijn, dus dan komt het wel in orde (:


    Idem hierzo ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Idem Dito hiero. Iemand dacht dat betekend met een -d moest als het de persoonsvorm is... Menig mens heeft de woordenschat van een Turk (Niks tegen Turken), maar goed, sommige zijn dan ook Turken x)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Wij hebben ook zo'n groep maar die wordt heel veel gebruikt - op de goede manier dan. Schema's voor examens, vragen, 'veel succes'-berichtjes... Maar in mijn klas hebben we dan ook een heel goede band ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Zeker! En daar kan ik me best aan ergeren.
    Zo vroeg een meisje een keer tijdens geschiedenis: 'meneer, waarom gingen de Amerikaanse soldaten niet gewoon met de trein naar Europa in de tweede wereldoorlog?'-.- dan denk ik echt van: ben je nou echt zo dom of wat.

    En zelfs de vraag: 'Hoeveel eieren zitten er in een dozijn' is te moeilijk voor haar. Zei ze: ligt aan het grote van het doosje.
    En het tegenovergestelde van een scherpe bocht, was een RECHTE bocht.-.-

    Ergernis ten top.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 12:26 ]


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ahjoh ik had eens iemand die vroeg waarom 1+1 twee was :')


    SLOAN.