Ik moet een speech schrijven voor Engels, en ik heb een onderwerp gekozen dat mij interesseert. Over hoe geloof in mijn ogen fout gebruikt wordt/werd. Dit is absoluut niet om gelovige mensen de grond in te boren, absoluut niet. Ik vind geloof een hartstikke mooi iets. Ik geloof zelf niet, maar ik laat andere mensen in hun waarde. Maar in mijn ogen zitten er fouten in bij het uitvoeren er van. Dit is mijn mening, ik respecteer de jouwe en als jij het niet met mij eens bent, sorry. Het is niet bedoelt om iemand te kwetsen.
Maar nu ben ik dus wel benieuwd of jullie daar ook nog punten van hebben in het geloof. Mijn voorbeeld zou dan bijvoorbeeld zijn over de aflaten met Luther. Dat werd gewoon gebruikt om de maatschappij te manipuleren en er geld aan te verdienen. Manipuleren door de mensen hoop te geven. En er geld aan verdienen, dat lijkt me logisch aangezien de mensen geld betaalden aan de overheid.
Hebben jullie nog meer van dit soort dingen? Ik weet namelijk zeker dat er op vele andere manieren misbruik is gemaakt van het geloof. De verleiding voor de politiek om dit niet te doen is veel te groot.
[ bericht aangepast op 10 juni 2012 - 16:05 ]
Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.