• Pff... Ik ben geconstateerd met een depressie (2e in mijn leven al) ([hoera]) al een tijdje geleden. Het gaat totaal niet goed met me en mijn vriend waarmee ik al 1,5 jaar heb werd vandaag boos op me omdat ik alleen maar zat te zaniken. Hij zei dat ik niets waard was etc. (heb geen zin meer om naar buiten te gaan, tijd te stoppen in hobby's of mijn vrienden want die zien me toch alleen maar aan als psychopaat
    Nu was hij kwaad dat ik niet even meeging, dus stemde ik in om een uurtje mee te gaan naar onze vrienden, wat ik al klote genoeg vindt omdat iedereen me aanziet als zielig. Enfin, ze moesten eerst BBQ voedsel halen, dus stelde ik voor aan hem om te SMS'en als ze klaar waren. Nu hoor ik dus niks van hem en zie ik allemaal foto's opduiken op twitter over hoe gezellig het daar niet is. Om het nog even erger te maken liep hij me helemaal af te zeiken over hoe erg ik wel niet ben, terwijl ik zoveel mogelijk voor me zelf probeer te houden, terwijl ik nog suicidale gedachtens heb en eigenlijk geen zin meer had/heb om te leven. (hij wist daar van)

    Bedankt voor het lezen. Ik weet dat het zeikerig klinkt, maar ik zeg maar even hoe het is..

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 17:18 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Hij zei dat ik niets waard was

    WAT?! Jou vriend zegt dat je niets waard bent. Sorry meid, maar ik zou het dan uitmaken, dan is hij het ook niet waard. Serieus.

    En verder kan jij er niets aan doen dat je je zo voelt. Je kan er wel wat aan doen om je beter te voelen, maar dat duurt lang. Ik ben ook depressief, sinds december nu, en het gaat nu eindelijk weer een beetje beter.

    Heel veel sterkte <3


    Destroy what destroys you.

    Wat voor vriend heb jij wel niet? Hij hoort je te steunen als je het moeilijk hebt, lijkt me. Je zou hem eigenlijk moeten vertellen hoe je je voelt.

    Ik zou het ook uitmaken als ik jou was. En hem voor die tijd wel vertellen wat voor zak hij wel niet is.
    Maar beter ga je eerst met hem praten. Misschien ziet hij dan in hoe je je voelt.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 17:29 ]

    Ja, toen zei hij, als je glimlacht ben je alles waard. Dus ik zei, "ik ben nu dus ook niets waard? ik maak het uit," toen zei hij nee dat wil je niet blablabla, dus zei hij toen wel dat ik wel alles waard was no matter what .__.


    +Bedankt voor jullie lieve reacties, <3

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 17:31 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Ik vind het ontzettend rot voor je. Jouw vriend hoort je te steunen in dit soort situaties.


    Me so good.

    xDesire schreef:
    Ja, toen zei hij, als je glimlacht ben je alles waard. Dus ik zei, "ik ben nu dus ook niets waard? ik maak het uit," toen zei hij nee dat wil je niet blablabla, dus zei hij toen wel dat ik wel alles waard was no matter what .__.


    Wat kinderachtig dat hij zegt van 'Nee, dat wil je niet'. Dan zei hij dat alleen om jou tevreden te houden, zodat je het niet uitmaakt.

    xDesire schreef:
    Ja, toen zei hij, als je glimlacht ben je alles waard. Dus ik zei, "ik ben nu dus ook niets waard? ik maak het uit," toen zei hij nee dat wil je niet blablabla, dus zei hij toen wel dat ik wel alles waard was no matter what .__.


    +Bedankt voor jullie lieve reacties, <3


    Ugh. Hij moet eerst nadenken voordat hij wat zegt. Als je je al kut voelt is het nog kutter om te horen dat je het niet waard ben. Trust me, I know that feeling. :/ heelheelheel veel sterkte, serieus <3


    Destroy what destroys you.

    Dank jullie wel. Ik denk dat ik sowiezo goed moet nadenken en even alleen moet zijn, hij zou namelijk bij me slapen vanavond, maar hij is zegmaar bij die vrienden en ik ga met zijn zus naar een dansvoorstelling dus ik zie de wedstrijd niet. En het laatste waar ik zin in heb is om naast een dronkenlap te liggen die zijn poten toch niet kan thuishouden.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Weet je, misschien moet je ook wat meer aan hem denken. Ja, jij hebt het moeilijk, maar hij moet er ook maar mee leven. Hij had niet mogen zeggen dat je niets waard bent natuurlijk, maar je kunt wel bijvoorbeeld met hem mee gaan naar jullie vrienden en gezellig gaan doen. Daar kan je ook vrolijk van worden soms.
    En anders is het niet zo leuk maar heb je het in ieder geval geprobeerd. Sterkte!


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Sting schreef:
    Weet je, misschien moet je ook wat meer aan hem denken. Ja, jij hebt het moeilijk, maar hij moet er ook maar mee leven. Hij had niet mogen zeggen dat je niets waard bent natuurlijk, maar je kunt wel bijvoorbeeld met hem mee gaan naar jullie vrienden en gezellig gaan doen. Daar kan je ook vrolijk van worden soms.
    En anders is het niet zo leuk maar heb je het in ieder geval geprobeerd. Sterkte!




    Ja, alleen is het nu al te laat.. En het probleem is dat ik te veel aan hem denk, ik ben heel veel bezig alleen om hem maar te pleasen. Op een gegeven moment houdt het ook gewoon een keer op..


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Sting schreef:
    Weet je, misschien moet je ook wat meer aan hem denken. Ja, jij hebt het moeilijk, maar hij moet er ook maar mee leven. Hij had niet mogen zeggen dat je niets waard bent natuurlijk, maar je kunt wel bijvoorbeeld met hem mee gaan naar jullie vrienden en gezellig gaan doen. Daar kan je ook vrolijk van worden soms.
    En anders is het niet zo leuk maar heb je het in ieder geval geprobeerd. Sterkte!

    Heb jij enig idee wat een depressie inhoudt? Je kunt niet zomaar "gezellig doen" als je depressief bent. Dat kost alleen nog maar meer moeite, waardoor je nog depressiever wordt. Vicieuze cirkel dus.
    Dit is geen kwestie van: Hop hop, ga naar feestjes, dan voel je je beter.
    Een depressie kost heel veel tijd en slurpt ontzettend veel energie.
    Niet zoiets gaan zeggen, want dat maakt een persoon alleen nog maar somberder.
    Ik kan het weten, mijn moeder is al meerdere keren in haar leven depressief geweest.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Heb jij enig idee wat een depressie inhoudt? Je kunt niet zomaar "gezellig doen" als je depressief bent. Dat kost alleen nog maar meer moeite, waardoor je nog depressiever wordt. Vicieuze cirkel dus.
    Dit is geen kwestie van: Hop hop, ga naar feestjes, dan voel je je beter.
    Een depressie kost heel veel tijd en slurpt ontzettend veel energie.
    Niet zoiets gaan zeggen, want dat maakt een persoon alleen nog maar somberder.
    Ik kan het weten, mijn moeder is al meerdere keren in haar leven depressief geweest.



    Ik ben blij dat je het begrijpt.. als ik bij hun ga zitten zit ik ook alleen maar alleen en zeggen ze "goh, wat zit je er weer lekker blij bij"


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    sorry hoor ;$ maar als iemand 1. zegt dat je t niet waard bent. 2. rond gaat lullen over hoe jij je voelt 3. je eigenlijk geen zin in hem hebt....
    zou ik hem dumpen ;$ het is beter voor je zelf, iemand moet je namelijk steunen in deze periode ipv de grond instampen


    Life is hard, just break it with your head <3

    Wat rot dat hij zo'n dingen zegt. Dat hoort hij als jouw vriend echt niet te doen. Al is jouw depressie voor hem natuurlijk ook rot, maar daar kan jij niets aan doen. Maar je kunt wel proberen leuke dingen te doen met hem, dan voel je je zelf ook beter. Misschien wat meer proberen te genieten van het leven, en wat minder tegen hem te klagen. Maar hij moet jou daarvoor in de plaats natuurlijk ook steunen op de moeilijkere momenten! Maar na die therapie zal dat waarschijnlijk ook wel al beter gaan. Maar die foto's op twitter, en dat ze je geen sms'en sturen... Dat vind ik écht gemeen. Dat doe je gewoon niet! Komaan, je bent z'n vriendin... Ik zou erg boos op hem worden. Heb je nog altijd niets gehoord?


    If actions spoke louder than words, you'd have made me deaf by now.

    Scene schreef:
    Wat rot dat hij zo'n dingen zegt. Dat hoort hij als jouw vriend echt niet te doen. Al is jouw depressie voor hem natuurlijk ook rot, maar daar kan jij niets aan doen. Maar je kunt wel proberen leuke dingen te doen met hem, dan voel je je zelf ook beter. Misschien wat meer proberen te genieten van het leven, en wat minder tegen hem te klagen. Maar hij moet jou daarvoor in de plaats natuurlijk ook steunen op de moeilijkere momenten! Maar na die therapie zal dat waarschijnlijk ook wel al beter gaan. Maar die foto's op twitter, en dat ze je geen sms'en sturen... Dat vind ik écht gemeen. Dat doe je gewoon niet! Komaan, je bent z'n vriendin... Ik zou erg boos op hem worden. Heb je nog altijd niets gehoord?


    Ik heb gezegd dat ik aan het nadenken ben over hoe onze relatie verder moet en dat hij thuis mag slapen.

    En ik kreeg terug dat ik zijn tas maar bij zijn huis moest zetten als ik er zeker van was.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    xDesire schreef:
    (...)

    Ik heb gezegd dat ik aan het nadenken ben over hoe onze relatie verder moet en dat hij thuis mag slapen.

    En ik kreeg terug dat ik zijn tas maar bij zijn huis moest zetten als ik er zeker van was.


    Pff, dat kan toch echt niet! Ik hoop echt voor jou dat hij nog op z'n woorden terugkomt, anders verdient hij jou echt niet. Hij moet voor je vechten, en niet zo rot doen.


    If actions spoke louder than words, you'd have made me deaf by now.