• Hoe houden jullie ervan dat je schrijft?

    Met veel details, goed beszchreven, met veel gevoelens, ....??

    thanx-XXX-

    (H)

    Normaal gesproken schreef ik altijd met veel detail, maar wat ik eigenlijk vergat was juist dingen weglaten aangezien dat juist een groot deel van het schrijven is. Je behoort het eigenlijk mysterieus te houden zodat de lezer nieuwsgierig blijft, dus ik probeer het mezelf enigszins af te leren.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Verschillend.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Goed schrijven is een mix van verschillende dingen.
    Detail, mysterie, spanning, sterke en goed gebouwde karrakters, goede grammatica, een fijne en leesbare schrijfstijl, etc.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik háát het als mensen heel langdradig schrijven, maar ik vind het wel mooi als iemand iets goed beschrijft. Ik haat het alleen als er iets beschreven wordt wat dan duizend zinnen lang doorgaat.
    Ik erger me er ook aan als mensen geen aanhalingstekens gebruiken en veel spelling fouten maken in hun verhaal. Het moet er natuurlijk wel goed uitzien.


    The odds are néver in our favor.

    Dat hangt af van het verhaal en wat ermee moet worden bereikt. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wat hierboven is gezegd, plus dat ik het echt echt fijn vind als er alinea's gebruikt worden. Als ik bij een hoofdstuk een hele lap tekst zie staan, verlies ik meestal de moed en klik ik het weg, ook al is het misschien best goed geschreven.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Met momenten.
    Meestal doe ik niet superveel details. Soms zo van de kleine details, waarover het verhaal gaat.
    en die gevoelens... Met momenten... Meestal angst, verwarring, verdriet - dat vind ik het makkelijkst te schrijven.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Square schreef:
    Dat hangt af van het verhaal en wat ermee moet worden bereikt. (:


    26 - 02 - '16

    Vaak wel :) Maar niet te veel.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ten schreef:
    Goed schrijven is een mix van verschillende dingen.
    Detail, mysterie, spanning, sterke en goed gebouwde karrakters, goede grammatica, een fijne en leesbare schrijfstijl, etc.


    comfort in c h a o s

    Hangt van m'n verhaal af, bij horror veel details en bij liefdesverhaal juist alleen als het moet.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Square schreef:
    Dat hangt af van het verhaal en wat ermee moet worden bereikt. (:


    Inderdaad. Bijvoorbeeld: ik schrijf een verhaal over een jongen en een meisje die brieven naar elkaar schrijven in de oorlog. Maar dan moeten ze wel elkaar eerst leren kennen en niet alles mag rond dat koppeltje draaien. (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien