Ferron
Cassie komt de kamer binnen, gevolgd door een grijze kat die ik nog niet eerder gezien heb. Ze kijkt naar Fayan, groet hem zachtjes, maar hij reageert niet, knippert niet eens met zijn ogen. Ik betwijfel of hij het überhaupt wel gehoord heeft.
"Hey," zeg ik als Cassie naar me glimlacht. Het is even vreemd om elkaar te zien op een andere plek dan in dat rare doolhof, maar niet onaangenaam. Ze ziet er duidelijk beter, gezonder en meer verzorgd uit. Tsja, niet zo vreemd. Hier krijgen we wel eten en worden we niet constant aangevallen.
Ik blijf opgekruld op één van de kleine fauteuils zitten en klop op die naast me, voor Cassie. En de kat, die schijnbaar van haar is, want ze lijkt zijn aanwezigheid heel normaal te vinden.
Jay
Ik had geen flauw idee waar ik heen moest, dus begon ik maar gewoon op goed geluk van de hovercraft weg te lopen. Ik zou vanzelf wel zien waar ik terecht kwam.
Na vijf minuten lopen wist ik één ding zeker: District 13 is heel erg lelijk. Standaard gebouwen, standaard mensen en alles was saai, streng, netjes, geordend en kleurloos. Ikzelf had mijn hele jeugd doorgebracht in het Capitool, met name in de persoonlijke vertrekken van Nathaniel in het presidentsgebouw. Ik was luxe gewend. Het beste van het beste. Dit lag daar héél erg ver vanaf.
Echter, een paar meter verder, kwam ik iets leuks tegen. Ze kwam overduidelijk niet uit 13, maar er was niet te zien waar ze dan wel vandaan kwam. Het Capitool leek me ook erg onwaarschijnlijk.
Ze stond met haar rug naar me toe en even bleef ik doodstil staan kijken, voor ik naar voren stapte en het meisje met de donkere haren op haar schouder tikte.
Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen