• Oké dat help is misschien wat overdreven, sorry daarvoor. Maar ik ben een beetje gestrest momenteel. Natuurlijk vraag jij je af waarom. (of misschien ook niet maar daar gaat het niet om XD) Laat ik maar vanaf het begin beginnen. Voor school moeten wij voor een bepaald vak, m&a, een soort minibedrijfje starten. Dit is een project genaamd 'Creaminds'. Ik zit in een groepje met mijn vriendinnen: N, L & T. Ook zit er nog een jongen bij ons in het groepje: J. Dat is het neefje van T en stiekem heeft J volgens mij ook een crush op L 8D. Maar goed, back to the story. We konden kiezen voor een product, of een dienst, dus kozen we voor een product. Ik stelde voor een tijdschrift te doen, maar natuurlijk was dit weer niet goed genoeg. L wilde per se een groen product. Toen kwam ze met het oh zo geweldige idee om armbanden gemaakt van fietsbinnenbanden te produceren. Dit had haar zus namelijk ook gedaan en ze zei dat het goed liep en ze er een hoog punt voor had gekregen. Na lang geprotesteerd te hebben, hadden we uiteindelijk toch maar besloten dit product te nemen. Ik was het er toen dus al totaal niet mee eens, maar goed. 24 november hadden wij toen een workshop in c-mill in Heerlen. Er waren verschillende ondernemers aanwezig die ons zouden helpen met ons bedrijfje. Van tevoren waren wij al een beetje ingelicht met wie er allemaal aanwezig zou zijn. Een van de aanwezigen die dag was Paul du Long. Hij is een jonge topondernemer van toen 17 jaar oud. Aan hem werd natuurlijk de meeste aandacht besteed, want hij was toch oh zo indrukwekkend (en dit keer is het eigenlijk geen sarcasme). Ze hadden ons de dag ervoor een krantenartikel over hem laten lezen. Voor degenen die dit artikel ook even willen bekijken, hier de link: http://pauldulong.nl/photo/delimburger_small.jpg
    In dat artikel stond dus dat hij maar liefst een IQ van 156 had en dat hij door zijn drukke schema geen tijd had/heeft voor een relatie. De reactie van mijn vriendin T was al gauw 'lelijk!' Eerlijk gezegd, was ik het daar niet zo mee eens. Ik vond hem er juist schattig uitzien(:$). Mijn reactie hierop was: 'Wie wil er nou ook een relatie met iemand met een IQ van 157? Dan zou ik me echt dom voelen...' Wat niet weet, wat niet deert. Waar dat vandaan kwam weet ik eerlijk gezegd ook niet. Die 24 november dus, hoopte ik stiekem al een beetje dat we Paul als 'begeleider' zouden krijgen. Natuurlijk was dit niet het geval, want wat ik wil gebeurt nooit 8D. Nu hadden we op een dinsdag, weer van zo'n workshops. Alleen dit keer gewoon bij ons op school. En je raadt het al, dus ook een workshop van Paul du Long. En misschien dat je het al een beetje doorhad, gezien mijn username, maar die les toen ik hem dus eindelijk een beetje van dichtbij kon bekijken, gebeurde er iets, hoe zal ik het zeggen, vreemds. Ik zat helemaal alleen en ook helemaal vooraan. Ik kon geen woord verstaan van wat hij zei, want mijn ogen bleven maar op zijn, volgens mijn denken, perfecte lichaam. Ik bestudeerde hem van kop tot teen. Het rare was nog, het leek wel of hij telkens naar mij toe gezogen werd. Telkens als hij de kans kreeg, ging hij op het bankje naast mij zitten. En toen hij mij dan wilde helpen met de opdracht die hij had opgedragen, die ik overigens al helemaal klaar had, hadden we heel eventjes, of ja eventjes, toch wel pakweg 40 seconden of zo, oogcontact. Ik keek in zijn mooie, groene ogen, en het was alsof ze zijn hele leven projecteerden. Of misschien is zijn hele leven wat overdreven, maar in ieder geval, ik kreeg in een klap al een indruk van zijn karakter. En nu zul je vast denken, bullshit! gelogen! of wat dan ook, maar op dat moment voelde het echt zo. En die dag veranderde mijn hele levenswijze. De eerste week bleef ik maar ontkennen. 'Ik vind hem niet leuk en je zet alleen maar in je hoofd' was alles wat ik dacht. Maar in een weekend, had ik maar eens besloten dat dat waarschijnlijk toch niet zo was. Want ik kon nergens anders meer aan denken dan aan hem. Ik had hem ook toegevoegd op facebook en ja, ik kon het natuurlijk niet laten zijn hele profiel aandachtig te bekijken. Ik bekeek alle foto's die hij had, bekeek wie zijn familie was enz. Maar wat mij dus echt deed verscheuren, was dat hij in de maand februari een relatie had gekregen met een of andere L die ik niet ken. Ik had me nog nooit zo verscheurd, zo zo.. zo afschuwelijk gevoeld. En dat gevoel is nu wel wat weggetrokken, maar nu is er een ander gevoel voor in de plaats: eenzaamheid. En alles wat ik probeer, het helpt niet. Ik blijf maar aan hem denken. Ik heb Paul nu alweer een tijdje niet gezien, en dat is misschien maar goed ook, want ik hoop nog steeds dat er een dag komt dat ik hem volledig vergeet. Maar wat me dit topic nu dus echt liet openen, wij (L, T, J & ik) staan in de finale met ons bedrijfje. En raad eens, Paul is een van de juryleden. Dit vind ik echt super eng want ik ben zo al hartstikke zenuwachtig als ik een presentatie moet houden, maar wat als ik straks... Ik wil er niet eens aan denken. Ik ben dus echt heel erg bang voor die eenentwintigste juni en weet niet wat me dan zal overkomen. Misschien krijg ik wel een hartaanval, in het ergste geval. Nu is het zo, dat het groepje 'Imagine' ook door is naar de finale. Zij werden die vierentwintigste november echter wel begeleid door Paul. Zij hebben met hun groepje ook al in de krant gestaan, van hoe geweldig hun bedrijfje wel niet is. Ze hebben zelfs al een opdracht van Paul gekregen! En dan is het idee nog wel zo simpel ook, nl. presentaties via prezzy voor bedrijfjes. Ja precies. Dat kost je misschien net een half uurtje de tijd en vervolgens vragen ze er ook nog eens negen euro vijftig voor per A4'tje. En dit laat me ons product dus des te meer haten. Eigenlijk ben ik hartstikke jaloers op dit groepje, kun je wel begrijpen. En echt, ik ben helemaal niet zo'n jaloers type, maar ik houd het gewoon niet meer. En dan nog iets, de moeder van de algemene directrice van dit bedrijfje zit ook in de jury. Met andere woorden, wij zijn dus gewoon kansloos. Ik ben dus helemaal gestrest en ik moest even mijn frustratie kwijt. Dit geheel, dit alles, verscheurd mij werkelijk waar. Van jaloezie, van eenzaamheid van verdriet van.. Soms veracht ik mezelf gewoon. Ik ben ook gewoon stom. En ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet. Weten jullie misschien raad? Dankjewel als je dit oninteressante verhaal helemaal gelezen hebt :') xxxx


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    Wall of text, did not read

    Ik zou t best wel willen lezen, maar kun je het inkorten? D:

    [ bericht aangepast op 21 mei 2012 - 16:54 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Jij bent echt een meester in overdrijven. 8'D Ik heb geen raad als het om liefdesproblemen gaat, sorry.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik heb het helemaal gelezen. Ik vind het echt geweldig dat je met je bedrijfje in de finale staat. En laat het gewoon gebeuren , laat het op je af komen. Het is nu mei die finale is nog wel eventjes hoor. Misschien ben je tegen dan al iemand anders tegen het lijf gelopen, of ook niet. Maar wat maakt het uit. Als je nu echt verliefd bent en hij ook , dan zal alles wel op zijn plek vallen en zal alles wel goed komen.
    Laat het gewoon gebeuren en geniet van het moment.^^


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Ik denk dat je het best gewoon af kan wachten tot dat moment er is, en het beste er van hopen.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    PAPAROACH schreef:
    Jij bent echt een meester in overdrijven. 8'D Ik heb geen raad als het om liefdesproblemen gaat, sorry.


    comfort in c h a o s

    Heb je een idee hoe verschrikkelijk moeilijk prezi is? ='D Ik heb er net één gemaakt en dat duurde -met zijn vieren- uren, om gewoon een mooie en goede presentatie is. Dus 'even een halfuurtje werk' zou ik toch zeer zeker het niet mee verwarren. Vind niet dat je de 'concurrentie' zo moet gaan afschepen ;x Het is en blijft concurrentie en op zich een geniaal idee x'D Al vind ik dat van jullie ook leuk.

    Verder denk ik dat je die Paul aan het overromantiseren bent en doet alsof hij je levenspartner is, terwijl je hem nauwelijks gesproken hebt. Iemand aantrekkelijk vinden is anders dan verliefd zijn en gezien je hem ook helemaal niet kent, tja. Daarnaast is het ondertussen al een behoorlijk aantal maanden geleden én heeft hij een vriendin. Ik vind dat je wat dat betreft best wel aan het overdrijven bent, eigenlijk. Stop moping around and get over him. Zo te horen ben jij je wanhopig aan het vastklampen aan het idee van hem (en het idee van verliefdheid), waardoor je natuurlijk nooit over hem heen komt. Mensen weten zichzelf zulke dingen vaak goed in hun hoofd te zetten. Nog een tip: Verander je naam op quizlet, want dit helpt ook niet.

    Sowieso, een presentatie geven kan zenuwslopend zijn op zich. Heb een 'fuck the world' attitude, ga daar staan en geef die presentatie. Laat zien dat jouw groepje het verdient te winnen, zo simpel is dat. Vergeet de rest en stort je op die presentatie. Meer kun je niet doen. Denk dan ook dat je je daar op moet focussen, het voorbereiden van de presentatie en deze zo goed mogelijk doen. Ben je jezelf én je vrienden verplicht.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2012 - 17:06 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik zei toch dat jij je niet zo druk moet maken. Laat het gaan, het komt wel goed. Je komt er nog wel overheen maar dan moet je beginnen met eens niet zo te stressen. Trouwens hulp vragen bij anderen, zal niet zoveel effect hebben. Jij moet uiteindelijk de knoop doorhakken. Wat je doet, moet je zelf weten. Maar please stress eens niet zo en overdrijf eens niet zo. Luister schat, je weet dat ik er altijd voor je ben, maar kalm aan. Ik hoop gewoon voor het beste voor jou. Ik kan je niet zeggen of je overdrijft met dat 'gevoel'. Dat kan niemand. En zolang jij denkt dat je verliefd bent, zal dat waarschijnlijk ook zo blijven. En ik weet, want je hebt het me al duizend keer verteld, dat het moeilijk is om alle toestanden uit je hoofd te zetten, maar geloof me, je kunt het! Dit is mijn advies dus. Luister niet naar anderen maar naar je hart. En probeer hem alsjeblieft te vergeten want dit heeft echt totaal geen doel.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2012 - 17:47 ]


    Gewoon omdat het kan! (:

    Was bored, did read, am scared O-O

    a) Je idealiseert die arme jongen helemaal de hemel in. Doe normaal, mens D: Hij is gewoon een jongen, of ie nou toevallig een hoog iq heeft of niet.
    b) Je stresst voor niks over een presentatie.


    quidquid excusatio prandium pro

    Je hebt gewoon een tut nodig om met Prezi uit de voeten te komen, klasgenoten van me zeiden dat het niet zo verschrikkelijk moeilijk was. Maar stek het niet te lang uit, ik kan uit ervaring zeggen dat je dan fucked bent.
    /Doet een grafische opleiding, I know dat je veel tijd mag uittrekken om een nieuw programma onder de knie te krijgen.
    En wat die kerel betreft: als je een vriendin heeft moet je je niks in het hoofd halen. Vind ik dan.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ten eerste is die jongen waarschijnlijk niet zo perfect als jij denkt. Zoals je al zei, een zo hoog IQ is niet niks. En bovendien, hij heeft al een vriendin en is dus niet in jou geïnteresseerd. Vergeet hem en houd gewoon die presentatie op normale wijze.
    Dit is nou typisch een geval van liefde maakt blind. Lees je eigen verhaal nog eens, en realiseer je hoe vaag dit eigenlijk is.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Okee, ik heb gelezen. (:
    Ten eerste wil ik even zeggen dat ik je begrijp, wat je zegt komt misschien af en toe een beetje overdreven over, maar geloof me, ik ken dat gevoel wat je ervaart, dat zijn ogen zijn hele leven projecteerden etc, etc. Dat gevoel ken ik gewoon, dat wil ik dus eerst even zeggen, dat ik je gevoelens begrijp. ^^
    Maar dan, wat je er mee aan moet, eerlijk gezegd, heb ik geen idee. Hij heeft een vriendin, dus misschien moet je - hoe moeilijk dat ook is - dat accepteren, tenzij je honderd procent zeker weet (maar dat idee kreeg ik niet uit je verhaal) dat hij jou ook leuk vindt. Dus, kortom, als hij weer onverwachts in je gedachten opduikt, zeg dan tegen jezelf: Ho, stop. Hij heeft een vriendin. Dit is dus verboden terrein en gaat nergens over. En geloof me, op den duur werkt het, ik heb het zelf ervaren. (Ik vond een jaar terug een jongen leuk die ik tijdens een uitwisseling had leren kennen, hij had een vriendin en woonde in Italië.)
    Wat die presentatie betreft, tja, het is nu eenmaal irritant dat hij in de jury zit, maar probeer je niet te druk te maken. Probeer er niet teveel aan te denken en ontspan je. Want als je gaat stressen straal je dat ook uit tijdens de presentatie en dat is niet goed. Probeer dus andere, leuke dingen te doen en niet teveel aan hem en de presentatie te denken.
    Oh, en je bent absoluut niet stom!
    Ik hoop dat het allemaal goed komt, maar dat gebeurt vast wel. c;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)