• Naar aanleiding van het topic van Leannan

    Morgen moet ik dus naar een communie van mijn vriend zijn neefje, maar ik weet nu al dat ik me weer verschrikkelijk ongemakkelijk ga voelen. Zijn familie is van een 'hogere stand' dan deze van mezelf en dat merk ik ook wel hard als ik daar ben. Dus ik weet me nooit goed hoe te gedragen eigenlijk. Ze betrekken me wel in de gesprekken enzo, maar toch komt het voor mij geforceerd over en voelt het altijd zo veel stijver dan bij mijn familie.

    Een groot probleem die er voor mij nog bij komt is dat ik heel erg onzeker ben. Ik heb totaal geen mooie, gave huid en schaam me daar ook verschrikkelijk voor. Dus ik ben altijd bang dat ze me scheef gaan aankijken of achter mijn rug gaan praten of me niet zullen moeten of dergelijke. Ik zie zijn familie ook maar 1 keer op een jaar, dit jaar wordt het voorlopig 2 keer, maar dat is het ook.

    Zou iemand tips voor me hebben hoe ik me meer open zou kunnen stellen? (want ik kom nu wel verlegen over door die onzekerheid enzo) En tips waardoor ik me meer op mijn gemak stel en me niet teveel van hen aantrek ofzo?

    Toch al bedankt als je het gelezen hebt (:

    [ bericht aangepast op 16 mei 2012 - 20:01 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ze moeten je accepteren zoals je bent, en dan praten ze maar achter je rug om, ze hebben niks beters te doen waarschijnlijk en dat ze een 'hogere stand' hebben en laten blijken geeft al aan hoe verschrikkelijk graag ze belangrijk willen doen tegenover anderen. Speel niet hun spelletje mee en wees er voor je vriend, niet voor hun.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Probeer zelf een gesprek aan te knopen over iets wat je zelf leuk vind, maar wel gepast is?


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Als jij gewoon leuk deelneemt aan de gesprekken (en gewoon goed let op wat je zegt) kom je als snel spontaan over, iets wat belangrijker is voor de meeste mensen dan uiterlijk. Dus gewoon het gesprek aangaan en gewoon lekker wat praten over koetjes en kalfjes. Meestal zie je dan dat ze dan ook niet echt achter je rug om gaan praten.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.