• Ik ga nu wel over naar de 4e, maar ik ga van niveau kader naar basis.
    Mijn moeders is echt heel pissig op me omdat basis volgens haar 'het laagste van het laagste is'. Ik vind het zelf natuurlijk ook niet leuk, maar ik ben gewoon blij dat ik over ga. Dit jaar had al een zwaar begin voor mij - gelukkig zijn we nu verhuisd naar de stad en is dat allemaal voorbij - en dat had best veel gevolgen voor mijn schoolwerk. Het boeide me toen even allemaal niet meer.
    Ik kan het nu wel proberen op te halen, Scheikunde en Wiskunde, maar het lukt me gewoon niet.

    Ik weet niet waarom maar hoe hard ik het ook probeer, ik snap gewoon helemaal niks van Scheikunde. En als je hard je best doet en alleen maar onvoldoendes haalt.. Tja, daar word je natuurlijk ook niet vrolijk van.
    Voor Wiskunde hebben we een nieuwe lerares en dit is haar eerste jaar dat ze echt les gaat geven op een middelbare school. Ze is nog best jong en kan heel aardig zijn, maar naar mijn mening kan ze echt niet les geven. Onze klas is altijd heel erg druk en zij kan het dan niet goed aan. Uitleg wordt dan niet gegeven, de les is zo voorbij en vervolgens komt ze twee weken niet opdagen. En als ze dan eindelijk terug op school is, geeft ze een repetitie Wiskunde twee dagen van tevoren op. En we zijn dan nog geen eens klaar met het hoofdstuk.

    Weer een heel lang zeikverhaal maar ik weer nu niet wat ik precies moet doen. Ik wil heel graag op kader blijven, maar ik kan mijn cijfers nu denk ik niet meer ophalen. Ik heb al gevraagd voor bijles, maar dat is nog steeds niet van de grond gekomen.

    Wat moet ik nu doen? xx-


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”

    Ik denk dat er weinig aan te doen valt. Je cijfers zijn er niet naar, dus je kunt niet over naar 4kader. Als je echt heel graag op het kader kan blijven, dan kan je ook zeggen dat je wilt blijven zitten. Zolang je dat zelf wilt, mag dat altijd.
    Er was sprake dat ik naar vmbo-t zou gaan in plaats van havo toen ik in de tweede zat. En als ik echt naar vmbo-t was gegaan, dan zou ik 2havo over doen. Dat mag je altijd zelf beslissen.
    Maar als je dat niet wilt, dan kan je alleen nog naar 4basis, denk ik.


    To live would be an awfully big adventure

    Je zou misschien nog hulp kunnen vragen aan een vriend/vriendin of iemand hier. Ik zou ook best willen helpen. Verder als je je cijfers niet meer op kunt halen kan je best een jaar basis doen. Je kan altijd nog proberen daarna kader te doen, enz. Een heleboel mensen zakken een niveau en gaan daarna het hogere niveau weer doen. Das heel normaal. En niet luisteren naar wat je moeder zegt over 'het laagste van het laagste'. Wanneer jij je best doet is dat heel goed en iedereen zou daarom trots op je moeten zijn. Je moeder is dat vast ook wel alleen ze vindt het waarschijnlijk gewoon jammer (ook voor jou) dat je het niet gaat halen.


    Happy Birthday my Potter!

    Je kan eigenlijk niet zoveel doen, want je kan in de vierde dus niet meer veranderen van niveau maar als je in dat jaar wel je best doet en goeie cijfers haalt, dan is het toch goed. En basis is dus niet het laagste van het laagste want er is nog een of twee niveau lager. En tja, je moeder is gewoon pissig omdat ze gewoon erg en jammer vindt. Misschien kan je vragen aan je docent als je cijfers goed zijn op basis niveau dat je ze mag volgen op kader niveau, kan volgens mij wel.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Ik zou het jaar overdoen op kader of nu alles op alles zetten om het alsnog te halen. Geloof me, je gaat er nog versteld van staan hoeveel je kan bereiken als je puur werkt op wilskracht. In feite ben ik zo mijn HBO opleiding doorgekomen terwijl ik nul kennis had van alles waarmee we de afgelopen twee jaar te maken hadden. Maar wel toegegeven: als je heel hard werkt en het dan nog niet haalt, dan is er inderdaad geen andere oplossing meer. Bij mij op het vmbo zat ook zo'n meisje. Die werkte keihard om op gtl te blijven zitten en dat lukte uiteindelijk niet, terwijl ik het met twee vingers in de lucht deed. Dus ja, daar zit wel verschil in.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2012 - 0:08 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Als ik jou was zou ik basis gewoon doen als het je echt niet lukt om op kader te blijven. Als je slaagt met hele goede cijfers op basis. Willen ze bij je vervolgopleiding je soms nog wel eens een niveau hoger plaatsen.

    Succes in elk geval!


    I'll never be good enough... You make me wanna die!