Zoals enkelen van jullie misschien al weten, werk ik bij de Jumbo als vakkenvuller.
Maar ze hebben mij vrijdag gevraagd om achter de kassa te komen werken, omdat ze mensen nodig hebben.
Ik heb toen meteen gevraagd of ik dan van afdeling zou switchen of dat het gewoon 'tussendoor' zou zijn. Nou, ik mag dus kiezen.
Ik weet al sowieso dat het niet meer verdient, dus dat maakt geen zak uit.
Wat de hoofdkassiere (hoe je het schrijft is nu even niet belangrijk) had voorgesteld, was het volgende:
Ik werk op zaterdagavond, maar ze hebben 's middags ook mensen nodig. Dan zou ik 's middags kassa doen en 's avonds weer gaan vullen. Daarbij werk ik dan ook op dinsdag, dus ik zou wel meer uren hebben.
Máár, ik had al wel verzonnen dat, àls ik bij de kassa permanent ga werken, ik dan niet zo laat terugkom van werk (ik heb ooit gehad dat ik pas om half 12 klaar was) en dat ik dan daarna nog wel mijn huiswerk kan maken en dus misschien meer middagen/avonden in de week kan werken.
Maar ik ben dus allerlei voor- en nadelen voor mezelf op een rijtje aan het zetten, waarom ik wel of niet bij de kassa moet gaan werken...
Weten jullie misschien nog voor- en/of nadelen van eigen ervaringen of kennissen/familie? En wat adviseren jullie zelf?
Deep inside, I've never felt alive