• [RPG] The Real Hunger Games.

    © Schrijfrechten by Suzanne Collins.
    © RPGrechten by KolderKat.




    | Verhaal. |

    Het is echt simpel.

    24 tributen,
    1 winnaar.

    23 tributen vechten tot de dood, er blijft één iemand over.

    Maar wie zal dat zijn…?


    | Doel. |

    We proberen om Katniss en/of Peeta deze keer niet te laten winnen. We proberen gewoon door te spelen tot er 23 tributen dood zijn. De overgebleven tribuut mag terug naar huis met een levenlang luxe. Maar iedereen zal sterk zijn en de Spelen kan dagen duren.. Misschien worden het deze keer maanden, totdat de Spelmakers het te saai vinden en je in de fik steken of een rare mutant achter je aanstuurt. Je weet maar nooit wat je overkomt. Natuurlijk kan je ook een bondgenoot tegenkomen, die je later nog verraad ook. En dat wil je echt niet tegen komen, net zo min als de mutant of het vuur…

    | Regels. |

    | Vermoord iemand niet zonder toestemming. Als je toestemming krijgt, wordt er natuurlijk wel teruggevochten of het moet een Beroeps zijn, dan ben je natuurlijk wel redelijk bang.
    | Je mag je rol niet opgeven! Zo ja; dan wordt dat personage gelijk vermoord en valt die Tribuut dus af.
    | De eigenaar van de RPG zegt wanneer het avond is en de nacht valt. Ik zeg wanneer er een kanonschot luidt en wie er in de avond vermoord is.
    | Als je een week afwezig bent en je hebt het niet gemeld, ben je sowieso je rol kwijt en telt die ook als een dode.
    | Er moet natuurlijk aan het einde (dus met nog 2 tributen over) beslist worden wie er wil overleven en wie dood wil. Dat moet je via GB/PB met elkaar bespreken. Natuurlijk wil iedereen die luxe, maar er moet uiteindelijk een beslissing komen. En als jullie er niet uit komen, doe ik het voor jullie. Dan laat ik één van mijn Spelmakers een mutant op één van jullie afkomen.
    | Je mag maar één persoon, als het niet zo snel loopt, mag je er twee. Met mijn toestemming!
    | Geen one-liners, minimaal 3 a 6 zinnen.
    | Bij IC (In Character) moet je als je persoon praten. Bij OOC moet je met haakjes. [] – {} – () - ||.
    | De verzonnen personen mogen géén bekende mensen zijn.
    | Je moet echt actief zijn.
    | Je moet redelijk ervaring hebben.
    | Geen geruzie buiten IC.
    | Als een topic vol is moet je wachten tot ik er ben. Ik geef aan een paar mensen de codes en alleen die mensen mogen als een topic vol is en ik weg ben een nieuw topic openen.
    | Naamverandering doorgeven. Ik ga echt niet lopen zoeken of je nog actief bent, je naam veranderd is of dat soort dingen. Als je naam dus niet veranderd is op de lijst en je dat niet gezegd hebt moet je niet boos worden. Dan heb je gewoon pech gehad.
    | Als ik een personage vergeten bent, zeg het even, dan pas ik het aan ;’).

    | Rollen. |

    || District 1. ||

    |- Jongenstribuut ; Marvel. spotgaaitje
    |- Meisjestribuut ; Glimmer. Gaisford

    || District 2. ||

    |- Jongenstribuut ; Cato. - TheRumIsGone
    |- Meisjestribuut ; Clove. Mo0nlight

    || District 3. ||

    |- Meisjestribuut ; Verzonnen. April Denali, Tisiphone

    || District 4. ||

    |- Meisjestribuut ; Verzonnen. Elleonor Collins, spotgaaitje

    || District 5. ||

    |- Meisjestribuut ; Foxface. Seeder

    || District 6. ||

    |- Meisjestribuut ; Verzonnen. - Julia Writter, Mockingjays

    || District 7. ||

    |- Meisjestribuut ; Verzonnen. Jane Wiser, xMockingjayy

    || District 10. ||

    |- Meisjestribuut ; Verzonnen. Désiré Edams, EssieLove123

    || District 11. ||

    |- Jongenstribuut ; Tresh. ForeverNiall
    |- Meisjestribuut ; Rue. TheRumIsGone

    || District 12. ||

    |- Meisjestribuut ; Katniss Everdeen. HurtedHeart

    We doen alleen de Tributen.

    | Topics. |

    [url=]Rollentopic.[/url]

    | Informatie. |

    Als je informatie nodig hebt, moet je hier klikken.

    | Wapens. |

    Marvel pakt een mes, een dolk en één van de 9 rugzakken. De rugzak bevat een mes verwerend beschermend hoes, een slaapzak, een lege waterfles en een zakje met 6 rauwe rundrepen.
    Glimmer pakt één van de 2 pijl en bogen (12 pijlen) en een kleine schoudertas met minstens één pakje met 20 rozijnen en een lege waterfles.

    Cato pakt een zwaard, een mes, een dolk en één van de 9 rugzakken. De rugzak bevat een lege waterfles, een klein flesje jodium en een zakje met 3 rauwe rundrepen.
    Clove pakt vijf werpmessen en een schoudertas met een lege waterfles en een pakje met 2 rundrepen.

    De jongenstribuut wordt gedood.
    April pakt een schoudertasje met een setje camouflagespullen (zoals een soort verf met doekjes) en een klein pakje met slechts 3 rauwe rundrepen. En een speer pakt ze ook, gewoon voor de zekerheid, met een klein mesje voor iets kleins af te snijden.

    De jongenstribuut wordt gedood.
    Elleonor pakt een setje met 2 kleine speren en een klein zakje dat op een doos stond met 7 rundrepen.

    De jongenstribuut wordt gedood.
    Foxface pakt enkel een rugzak met een slaapzak, een riem, een lege waterfles, een zak met 10 rundrepen en een pakje met 12 rozijnen.

    De jongenstribuut wordt gedood.
    Julia pakt een zwaard en een schoudertas met een grote voorraad rundrepen.

    De jongenstribuut wordt gedood.
    Jane pakt enkel een kleine hakbijl en een zakje met rundrepen en rozijnen door elkaar. Ook is er één koekje van puur graan.

    De jongenstribuut wordt gedood.
    De meisjestribuut wordt gedood.

    De jongenstribuut wordt gedood.
    De meisjestribuut wordt gedood.

    De jongenstribuut wordt gedood.

    Désiré pakt een rugzak. De inhoud is een katapult met een voorraad stenen en pijltjes, een zakje met 4 rundrepen en een lege waterfles.

    Tresh pakt enkel een zwaard en een zakje met 4 rundrepen.
    Rue pakt een klein mesje om zich te beschermen.

    De jongenstribuut wordt gedood.
    Katniss pakt de andere pijl en boog (20 pijlen) en een rugzak met een slaapzak, een nachtbril, een tweeliterfles en een pak crackers.


    | Hoe beginnen we? |

    We beginnen bij dat ik aftel en we gaan rennen. Dan pakken we de wapens/rugzakken die ik heb gegeven en daarna rennen we het bos in. De tributen die worden gedood worden sowieso gedood, dus daar hoeven we ons niet op te concentreren. De Beroeps zoeken elkaar gewoon op. Let op: Wacht tot ik aftel voordat je reageert!

    [ bericht aangepast op 11 mei 2012 - 17:45 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    [ik ben weer terug en heb alles gelezen. Nu komt er hopelijk een huge bericht van mij :)]
    Katniss Everdeen
    Peeta Mellark kwam op het schild te staan en ik voelde eigelijk niets. Het was beter zo. Hij had me er zwak uit laten zien, maar toch gaf ik wel om hem doordat hij dat brood aan me gaf toen we kleiner waren. Ik was in een tweestrijd maar werd uit mijn gedachte geschud toen ik een gilletje hoorde of eerder een piepje. Toen ik goed keek zag ik Clove en Cato staan bij een boom ruim 6 meter bij mijn boom vandaan. Een klein meisje waren ze aan het pesten ik zag haar niet Goed maar volgens mij was het het meisje uit 11. Rue heette ze. Diegene die Cato zijn mes afpakte tijdens de trainingen. Ik wou haar tehulp schieten en spande mijn boog al aan, maar aangezien ik hun volgende doelwit was deed ik het maar niet. Nu Peeta dood was wouden ze ook The Girl on fire doden en daar had ik geen behoefte aan. Ik wou nameljk mijn dierbare terug zien. Gale mijn moeder en Prim. Wat zou er gebeurt zijn als ik met Gale weg was gelopen. Wat zou er dan met Prim zijn gebeurt. Wie had haar plaats ingenomen als ik dat niet had gedaan? Dat bedoel ik. Niemand. Ik beet op mijn lip, maar hoorde geen kanon net als ik geen gegil hoorde en ze waren al weg. Ze hadden haar laten gaan, maar ik wist niet of het expres of perongeluk was gegaan. Ik voelde mijn maag knorren al had ik hiervoor al goed gegeten. Ik pakte het zakje en Haalde de bessen eruit en begon er op te kauwen. Ze smaakte lekker en het geknor leek al minder te worden. Het werd ondertussen al echt nacht tot ik plots water hoorde. De boom waar ik in zat verdween plots en ik viel hard op de grond. Ik concludeerde daarmee dat andere tributen me gehoord konden hebbenn en plukte nog snel wat bessen en vruchten en deed die in mijn tas. Ik begon geruisloos te rennen tot in een grote golf zag. Ik begon gelijk de andere kant op te rennen. Ik voelde mijn voeten al nat worden en bedacht me dat dit drinkbaar water was. Dit zou misschien wel het enige water kunnen zijn. Ik pakte mijn Tweeliter fles en vulde hem tot de rand. Ik maakte een bakje van mijn handen en vulde het met water en bracht het aan mijn mond en ging door tot ik verzadigd was. Ik zag een klamme grot en gooide mijn spullen daar neer toen ik zag dat niemand erin zat, mijn pil en boog nogsteeds bij de hand. Ik camoufleerde de ingang met stenen en planten zodat je niet zag dat er een opening was. Ik begon aan mijn crackers en at er 1 op die ik belegd had met bessen. Ik keek even naar buiten maar het wager bleef even hoog. Ik zag vissen in het water zwemmen en bedacht me dat dat eten was. Ik keek even of er niemand was maar zag niets en kroop de grot uit en keek naar de dikke vissen die in scholen tegen de stroming in zwommen. Ik pak een pijl en hou het boven de vis. In een snelle beweging gaat mijn hand naar beneden en boord de pijlpunt door de vis die begint te spartelen maar snel al ophoud. Ik kruip mijn grot al in en rol mijn slaapzak uit waar ik in ga zitten. Ik doe mijn nachtkijker op en kijk naar buiten maar zie of hoor niemand. Het was wel beter. Ik zuchte maar besloot niet te slapen. Ik realisseerde me namelijk dat grotten nu gewilde slaapplekken waren.
    [Iemand Katniss tegenkomen? Ook lekker lang bericht :)]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    [ik wel? ik heb alleen nu geen tijd om iets te typen..]


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    Jane Wiser - district 7
    Ik had het meisje uit 12 goed in de gaten gehouden. Ze verschuilde zich, waarschijnlijk net als de andere tributen in de arena, in een grot. Tot mijn verbazing begon ze te vissen. Hoe kon een meisje uit 12 vissen? Daar is toch helemaal geen water? Het is wel slim om de vissen nu als eten te gebruiken. Mijn maag knorde als teken dat ik best wat eten kon gebruiken. Stel dat ik in het water val, dan zou ik dit niet overleven. Mijn knorrende maag won het van mijn angst en ik ging weer, net als eerder vandaag, in een makkelijke positie liggen. Het meisje van 12 gebruikte een speer, die had ik niet, dus ik gebruikte maar mijn handen. Het water zat vol vissen, ze zouden vast eetbaar zijn. Nu rustig mijn handen naar het water brengen, je moet de vissen nu niet bang maken. Na verschillende pogingen had ik eindelijk een vis vast. Ik wilde hem boven water halen toen het wild begon te spartelen. Van de schrik liet ik de vis los en botste tegen een steen, die met een luide plons in het water viel. Ik kromp in elkaar van het harde geluid dat de steen maakte. Fijn, geen eten en een meisje van 12, die ook nog eens een score van 11 had, die weet waar ik ben.


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    Katniss Everdeen
    Ik voelde mijn ogen langzaam dichtgaan en ik dommelde bijna in tot ik een plons hoorde. Ik kwam rechtovereind en was in 1 beweging uit mijn slaapzak. Ik keek uit mijn grot wat er gebeurt was met de nachtkijker want het kon ook een val zijn maar nee hoor. Het meisje van 7 probeerde te vissen maar dat was mislukt. Ik had het vissen van Gale geleerd. Als Gale hier bou is was dan was ik niet alleen. Mijn boog stond nog aangespannen en ik zo loslaten want hij stond nu gericht op haar hart, maar ik kon het niet. Het scheelde ook meteen een pijl omdat ik er nog 19 had. En ik had ze nodig. Mensen doden was dus echt werkelijk makkelijker. Ik gokte het meisje van 7 door het kleine bijltje bij haar riem en ze was jonger dan mij. 14 of 15. Ze zag er niet slecht uit en was net als mij heel uit het bloedbad gekomen. Ik ontspande mezelf, maar hield mijn pijl en boog in de aanslag. In een fractie van een seconde zou ik weer kunnen richten en schieten. Ik gokte eigelijk dat ze voor het vis kwam. Ik liet geen emotie zien zoals ik nooit liet zien. Maar spande mijn pijl op mijn boog aan e. Doorboorde een vis door zijn kop die nu meegevoerd werd door de stroming en ik eruit pakte. Ik trok de pijl met moeite uit en deed het bij mijn pijl. In mijn hand. Ik liep naar haar toe maar nu met een vriendelijke blik. Het boeide me tuurlijk of ik sponsors kreeg, en ik wist dat ze me haar wouden zien doden, maar ik deed het niet. Of het me nou sponsors ging kosten of niet. Ik glimlachte even kort naar haar en legde de dode vis naast haar op de steen neer. 'Hier. Eet smakelijk.' Zeg ik vriendelijk. Een korte glimlach siert mijn lippen. Ik draaide me weer om en liep terug richting mijn grot en dronk nog wat van het water zodat ik echt vol zat met water. Er zou misschien een hittegolf komen zonder water. En ik had een 2 liter fles waar ik genoeg aan had. Voor zo ie zo de twee opkomende dagen. Ik wist nu ook meteen als ik gedronken had uit de fles ik hem moest vullen met schoon water. Er zou namelijk vast en zeker een gevecht om het water komen. Nu ook het meisje dichtbij was bleef ik wakker en hiel ik mijn pijl in mijn rechterhand. Klaar om aan te spannen te richten en te schieten. Ik at mijn cracker met vruchten op en bleef met mijn nachtkijker naar de ingang kijken.

    [Weer lange post :p]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Jane Wiser - district 7
    Ik zag dat het meisje de boog spande en op mij gericht hield. Ik stond stokstijf stil en staarde voor me uit. Zou ze dat echt kunnen raken? Waarschijnlijk niet, maar ze zou toch in iets goed moeten zijn wilt ze een 11 halen als trainingsscore. Haar pijl week af naar het water en doorboorde een vis, met gemak. Ze haalde de pijl uit de vis en liep naar me toe. Op haar gezicht stond verbazingwekkend een glimlach, misschien wilt ze me toch niet vermoorden. 'hier, eet smakelijk' zegt ze vriendelijk. Mijn mond viel letterlijk open van verbazing. Voordat ik haar kon bedanken draaide ze zich om en liep naar de grot. Hoe kan ze dat zo makkelijk doen? De vis bewaarde ik nog even bij de rest van mijn eten, wat niet veel was. Voordat ik wist wat ik deed liep ik al naar haar grot toe. De meest domme actie die je in de arena kan bedenken. 'niet schrikken' zei ik snel toen ik zag dat ze een pijl in haar handen had. Ik moest nu gewoon de vraag stellen die de hele tijd door mijn hoofd vloog. Ik kan niet weten hoelang er nog water zal zijn. Het kan ook zo zijn dat het de hele tijd zo blijft en dan heb ik geen kans om bessen te zoeken. Ik moet leren vissen. 'k-kan je me leren vissen?'' vroeg ik. Nee, dit is een dommere actie. Straks vermoord ze me nog omdat ik irritant ben. Zij heeft er ook niets aan als ik weet hoe ik moet overleven van vissen. 'i-ik heb wel wat rundrepen in ruil' stamel ik. Mijn handen grijpen naar mijn zak waar ik mijn eten bewaar om er wat uit te halen.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 14:50 ]


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    Katniss Everdeen
    'niet schrikken' hoorde ik plots waardoor ik opkeek naar het meisje dat in de ingang van mijn grot stond. Ik keek haar even verwahtibgsvol aan wachtend tot ze wat zou gaan zeggen. 'k-kan je me leren vissen?' Haar stem trilde alsof ze bang voor me was. Dat mocht ook wel omdat ik 11 punten behaalde tijdens de test. Maar ik wist ook goed dat ik haar niet kon vermoorden. Dat zou ik gewoon niet kunnen. Ook omdat ik niemand zou willen doden die hier onschuldig zat. Me de beroeps zo ik geen probleem hebben ze dwars te zitten of te verwonden, maar een onschuldig meisje of jongen. Nee dat zou ik niet kunnen. 'i-ik heb wel wat rundrepen in ruil' stameld ze. Ze grijpt al naar haar zak maar ik schud mijn hoofd. 'Dat hoeft niet hoor.' Zeg ik met een korte glimlach. Ik sta op en bind de boog op mijn rug. De pijl hou ik nog in mijn hand. Mijn nachtkijker stond nog voor mijn ogen wat handig genoeg was. Ik wenkte haar weer mee naar buiten en ging op een droge kei zitten. 'Het gaat erom dat je vlug bent. De meeste vissen zwemmen tegen de stroming in zodat ze niet snel verplaatsen. Als je het zonder wapen doet moet je heel voorzichtig rond de kop en de vin gaan en hem strak vastgrijpen. Ook al sparteld hij. Met wapen is het makkelijker. Je moet zijn kop doorboren met bijvoorbeeld.-' Begin ik even en ik kijk op haar riem waar ik een bijl zie. 'Jij kan bijvoorbeeld zijn kop erafhakken met een bijl als je snel bent.' Zeg ik met een glimlach. Ik hou mijn hand met pijl erin boven een vis en ga zo snel als ik kan naar beneden zodat ik de vis vermoord. Je kan ook een net strikken en lang de kant van de rivier zetten zodat ze erin zwemmen en vast komen te zitten.' Zeg ik terwijl ik mijn schouder oohaal. 'Probeer het anders os een keer.' Een vriendelijke glimlach siert even mijn lippen. En de vis haal ik uit het water en ik trek de pijl er weer uit. De vis doe ik in mijn tas die zou ik wel snel op moeten eten voor ze verotten maar het was nog koud dus ze zouden niet snel verotten op deze temperatuur.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Jane Wiser - district 7
    Ze schud haar hoofd. 'dat hoeft niet hoor'zegt ze met een korte glimlach. Gelukkig ze wilt me niet vermoorden. Dit kan natuurlijk ook een plan zijn. Ze staat op en bind de boog op haar rug, de pijl houdt ze nog in haar hand. Ze loopt naar buiten en gaat op een kei zitten, ik volg haar en ga op een kei naast haar zitten. Toch nog op een meter afstand. Ze legt uit hoe je een vis moet vangen, met of zonder wapen. Tussendoor knik ik af en toe. Ze kijkt naar mijn riem en zegt dan hoe ik daarmee kan vissen. Ondertussen vermoord ze een vis, alsof het niets is. 'probeer het anders is een keer'zegt ze met een glimlach. Ze haalt de vis uit het water, trekt de pijl eruit en stopt de vis in haar tas. Geconcentreerd kijk ik naar het water. Het is lastig te zien in het donker. Ik snap niet dat ze een zonnebril ophoudt. Buiten is het pikkedonker! Het belemmerd toch alleen maar je zicht? Ik zeg er niets van, wie weet wat ze zal doen. Vaag zie ik een vis in het water bewegen, heel sloom, zoals ze al zei. Ik haal mijn bijl uit mijn riem en met al mijn kracht richt ik op de vis. De bijl komt een meter naast de vis terecht. De vis zwemt gauw weg. Ik voel dat ik moet blozen, nu zal ze me nog zwakker vinden. Dit zal ook niet goed zijn voor de sponsers, niet dat ik die ooit zal krijgen. 'eh bedankt voor de uitleg, ik oefen zelf wel wat' zeg ik maar. 'succes verder' Ik twijfel of ik may the odds be ever in je favor erachteraan moet zeggen. Ik doe het niet, ze zal nu vast geen zin hebben in een leuk gesprek. Handig klim ik weer over de rotsen, terug naar mijn eigen grot. Mijn bijl houd ik nog steeds stevig in mijn handen, je weet nooit of je een verassingsaanval kan verwachten.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 15:26 ]


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    Katniss Everdeen
    Ze pakt de pijl uit haar riem en gooit hem naar de vis maar een meter ernaast. Zo bedoelde ik het niet. Ze moet hakken. De bijl niet loslaten. Niet gooien maar in de hand houden. Voor ik haar weer wik helpen staat ze op. 'Bedankt voor de uitleg, ik oefen nog wel wat.' Ik geloofde er niets van en ik wist zelf dat ik haar bijl nodig had voor het schoonmaken van de vis. Ze liep weg naar ik gokte haar eigen grot. Ik stond op en twijfelde even. 'Ehm. Zou ik je bijl even mogen leven voor het schoonmaken van de vis want met een pijl gaat dat niet echt. Ik ehm... Kan jou vis ook schoonmaken als je wilt.' Ik glimlach even waterig. Ik had eigelijk no graag een mes gehad om dieren of vissen schoon te maken. Een klein mesje om mee te snijden maar dat zat helaas niet in mijn rugzak. Als ik de vis niet kon schoonmaken zou er ook geen eten voor mij zijn.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Jane Wiser - district 7
    Ik spring op als ik haar iets tegen me hoor zeggen, komt er dan toch een verassingsaanval?
    'zou ik je bijl even mogen lenen voor het schoonmaken van de vis want met een pijl gaat dat nniet echt, ik kan jouw vis ook schoonmaken als je wilt?' vroeg ze.
    Gelukkkig, ze wilt me nog steeds niet dood. 'Ja natuurlijk' zeg ik en loop weer vrolijk naar haar toe. Ik zie twee tributen in een dag, en geen van beide heeft me vermoord. Als dat de rest van de arena zo blijft hou ik het nog wel een tijdje vol. Alhoewel ik niet verwacht dat de beroeps me zomaar zouden laten gaan. Ik geef de bijl aan haar en strek mijn vingers even om ze weer te laten ontspannen. Ik houd haar goed in de gaten, wie weet wilt ze wegrennen met de bijl, mijn enige kans om een gevecht te kunnen winnen. Zonder wapen voel ik me zo weerloos, alsof er elk moment iets me kan doorboren, dat gevoel heb ik met mijn bijl niet. Mijn vis, het voelt niet echt als mijn vis, haal ik uit mijn zak. Ik tril even van de slijm die op de huid zit. Ik geef de vis aan het meisje. Mijn hand veeg ik af aan mijn broek. De hele tijd loop ik naar haar te staren, ze zal niet wegkomen met mijn spullen als ze dat probeert.


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    Katniss Everdeen
    'Ja Natuurlijk.' Zegt ze als ze me de bijk overhandigd. Ze volgt meteen iedere beweging die ik maak en ik word er best wel panisch van. Ze geeft me haar vis die ik overgens gevangen heb en ik leg het op een doekje uit mijn rugzak zodat het niet vies zak worden. Als ik echt zie dt ze bang is dat ik er met haar bijl vandoor ga haal ik de pijlenkoker met 10 pijlen gebukt van mijn schouder en geef het aan haar. Ik glimlach een kort naar haar. 'Ik zal niet wegrennen met je bijl misschien dat mijn wapen in jou handen je wat gemakkelijker laat voelen.' Zeg ik vriendelijk. Ik wist dat het slecht was om gevoelens te laten zien in de arena maar het maakte me niet uit. Ik snij met de dunne bijl langs de kop en de graat zodat een lap vis er goed uit komt tezien. Ik snij ook aan de andere kant de huid met het vis van de graten af en haal de kleine graten er dan nog tussenuit. De nu voor zover je het kan noemen vis stop ik in mijn tas en ik snij de plakken vis in stevige blokjes. Het was een stevige vis. Ik gokte op forel wat echt een feestmaal zou zijn voor mij. Ik maak zakjes van stukjes stof van het plastic dat ik meegenomen had en doe de stukjes vis erin. Ik begin ook aan mijn twee vissen waar ik hetzelfde mee doe. Als alles goed schoon is doe ik de vis van mij in een zakje. 'En over hoe je visde met de bijl. Je moet hem niet gooien je moet hem in een hak beweging in het water slaan. Net zoals jullie houthakken. Alleen dan bij een vis. Dan is de kop er ook meteen af.' Zeg ik met een knipoog.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    {Wil iemand Rue tegenkomen?}


    Don't be like the rest of them, darling

    [Katniss kan Rue misschien zo tegenkomen als ze de vissen heeft schoon gemaakt? because me loves de scenes van Rue en Katniss :)]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Jane Wiser - district 7
    Ze geeft me haar wapen, de pijlenkoker. Ik houd het stevig vast. Beetje bij beetje vertrouw ik haar meer, waardoor ik mijn greep laat ontspannen. Behendig maakt ze de vis schoon. Ik probeer het zoveel mogelijk te onthouden, voor als ik ooit een vis zal vangen, niet dat dat zal gebeuren met mijn onhandigheid. Het lijkt wel alsof ze mijn gedachten kan lezen. Gelijk begint ze met vertellen waardoor ik het verkeerd deed. 'net zoals jullie houthakken, alleen dan bij een vis, dan is de kop er ook meteen af' sluit ze af. Ik schud mijn hoofd. 'ik kan niet houthakken' gaf ik toe. Shit, waarom moet ik gelijk alles vertellen. Als de sponsors dit horen vinden ze me al helemaal niets. Met mijn ogen speur ik de grot af, op zoek naar camera's. Ze zullen er vast wel zijn, alleen dan verborgen. Ik slaak een harde zucht. De eerste dag in de arena heb ik mijn kans op wat sponsors verprutst. Ik had nooit verwacht dat ik veel zou krijgen, maar een broodje tussendoor zou wel fijn zijn.


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    {Is goed ^^ I love the scenes between Katniss and rue asswell ^^]


    Don't be like the rest of them, darling

    Katniss Everdeen
    'ik kan niet houthakken' Biegt ze op. oef dat had ze niet moeten zeggen. Dat was helemaal niet handig. 'Het is als groente hakken voor eten alleen dan 1 keer en met meer kracht.' probeer ik dan. Ik geef haar haar bijl terug en pak mijn pijlenkoker uit haar hande die ik weer op mijn rug doe. Het zou voor mij geen slapen worden deze nacht. 'Als je het niet er vind trek ik door. Succes nog verder.' Zeg ik met een waterig glimlachje. Ik ging jagen. Ik loop mijn grot weer in en pak zo snel als ik kan al mijn spullen weer in. Ik pak mijn pijl en boog en hou een pijl in mijn boog vast en ga mijn grot weer uit. Ik begin bergopwaards te lopen en gooi steentjes, maar het zat me niet mee er waren geen vogels die opschrokken toen ik dat deed.

    [Rue (L)]


    I'm finally back, Finally after a Year break