• Goed, waar zal ik eens beginnen..
    Ik ben bang. Ik ben echt ontzettend bang voor mijn examens.
    Ik stel het leren ervan nu al weken voor me uit. Waarom? Ik wist het zelf eerst ook niet. Eerst dacht ik; och, ik heb nog 2 maanden. Toen dacht ik; och, ik heb nog 4 weken. Vorige week zelfs dacht ik nog; och, ik heb nog 2 weken. Maar nu is het al over een week. Ik word gewoon steeds banger.
    Vijf jaar lang heb ik goede cijfers gehaald voor m'n VWO. Ik leerde steeds een dag van te voren en kon daar prima 7-ens en 8-en mee halen. Geen problemen mee gehad dus, tot aan de 6e. Ik deed precies hetzelfde maar haalde opeens veel lagere cijfers. De examenvragen maakte ik vooral heel erg slecht. Ik begon stress te voelen en trok aan de bel. Vanaf het begin werd mij echter gezegd dat ik het wel kon, dat het tussen m'n oren zat en dat ik er gewoon nog even voor moest gaan.
    Goed, dus ik veronderstelde dat ik me gewoon aanstelde en ging weer verder. M'n resultaten werden echter steeds slechter, 6-en werden 5-en, en een enkele 5 werd zelfs een vier. Maar het enige waar mijn vertrouwenspersoon naar keek was mijn gemiddeldes. Die waren echter in één lesjaar van een 8 gemiddeld naar een 6 gemiddeld gegaan. Daar had ze geen boodschap aan. Ik zou het wel redden, ik moest gewoon niet zo stressen.
    En nu, een week voor mijn examens, heb ik nog steeds bijna niets gedaan. Ik ben gewoon bang om te beginnen, omdat ik het idee heb dat ik alles vergeten ben en dat ik alles van de afgelopen 6 jaar in één week moet leren. Dat kan toch niet? Hoe ga ik dit in vredesnaam doen...
    Leuk. Fijn. Top. Dit wordt geweldig.


    Life is hard and then we die

    Ik stel ook altijd uit, en ik haat het. Dusszzz, je bent niet alleen.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2012 - 18:04 ]


    Owl you need is love.

    Excuse schreef:
    Ik stel ook altijd uit, en ik haat het. Dusszzz, je bent niet alleen.


    me too, maar nu ga ik echt op tijd beginnen. Proberen


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ken dat gevoel wel. Ik sta nu ook voor mijn examens, en het is gewoon zo veel dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen. Je leerlingbegeleider heeft wel een beetje gelijk, gezien het feit dat bijna iedereen die ik ken minstens een punt gedaald is in gemiddeldes het afgelopen jaar en dat dat niet betekent dat je het niet gaat redden.
    Toch, ik wens je heel veel sterkte en succes met het leren en met de examens!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Het komt echt wel goed! Want ik moet ook nog beginnen voor een aantal vakken.
    En we gaan gewoon slagen!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    ik heb mijn examens gehaald zonder ook maar iets te leren.. mijn cijfers?? slecht op engels na. Maar ik heb mn examens wel gehaald! Terwijl ik er van overtuigd was het niet te halen...


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Doe op z'n minst een poging. Ik heb bij mezelf de instelling van: liever falen met het gevoel er op z'n minst een poging toe te hebben gedaan, dan zakken zonder ook maar een vinger te hebben uitgestoken.
    Last, but not least: als je zakt, accepteer het gewoon. Ik heb door te frauderen mijn P misgelopen, wat door een fout van school uiteindelijk toch aan me toegekend werd, dus ja. Complicated shit story, niet boeiend. Maar goed. Toen had ik ook zoiets van: he fuck Samantha, dit is wel teringklote ofzo.
    Maar daar leer je van voor de toekomst. Als je zakt, geef jezelf een keer goed op je flikker en ga dan door.


    No growth of the heart is ever a waste

    Niet bij de pakken neerzitten jij.
    Pak je boeken bij elkaar, en ga ervoor. Ik vind het ook doodeng en ik heb er al helemaal geen zin in, maar ik ben wel bezig. Als je ook niets gaat doen, dan wordt het al helemaal niets, snap je?
    En je kan het wel, zeker weten. Kom op Annick!*O*


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    ik snap je heel goed
    ik moet volgende week ook examen doen en ik heb ook steeds alles nog uitgesteld. Ik heb moeite met wiskunde en economie en zie er ook heel erg tegenop. ik ben zo bang dat ik het verpest. Ik ben bang dat als ik nu ga oefenen ik er helemaal niks mer van begrijp en ik heb er ook gewoon totaal geen zin in. Ik sta opzich wel goed en iedereen zegt ook wel dat het me vast gaat lukken maar toch ben ik bang dat het niet lukt
    Als het goed is lukt het mij wel gewoon en ik weet zeker dat het jou ook wel gaat lukken. ookal ken ik je niet. iedereen kan het zelfs jij en ik:)

    Ik heb hetzelfde probleem. Over een week beginnen mijn examens al en nog steeds heb ik niet geleerd. Ik ben gewoon echt te lui om een boek te pakken en het discipline heb ik ook echt niet om twee uur lang te blokken. Ik blijf het gewoon maar uitstellen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik denk dat je onnodig zit te stressen -is heus niet abnormaal-.
    Bekijk gewoon eens rustig wat je allemaal moet leren, en bepaal dan wat je moeilijk vind en/of makkelijk. Maak hierna een planning of schema van dingen die je moet leren -en hoevaak je dit wilt doorlezen. Ik heb bij mijn examens wel iets moeten herkansen, maar ik ben gewoon geslaagd met goede punten zonder dat ik enorm veel heb geleerd.
    Take it easy, take a sisi!

    [ bericht aangepast op 7 mei 2012 - 18:56 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss