Wie van jullie kent de Chemical Garden Trilogy?
Het is echt een awesome trilogie, waarvan de eerste twee boeken al zijn verschenen en ik heb ze allebei
Ze zijn geschreven door Lauren DeStefano
En hier gaat de trilogy over
Stel je voor dat de mensen zo gezond zijn dat ze lang blijven leven, niet ziek worden. Dat is de onderzoekers in de toekomst gelukt. De kinderen van die mensen waren nog sterker, nog gezonder, maar toch niet perfect. Meisjes overlijden op 20 jarige leeftijd, jongens op 25 jarige leeftijd. Daarom worden jonge meisjes ontvoerd en verkocht aan rijke huisheren, om te dienen als bruid, om kinderen te krijgen. In het boek ontmoet je Rhine, samen met haar tweelingbroer woont ze in Manhattan, hun ouders zijn omgekomen bij een aanslag op het lab waar ze werkte. Op een dag wordt Rhine ontvoerd door verzamelaars en komt ze terecht in Florida, waar ze de vrouw wordt van Linden, samen met twee andere meisje Jenna en Cecily. Rhine doet er alles aan om te ontsnappen , maar is de wereld nog wel zoals ze hem kent?
Die samenvatting is niet geweldig, maar ik hoop dat jullie snappen waar het overgaat.
Ik kreeg het eerste boek met kerst van de vriend van mijn zus wiens ouders een boekenwinkel hebben, en dit weekend kreeg ik van hem ook deel twee.
En geloof me, deze boeken zijn verslavend.
Deel 1 heet verwelken en deel 2 vrees.
[ bericht aangepast op 2 mei 2012 - 13:28 ]
L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one