• Die écht totaal niet snapt waarom mensen elkaar niet in hun waarde laten? Waarom je onaardige dingen tegen elkaar zegt en elkaar zo bewust pijn doet?

    Vaak wordt er tegen mij gezegd: 'Woorden doen geen pijn', maar alleen mensen die nog nooit door een persoon (of meerdere personen) gekwetst zijn, die nog nooit gepest, uitgescholden, gegeneraliseerd zijn, zouden dit zeggen. Gek dat woorden pijn kunnen doen. Lichamelijke blessures zijn zo makkelijk te vinden met de technologie van tegenwoordig. Maar de sneden van de ziel dan? Hoe in hemelsnaam worden die geheeld? Hoe worden die verzorgd? Wat is de remedie daarvoor? Is het tijd? Tijd dat als vierde dimensie wordt aangeduid in de wetenschap? Het is waar: na een bepaalde tijd doen de wonden minder pijn. De steken doen minder zeer, maar betekent dat ook dat het volledig geneest? Geneest het wel überhaupt? Woorden. Zijn woorden dan toch erger dan daden? Woorden kunnen zo makkelijk en tegelijk zo moeilijk gezegd worden. De verlaten woorden uit de mond kunnen niet terug gehaald worden. Het is waar dat mensen verblind door woede, verdriet, angst dingen zeggen dat ze niet menen of willen. Maar wat als die woorden gemeend zijn? 'Negeer de woorden – probeer het tenminste! ' schreeuwt je verstand, je ziel, je hart. Helpt dat? Dingen negeren? Ik ben ooit diep, diep gekwetst door bepaalde woorden en tot de dag van vandaag achtervolgen die woorden mij. Ik zal ze nooit vergeten – nooit loslaten.

    Sorry voor dit zeiktopic. Maar ik moest het even kwijt.


    Om dit topic nuttig te houden, zijn jullie ooit gepest of zijn er tegen jullie dingen gezegd die je tot op de dag van vandaag nog steeds achtervolgen?.

    Als laatste wil ik nog even vertellen dat jullie allemaal ge-wel-dig zijn. Lief, leuk en ge-wel-dig! Laat niemand je omlaag halen.


    Just call me Olivia.

    ik wil niet schattig zijn :P maar ja dat ben ik dus wel... Ligt niet aan jou maar ik wil niet schattig zijn, zeker niet omdat mijn beste vriendin 1.72 is... ik ben 14 cm korter...


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Leela schreef:
    (...)

    Is het ook, vooral als je je beseft dat ze me op een andere dag rustig een freak noemen en me aan een brandstapel willen nagelen :"D

    Lol, dafuq, da's ook heel normaal. ô.o

    xJohnnyDepp schreef:
    ik wil niet schattig zijn :P maar ja dat ben ik dus wel... Ligt niet aan jou maar ik wil niet schattig zijn, zeker niet omdat mijn beste vriendin 1.72 is... ik ben 14 cm korter...


    Ik ben ook niet zo lang en mijn vriendje/verloofde al helemaal niet. Die is achttien en hij is maar 1m69 (goed, hij liegt tegen iedereen dat hij 1m75 is) maar het maakt mij dus echt bijzonder weinig uit.
    Wist je dat Lady gaga maar 1m53 is? En moet je eens kijken wat die kan!


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Jezabels schreef:
    (...)
    Lol, dafuq, da's ook heel normaal. ô.o


    Wat ik dan doe is negeren, hun woorden blokkeren, en wegmarcheren (goed dat laatste heb ik van Annick aka Pukkelxding gejat, maar ik doe het wel :Y) ).
    PLUS, ik heb alles wat ik nodigheb bij mijn vriendinnen en Fred, dus I do not give the tiniest shit about what they tell me I am.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Wauw, poëtisch! Ikzelf denk ook veel te veel over dit soort shit na, tot irritatie van mijn ouders.. -__-

    Mensen zijn nou eenmaal egocentrische wezens die zichzelf gauw beter voelen zodra ze het idee hebben "boven" iemand te staan (dit gebeurd op het werk, maar ook sociaal, door kwetsende dingen te zeggen.) Het is menseigen, dus helaas zul je er niet veel aan kunnen doen.. Zorg er in elk geval voor dat je zelf zo goed mogelijk volgens je eigen, sociale ideologie probeert te leven, maar alsjeblieft, kijk uit dat mensen niet van je profiteren. Dit is mij al zo vaak gebeurd. Wees goed, maar niet te goed.


    ars moriendi

    Yoda schreef:
    De goede woorden kunnen meer pijn doen dan harde klap in het gezicht, juist omdat ze je bijblijven en je niet fysiek aanvallen, maar mentaal. Dat is het achterbakse van woorden, ze vallen je geestestoestand aan en halen je zo langzaam naar beneden. Het is iets onderhuids en vooral in de handen van meester-manipulators zijn ze een geweldig wapen. Mensen zeggen wel dat woorden geen pijn doen, maar dat is gewoon één van die dingen die gezegd wordt om ons te doen geloven dat het niet uit maakt wat anderen zeggen. Terwijl iedereen weet dat het wel degelijk uitmaakt en pijn kan doen.

    De dingen die het meeste pijn doen, in mijn ogen, zijn woorden gevolgd door daden. Dan wordt het nog allemaal even lekker versterkt. Wat extra zout op de wonden. Er zijn genoeg dingen tegen mij gezegd die me nog steeds achtervolgen, ik ben vreselijk gepest op school en ik blijf er bij dat woorden het sterkste wapen zijn dat de mens bezit.

    Maar zoals eerder gezegd, de wereld is hard en koud en zo verschrikkelijk achterbaks en manipulatief. Je kunt er niks aan veranderen, het zit gewoon ingebakken in de natuurlijke gang van dingen. Zelfs al zouden we het proberen, er valt niks tegen te doen. Uiteindelijk is het de kunst om een olifantenhuid te ontwikkelen en jezelf er voor af te gaan sluiten.


    Wijze woorden van de groene dwerg :Y) En ze konden je awesome gewoon niet aan :D


    quidquid excusatio prandium pro

    'Woorden doen geen pijn' vind ik sowieso een rare uitspraak, aangezien -zoals jij aangeeft- woorden iemand ontzettend kunnen kwetsen.

    Ik ben zelf nooit echt gepest, natuurlijk zijn er af en toe wel vervelende opmerkingen richting mij gemaakt maar daar bleef het bij. (cat)


    Full of envy behind that anonymous mask