• Die écht totaal niet snapt waarom mensen elkaar niet in hun waarde laten? Waarom je onaardige dingen tegen elkaar zegt en elkaar zo bewust pijn doet?

    Vaak wordt er tegen mij gezegd: 'Woorden doen geen pijn', maar alleen mensen die nog nooit door een persoon (of meerdere personen) gekwetst zijn, die nog nooit gepest, uitgescholden, gegeneraliseerd zijn, zouden dit zeggen. Gek dat woorden pijn kunnen doen. Lichamelijke blessures zijn zo makkelijk te vinden met de technologie van tegenwoordig. Maar de sneden van de ziel dan? Hoe in hemelsnaam worden die geheeld? Hoe worden die verzorgd? Wat is de remedie daarvoor? Is het tijd? Tijd dat als vierde dimensie wordt aangeduid in de wetenschap? Het is waar: na een bepaalde tijd doen de wonden minder pijn. De steken doen minder zeer, maar betekent dat ook dat het volledig geneest? Geneest het wel überhaupt? Woorden. Zijn woorden dan toch erger dan daden? Woorden kunnen zo makkelijk en tegelijk zo moeilijk gezegd worden. De verlaten woorden uit de mond kunnen niet terug gehaald worden. Het is waar dat mensen verblind door woede, verdriet, angst dingen zeggen dat ze niet menen of willen. Maar wat als die woorden gemeend zijn? 'Negeer de woorden – probeer het tenminste! ' schreeuwt je verstand, je ziel, je hart. Helpt dat? Dingen negeren? Ik ben ooit diep, diep gekwetst door bepaalde woorden en tot de dag van vandaag achtervolgen die woorden mij. Ik zal ze nooit vergeten – nooit loslaten.

    Sorry voor dit zeiktopic. Maar ik moest het even kwijt.


    Om dit topic nuttig te houden, zijn jullie ooit gepest of zijn er tegen jullie dingen gezegd die je tot op de dag van vandaag nog steeds achtervolgen?.

    Als laatste wil ik nog even vertellen dat jullie allemaal ge-wel-dig zijn. Lief, leuk en ge-wel-dig! Laat niemand je omlaag halen.


    Just call me Olivia.

    Mod mededeling: Leeggehaald wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 feb 2019 - 10:57 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Aragog schreef:
    Mooi geformuleerd, en ben het helemaal met je eens!
    Waarom zou je mensen bewust emotioneel pijn willen doen? Ik snap het ook niet, maar er valt inderdaad niet veel aan te doen, helaas.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Een groepje jongens vroeg me een keer "Hoe zwaar ben jij eigenlijk? 15 kilo?" Dit klinkt best lame, maar op de een of andere manier raakte dit me echt... Waarom? Geen idee. Ik lachte het op dat moment af, maar het doet me toch wel wat. 'k Ben namelijk heel dun, like 42 kilo ofzo, maar ik kan er echt niets aan doen. So yeah. En een keer hoorde ik een groep jongens lachen en hoorde mijn naam en die van een vriendin vallen. Maar wij stonden om het hoekje en een paar andere vriendinnen keken van hen naar ons en weer terug en waren van "wtf, ze staan daar hoor, ze kunnen je horen". Waar het over ging weet ik nog steeds niet, maar ja :/
    Wtf alles wat ik hierboven zei, klinkt lame en 't kan way worse maar ok, 't raakte me wel.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Erstwhile schreef:
    (...)

    Nee okee ik ben het met je eens. Schijnheilig en lief doen hoeft ook niet, maar vaak worden er 'groepjes' gevormd en wordt er 1 iemand helemaal omlaag gehaald. Word 1 iemand dagelijks het slachtoffer van pesten. Al die woorden komen zó ontzettend hard aan en zijn/haar zelfbeeld word elke dag minder en minder. Natuurlijk moet je je mening over iets of iemand kunnen zeggen. Maar ik vind het niet kunnen als je iemand daarmee pijn doet.

    Ik ben het met je eens, mensen zouden het niet expres moeten doen. Dat bedoel ik hier ook helemaal niet mee. Ik heb het ook niet echt over je mening geven, maar meer over het algemeen. Mensen doen altijd zo schijnheilig, ook tegen vrienden. Als ik ergens niet tegen kan is het schijnheiligheid. Hoe je het ook wendt of keert, je zal iedereen die je kent wel een keer pijn doen, gemeend of niet. En als je zo schijnheilig doet komt die klap alleen maar harder aan. Dat bedoel ik hier mee te zeggen. Naar mijn mening kan je beter gewoon eerlijk zijn, zonder iemand echt neer proberen te halen. Tuurlijk moet je niet expres gemeen doen, maar mensen zouden eens in moeten zien dat we niet zo geweldig zijn als we denken te zijn.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Tablo schreef:
    Een groepje jongens vroeg me een keer "Hoe zwaar ben jij eigenlijk? 15 kilo?" Dit klinkt best lame, maar op de een of andere manier raakte dit me echt... Waarom? Geen idee. Ik lachte het op dat moment af, maar het doet me toch wel wat. 'k Ben namelijk heel dun, like 42 kilo ofzo, maar ik kan er echt niets aan doen. So yeah. En een keer hoorde ik een groep jongens lachen en hoorde mijn naam en die van een vriendin vallen. Maar wij stonden om het hoekje en een paar andere vriendinnen keken van hen naar ons en weer terug en waren van "wtf, ze staan daar hoor, ze kunnen je horen". Waar het over ging weet ik nog steeds niet, maar ja :/
    Wtf alles wat ik hierboven zei, klinkt lame en 't kan way worse maar ok, 't raakte me wel.

    Dat herken ik helemaal. Ik heb een snelle stofwisseling en ik ben zo dun. Daarbij komt nog dat mijn ouders heel erg groot zijn, dus ik ben mager én lang. Vaak heb ik de opmerking "heb jij anorexia?" al gehad, en da's echt wel awkward.
    Of mensen die zeggen: "Oh god, je ziet haar botten gewoon."

    Jezabels schreef:
    (...)
    Dat herken ik helemaal. Ik heb een snelle stofwisseling en ik ben zo dun. Daarbij komt nog dat mijn ouders heel erg groot zijn, dus ik ben mager én lang. Vaak heb ik de opmerking "heb jij anorexia?" al gehad, en da's echt wel awkward.
    Of mensen die zeggen: "Oh god, je ziet haar botten gewoon."


    Mod mededeling: Leeggehaald wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 feb 2019 - 10:59 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Jezabels schreef:
    (...)
    Dat herken ik helemaal. Ik heb een snelle stofwisseling en ik ben zo dun. Daarbij komt nog dat mijn ouders heel erg groot zijn, dus ik ben mager én lang. Vaak heb ik de opmerking "heb jij anorexia?" al gehad, en da's echt wel awkward.
    Of mensen die zeggen: "Oh god, je ziet haar botten gewoon."

    Dit. Precies dit. Alleen ben ik niet echt lang :') iets van 168 ongeveer.
    Maar idd, een meisje zat een keer iedereen random schoudermassages te geven. En dan ook echt iedereen :') Maar toen kwam ze bij mij en ze zei iets van "omg je schouders voelen zo eng, je voelt al je botten."

    Ik vind het zo stom als mensen met ziektes gaan gooien als je ze helemaal niet hebt, vooral als het van die slopende ziektes zijn. Da's ook beledigend voor de mensen die het wel hebben.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Bij mij het beledigen over het fijt dat ik dun ben niet echt maar laats zaten wel een paar mensen te zeggen van 'Ben jij Lesbie?' iets wat ook totaal nergens op sloeg, en twee iritante klieren van mijn klas zijn er achter gekomen dat ik graag schrijver wil worden en zitten daar me ook de hele tijd mee te pesten..


    Don't be like the rest of them, darling

    Ik haat het als ze zeggen: 'Woorden doen geen pijn.' Meestal doen woorden meer pijn dan bijv. een klap in je gezicht. Mijn mening dan.


    Don't dream your life, live your dream.'

    TheRumIsGone schreef:
    Bij mij het beledigen over het fijt dat ik dun ben niet echt maar laats zaten wel een paar mensen te zeggen van 'Ben jij Lesbie?' iets wat ook totaal nergens op sloeg, en twee iritante klieren van mijn klas zijn er achter gekomen dat ik graag schrijver wil worden en zitten daar me ook de hele tijd mee te pesten..


    Wacht maar totdat jij een bestsellerschrijfster bent en zij putjesscheppers en paaldanseressen. Dan zit jij toch net eventjes iets hoger in klasse dan zij.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    ja klopt wat Leela zegt is waar,
    als ik schrijfster wordt (dat wil ik dus) dan publiceer ik misschien nog wel eens een boek met die tekst uit mijn dagboek en geef dat boek waar ergens die tekst in staat persoonlijk aan die pesters, en zeg dan: kijk goed op blz zoveel, misschien herkennen ze het..

    @ the rum doe gewoon wat je al had bedacht te doen en zet dat achterin je boek als ´´special thanks word´´

    [ bericht aangepast op 30 april 2012 - 17:45 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Leela schreef:
    (...)

    Hm, dat is echt vervelend voor je. Ik krijg juist wel eens opmerkingen over mijn, nouja, rondingen (borsten en billen). Er zijn dus van die jongens die heel erg seksistisch doen en iedere keer als ik langs kom lopen zoiets roepen als: "HEE, JIJ DAAR, DIKKE TIEN!" of "IN EEN BIKINI ZIET HET ER NOG LEKKERDER UIT!". Brrrrrrrr, ik vind dat echt zó vervelend. Ik ben helemaal niet uitdagend gekleed namelijk en dan komen ze daarmee...

    Ugh, dat lijkt me ook zoiets vervelends. D:

    Jezabels schreef:
    (...)
    Ugh, dat lijkt me ook zoiets vervelends. D:


    Is het ook, vooral als je je beseft dat ze me op een andere dag rustig een freak noemen en me aan een brandstapel willen nagelen :"D


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Aan de ene kant lijkt het me zo super irritant
    aan de andere kant zou ik het meer waarderen dan wat ONBEKENDE jongens die denken dat ze stoer zijn altijd naar mij roepen:
    'jemig wat ben je klein, is dat een ziekte of zo?'
    'Oke mijn ding is dus groter dan dat.' en dan wijzen ze naar mij
    dat soort dingen. ik ben klein voor mijn leeftijd, NOU EN?
    super stom, zeker die laatste zin daar irriteer ik me echt heel erg aan...


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Kleine mensen zijn schattig!
    En die laatste opmerking is écht heel triest x_x.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''