• ... maar dan wel één voor een krant afkomstig uit het jaar 1566?
    Het zit namelijk zo: voor geschiedenis heb ik namelijk een opdracht gekregen een krant te fabriceren die over het hele jaar gaat. Het jaar 1566 is het jaar waarin de aanstoot voor de Tachtigjarige Oorlog wordt gegeven door de hagepreken, de Beeldenstorm en het Smeekschrift der Edelen.
    Alleen... er komt geen goede titel uit mijn vingers.
    Ik zat al te denken aan iets met Beeld (1566=Beeldenstorm) of iets in Oud-Nederlands getypt, maar verder dan 'de krant van gisteren', 'De courant der Nederlanden' of 'Beeld op 1566' kom ik niet.
    Iemand die plotseling een zwaar geniale ingeving voor een titel heeft?(cat)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ik zou voor het oud-Nederlands gaan, gewoon, omdat ik dat nou eenmaal geniaal vind(A).

    Maar, eh, in titels verzinnen ben ik niet echt goed haha. Probeer je te verdiepen in de sfeer van die tijd, dan komt het vast wel goed.


    I solemny swear I'm up to no good.

    Originals schreef:
    Ik zou voor het oud-Nederlands gaan, gewoon, omdat ik dat nou eenmaal geniaal vind(A).

    Maar, eh, in titels verzinnen ben ik niet echt goed haha. Probeer je te verdiepen in de sfeer van die tijd, dan komt het vast wel goed.

    En dat vint ick nou evenzeer
    lol
    Ik heb me ontzettend in die tijd verdiept*O* wisten jullie dat de eerste oliemolen in dat jaar is geplaatst? -nutteloosweetje-


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    De Dagh van Gisteeren in Beeld

    Dit is ook handig:Y)


    You've cat to be kitten me right meow.

    FreshPrince schreef:
    De Dagh van Gisteeren in Beeld

    Dit is ook handig:Y)

    Hehe, die gebruik ik al:Y)
    En bedankt voor je titel, ik zal eens kijken(cat)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Dat moesten wij vorig jaar ook, maar dan de dag na de bestorming van Bastille
    Wij hadden toen een Franse titel, de voorstander, En fafeur
    Misschien kan je iets in die richting doen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Seeder schreef:
    (...)
    En dat vint ick nou evenzeer
    lol
    Ik heb me ontzettend in die tijd verdiept*O* wisten jullie dat de eerste oliemolen in dat jaar is geplaatst? -nutteloosweetje-

    de eerste oliemolen? nice, haha


    I solemny swear I'm up to no good.

    Originals schreef:
    (...)
    de eerste oliemolen? nice, haha

    bambambaaaaaaaaaam
    Oliemolens
    Dit jaar werd ook de eerste oliemolen in Harlingen geplaatst. De molen kreeg de naam “De Zee Munnik”.
    De oliemolen is een ingenieuze uitvinding waarmee olie uit oliehoudende zaden zoals raapzaad, koolzaad, aardnoten en lijnzaad kan worden geperst. Deze olie kan onder andere gebruikt worden voor de verfproductie en een voor pigmentpoeders. Voor deze doeleinden worden voornamelijk de molens in de Zaanstreek gebruikt. In het oosten en het zuiden van de Nederlanden wordt de olie voornamelijk gebruikt als brandstof voor olielampjes of voor het bakken en braden van voedsel.

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 18:14 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Seeder schreef:
    (...)


    hahahaa ;')


    I solemny swear I'm up to no good.

    Hahaha. (cat)
    But no, I have no idea.