Fantasia schreef:
(...)
Diegene stuur je óf persoonlijk een berichtje, of je meldt het en laat het aan een mod over. Ik vind het gewoon ontzettend irritant als mensen je er in een topic op gaan wijzen dat je de regeltjes overtreed. Dat is niet de taak van de users, maar de taak van de mod.
Als je het wilt doen om diegene een waarschuwing oid te helpen voorkomen, prima, maar dan alsnog liever niet in een topic. Maar de manier waarop het nu steeds gaat, heeft niks te maken met iemand ergens op wijzen. Degene die een fout maakt wordt er eerst door een user op gewezen, die user meldt het zonder dat die persoon echt de kans krijgt ermee te stoppen en vervolgens krijgen ze het ook nog eens van een mod te horen. Beetje kansloos. Als je iemand wilt behoeden voor iets, prima. Maar als je het sowieso al gaat melden, laat het dan aan de mods over. Die zijn ervoor.
Het is ook de taak van een mod om een user in een persoonlijk berichtje op zijn fouten te wijzen, dus zo kun je overal zeggen dat je dat niet moet doen...
Volgens mij maakt het verder niet zoveel uit waar je iemand corrigeerd. Het topic heeft een voordeel, namelijk dat (theoretisch) minder mensen je een bericht gaan sturen...als iedereen je een berichtje gaat sturen dat je iets fout doet, raakt je inbox een beetje vol...en het lijkt me niet dat je dat leuk vind, nietwaar?
Het lijkt mij trouwens eerlijker als diegene die je meld je vertelt dat hij/zij je meld...zo kan je je instellen op een waarschuwing...komt de klap wat minder aan...
Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.