• B O N E S

    Quartermaster the Fearless Fire | Clothing | Alone, The Winged Pig tavern


          Waar de meeste crewleden het vaste land onder hun voeten kussen zodra ze het schip verruilen voor de port van Tortuga, blijven de ogen van de quartermaster van de Fearless Fire op de horizon achter het kalme water gericht.
          Bones weet dat ze de mankracht nodig hebben—weet dat deze tussenstop een onvermijdelijke was omdat hij er bij heeft gestaan terwijl ze man na man een zeegraf gaven.
          Het werven van nieuw bloed is een weinig intensief klusje: zodra hij de havenmeester influistert dat zijn beruchte schip op zoek is naar deckhands verspreid het nieuws zich als een tropische bosbrand over het eiland.
          Bones kiest ze bij tijd echter ook nog wel eens zelf uit. Broekies die het goed doen als een extra paar ogen en oren aan boord, of hongerig op zoek zijn naar een doel in hun miezerige levens.
          En voor iemand die er nooit lang of graag is, verwelkomt het goddeloze Tortuga hem met open armen.
          De zilte zeegeur vermengt zich tussen de bijeen geraapte opzetting van de havenstad met die stank van ongedierte en ander gespuis, en herinnert hem er vrijwel instant aan waarom hij zijn hut op het schip prefereert boven een verblijf in de herberg of één van de hoerenhuizen.
          De drukte is overweldigend, zelfs op dit tijdstip, en maakt dat Bones zijn favoriete etablissement in een rechte lijn binnenstapt. Hij kent de eigenaar en diens dochter, welke hem vanachter de bar lonkend opwacht. Zonder enige twijfel geïnformeerd over hun recente aanmering.
          Zodra hij zich op een kruk voor haar heeft laten neerzakken, steekt de jongedame van wal, al schenkend tetterend over het reilen en zeilen van Tortuga sinds de laatste keer dat het eiland achter zich liet.
          Bones luistert met een half oor, nippend van de geïmporteerde rum, tot hij een blonde jongen aan een tafel verderop ziet zitten. ‘Hoe oud was Sam?’ vraagt hij haar terloops wanneer ze zijn glas halverwege opnieuw volschenkt. De interesse naar haar jongere broertje laat de diepgroene ogen van Helena wantrouwig samenknijpen.
          ‘Oh nee, niets daarvan,’ begint ze, een wijsvinger al zwaaiend naar hem opgehouden. Bones leunt achterover voor ze hem ermee kan prikken, één van zijn gehavende handen onschuldig ophoudend. ‘Sam gaat absoluut niet mee aan boord van dat rattenhol.’
          ‘Rattenhol?’ Hij dwingt zijn wenkbrauwen quasi—verrast de hoogte in, de act aangeslagen genoeg om haar met haar ogen te zien rollen. ‘De laatste keer dat je over de Fearless Fire sprak was je een stuk liever.’ Het was het proberen waard.
          ‘Geen denken aan.’ Helena beantwoord zijn grijns niet. ‘Ik waarschuw je, Bones.’
          Misschien is het de moederlijke autoriteit in haar jonge stem, maar hij geeft haar geen weerwoord als ze zich uit de voeten maakt met een vol dienblad.
          Hij had haar waarschijnlijk om iets te eten moeten vragen, beseft hij zich met het rommelen van zijn maag en een schuine blik op de rum.


    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 21:42 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Fabiënne Noa Hernandez.

    "En wat doet dit met me of mag je dat niet vertellen?" Dezelfde glimlach blijft op zijn gezicht staan. Ongelofelijk.
    Ik kijk toe hoe hij de pillen met het water doorslikt.
    "Het zijn pillen om je rustig te houden én nieuwe pillen die de wetenschappers hebben uitgevonden, ze willen weten welke bijwerkingen het heeft," Leg ik uit. Misschien mocht ik het niet vertellen, dat maakt mij niet uit. Ik vind dat hij het recht heeft om het te weten.
    Ik pak het flesje water van hem aan en laat het potje met andere pilletjes in mijn jaszak glijden. Wat zal ik straks eens gaan doen? Hij is vrij tam, weinig avontuur. Ik zal zijn dossier wel bijwerken.

    Joshua Clark

    "Het zijn pillen om je rustig te houden én nieuwe pillen die de wetenschappers hebben uitgevonden, ze willen weten welke bijwerkingen het heeft."
    Ik knik begrijpend. Het is al vreemd dat ze überhaupt iets tegen me zegt en dan laat ze ook nog eens informatie los. De contouren van de pillen zijn nog steeds voelbaar in mijn slokdarm. Hierom heb ik er nou zo'n hekel aan, de rest van de dag zal ik hier nog last van hebben. Chagerijnig dat word ik hier van.
    "En hoe rustig moet ik precies worden?" vraag ik dit keer iets killer.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Fabiënne Noa Hernandez.

    Hij knikt begrijpend. "En hoe rustig moet ik precies worden?" Zijn stem is veranderd.. niet meer zo kalm als net, meer kil.
    Ik haal mijn schouders op. "Iedereen reageert er anders op. Sommige vallen na een tijdje in slaap, anderen worden enkel agressief," Dat laatste heb ik eens meegemaakt. Eerst wilde de jongen de pillen niet slikken, uiteindelijk had hij ze geslikt, maar hij werd er agressief van. Als straf heeft hij een week geen eten gehad en zestig zweepslagen. Daarna hield hij zich wel tam.
    Ik sla mijn armen over elkaar, voor mijn borst en kijk naar hem.

    Joshua Clark

    "Iedereen reageert er anders op. Sommige vallen na een tijdje in slaap, anderen worden enkel agressief."
    Ze slaat haar armen over elkaar voor haar borst. Een beschermhouding. IK verklein mijn ogen en kijk haar doordringend aan.
    "En als ik er niet goed op reageer?"
    Het is geen grote vrouw. Ze is niet eens een vrouw meer een meisje. Maar als er echt iets is zou ik haar wel aankunnen, hoop ik. Nadenkend bijt ik op mijn onderlip.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Fabiënne Noa Hernandez.

    Zijn ogen worden speetjes en hij kijkt me aan. Ik kijk even kalm en emotieloos terug. Mijn mond is een simpel streepje mijn ogen staan normaal.
    "En als ik er niet goed op reageer?"
    "Als je agressief wordt, kan ik je straf geven," Zeg ik tegen hem. Over welke straffen er geven worden, laat ik nog niet veel los. Het maakt mij niet uit hoeveel straf ik moet geven, ze moeten naar mij luisteren. Mijn wil is wet.

    [Even mijn laatste posts opzoeken :3]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aragog schreef:
    Samantha Lauren Billington

    Ik grijnsde zwakjes; ergens wist ik wel dat hij zo zou reageren. Ik frunnikte wat aan de zoom van mijn shirt. ''Mijn vader is overleden aan een overdosis toen ik twaalf was.'' mompelde ik. Ik schaamde me er nogsteeds voor. ''Mijn moeder was vaak weg voor haar werk. Ik heb ook een zusje, ze is twee jaar jonger dan mij.'' ging ik verder, en keek hem even aan. ''Ik speelde graag piano.'' zei ik schouderophalend, en zuchtte even.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aragog schreef:
    Charléne Luna Adams

    Ik lachtte even. ''Is goed, tot zo dan.'' mompelde ik glimlachend, en nadat hij de deur achter zich had gesloten krabte ik even aan mijn achterhoofd. Waarom deed hij zo aardig, eigenlijk? Hij was anders, en ik was er blij mee.
    Ik ging op het oncomfortabele bed zitten, en ging languit liggen terwijl ik naar het plafond staarde.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Joshua Clark

    "Als je agressief wordt, kan ik je straf geven."
    Ik knik zachtjes met moeite om mijn bulderende lach in te houden. Met een kleine grijns trek ik mijn wenkbrauw op.
    "Oké," grijs ik.
    "Ik ben benieuwd."
    Ik haal een hand door mijn haren en leun tegen de muur.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Grayson

    "Mijn vader is overleden aan een overdosis toen ik twaalf was. Mijn moeder was vaak weg voor haar werk. Ik heb ook een zusje, ze is twee jaar jonger dan mij. Ik speelde graag piano."
    Ik krab even in mijn haren terwijl ik naar een notitieblokje en een pen zoek. Na enkele lades van het bureau open getrokken te hebben, vind ik die. Haastig krabbel ik neer wat ze net gezegd heeft. Ze houdt dus van muziek, misschien kan ik daar wel wat mee.
    "Had je ook andere hobbies? Zijn er dingen die je graag eet?"
    Ik kijk haar aan terwijl mijn rechterhand met het uurwerk om mijn linkerpols speelt. Ik ben wel rustig, maar om de een of andere reden moet ik altijd iets om handen hebben.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Samantha

    Ik haalde mijn schouders op. ''Niet echt.. Eh- Zingen.'' zei ik, en dacht even na. Wat at ik graag? In de loop van de jaren was ik dat al vergeten, telkens hetzelfde voedsel hier.. Een klein glimlachje sierde mijn lippen. ''Pizza en aardbeien.'' zei ik uiteindelijk. Mijn moeder nam elke vrijdag, na haar werk pizza mee. Die pizza was heerlijk.. Ik zuchtte zachtjes.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Fabiënne Noa Hernandez.

    Hij trekt zijn wenkbrauw op en de grijns blijft op zijn gezicht staan. Wauw, straf. Leuk, hé!
    "Oke. Ik ben benieuwd,"
    Ik trek één wenkbrauw en kijk hem aan. Net als de rest is hij ook helemaal de weg kwijt.
    "Benieuwd? Als ik jou was, zou ik me maar een beetje gedeisd houden, anders zal ik je rug eens mooi versieren," Mijn stem had een paar scherpe punten.
    Mijn mijn doordringbare blik laat ik mijn ogen door de cel glijden. Het is hier nog schoon. Gelukkig maar, anders zou ik de troep moeten opruimen.

    Joshua Clark

    "Benieuwd? Als ik jou was, zou ik me maar een beetje gedeisd houden, anders zal ik je rug eens mooi versieren."
    Grinnikend schud ik mijn hoofd en ik laat haar gaan. Zo'n drie jaar ben ik experiment en de meeste houden het niet langer dan één maand met me uit omdat ik imponeer. Ze beginnen allemaal als Fabiënne. Bazig, streng, sommige zelfs te argessief maar dat houden ze niet uit. Elk van hun plannetjes kan ik omzetten tot de mijne. Ik bereik altijd wat ik wil bereiken. Daarbij is Fabiënne een vrouw dus gevoeliger. Misschien een cliché maar het kan niet anders. Als ze echt sterk was hield ze zich niet zo gesloten dan dreef ze de spot met me. Nu wilt ze alleen de baas zijn, een machtspositie.
    "Mijn rug is al versierd en daar kom jij niet meer overheen," grinnik ik wijzend naar de grote tattoo op mijn arm. De tattoo loopt door naar mijn rug en ook op mijn borst is er een stuk getatoeëerd.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    [Ik reageer later wel, heb nu ff een berg huiswerk --]

    Fabiënne Noa Hernandez.

    "Mijn rug is al versierd en daar kom jij niet meer overheen," Grinnikt hij en wijst naar de grote tatoeage op zijn arm. Het is een grijze, uitgebreide tatoeage.
    "Geweldig," Mompel ik en blijf ik dezelfde houding staan. Mijn armen over elkaar, mijn gezicht gevoelloos en mijn ogen laat ik rusten op hem.
    "Ik wed dat ik de rest van je rug prima kan versieren op mijn manier," Ik kan het nog steeds niet geloven. Joshua is anders dan de rest. Hij is nuchterder, kalmer en anders. Iedere andere jongen had me allang aangevallen en hij zit hier maar een beetje stoned te lachen.
    Als hij maar niet denkt dat ik hem anders ga behandelen. Hij blijft een experiment die de juiste hoeveelheid straf verdient bij slecht gedrag ook al is hij 'anders'.