• B O N E S

    Quartermaster the Fearless Fire | Clothing | Alone, The Winged Pig tavern


          Waar de meeste crewleden het vaste land onder hun voeten kussen zodra ze het schip verruilen voor de port van Tortuga, blijven de ogen van de quartermaster van de Fearless Fire op de horizon achter het kalme water gericht.
          Bones weet dat ze de mankracht nodig hebben—weet dat deze tussenstop een onvermijdelijke was omdat hij er bij heeft gestaan terwijl ze man na man een zeegraf gaven.
          Het werven van nieuw bloed is een weinig intensief klusje: zodra hij de havenmeester influistert dat zijn beruchte schip op zoek is naar deckhands verspreid het nieuws zich als een tropische bosbrand over het eiland.
          Bones kiest ze bij tijd echter ook nog wel eens zelf uit. Broekies die het goed doen als een extra paar ogen en oren aan boord, of hongerig op zoek zijn naar een doel in hun miezerige levens.
          En voor iemand die er nooit lang of graag is, verwelkomt het goddeloze Tortuga hem met open armen.
          De zilte zeegeur vermengt zich tussen de bijeen geraapte opzetting van de havenstad met die stank van ongedierte en ander gespuis, en herinnert hem er vrijwel instant aan waarom hij zijn hut op het schip prefereert boven een verblijf in de herberg of één van de hoerenhuizen.
          De drukte is overweldigend, zelfs op dit tijdstip, en maakt dat Bones zijn favoriete etablissement in een rechte lijn binnenstapt. Hij kent de eigenaar en diens dochter, welke hem vanachter de bar lonkend opwacht. Zonder enige twijfel geïnformeerd over hun recente aanmering.
          Zodra hij zich op een kruk voor haar heeft laten neerzakken, steekt de jongedame van wal, al schenkend tetterend over het reilen en zeilen van Tortuga sinds de laatste keer dat het eiland achter zich liet.
          Bones luistert met een half oor, nippend van de geïmporteerde rum, tot hij een blonde jongen aan een tafel verderop ziet zitten. ‘Hoe oud was Sam?’ vraagt hij haar terloops wanneer ze zijn glas halverwege opnieuw volschenkt. De interesse naar haar jongere broertje laat de diepgroene ogen van Helena wantrouwig samenknijpen.
          ‘Oh nee, niets daarvan,’ begint ze, een wijsvinger al zwaaiend naar hem opgehouden. Bones leunt achterover voor ze hem ermee kan prikken, één van zijn gehavende handen onschuldig ophoudend. ‘Sam gaat absoluut niet mee aan boord van dat rattenhol.’
          ‘Rattenhol?’ Hij dwingt zijn wenkbrauwen quasi—verrast de hoogte in, de act aangeslagen genoeg om haar met haar ogen te zien rollen. ‘De laatste keer dat je over de Fearless Fire sprak was je een stuk liever.’ Het was het proberen waard.
          ‘Geen denken aan.’ Helena beantwoord zijn grijns niet. ‘Ik waarschuw je, Bones.’
          Misschien is het de moederlijke autoriteit in haar jonge stem, maar hij geeft haar geen weerwoord als ze zich uit de voeten maakt met een vol dienblad.
          Hij had haar waarschijnlijk om iets te eten moeten vragen, beseft hij zich met het rommelen van zijn maag en een schuine blik op de rum.


    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 21:42 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Grayson Bent Saol

    Ik kijk langzaam op als een knap blondje nogal hardhandig wordt binnen gegooid. Ach, zo ga je toch niet met dames om? Zelfs niet met freaks. Een beetje man blijft altijd charmant. Ik zucht even en laat mijn ogen over het meisje glijden terwijl ik nog een slokje thee neem.
    "Samantha?" vraag ik een beetje overbodig. "Ga zitten, maak het je gemakkelijk."
    Ik sta op en gebaar naar mijn eigen stoel. Ik moet haar vertrouwen winnen, dan wordt dit makkelijker voor ons beiden. Ik rol de stoel naar haar kant van het bureau en neem zelf het gammele krukje om op te zitten.
    "Ik ben Grayson, ik neem het over van Tyler," begin ik dan. Ik kijk op en zie dat ze nog steeds recht staat. "Oh, toe, ga zitten. Ik wilde het er gewoon even met je over hebben wat jij en Tyler al gedaan hebben."


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Samantha Lauren Billington

    Ik keek verbaast naar de stoel, en toen ik nog steeds op de zelfde plek stond drong Grayson aan dat ik moest zitten. Ik deed maar wat me gevraagd werd, en ik kromp pijnlijk ineen. Moest ik het nou echt allemaal vertellen? Ik ging voorzichtig op de stoel zitten, en keek Grayson aan. Ik was allang blij dat Tyler mijn onderzoeker niet meer was, maar ik moest niet te vroeg juichen; wat als Grayson hetzelfde was? Misschien was hij wel erger.. Ik schudde de gedachte van me af. Ik maakte het er op die manier niet echt gemakkelijk voor mezelf. Zwijgzaam keek ik hem aan, wachtend op zijn vragen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Caroline Rosemary Davis.

    Hij opent zijn ogen en kijkt me aan. Ik voel zijn blik in mijn ogen branden. Hij schud zijn hoofd en opent zijn mond. "Dankje," Het is zachtjes, maar ik kan het horen.
    Ik buig me over hem heen en knuffel hem. Ik zucht diep en kijk in zijn bruine ogen. Nog nooit eerder heb ik zoveel gevoel uit iemands ogen afgelezen.
    "Het spijt me," Opnieuw rollen de tranen over mijn wangen. "Ik-" De woorden blijven hangen. "Kan ik iets voor je doen?" Vraag ik opnieuw.

    [Ik moet gaan!]

    Matthew

    Ik schrok eventjes van de plotse knuffel. Dat was ook nieuw. "Het spijt me" zei ze, waarna er weer tranen van haar wangen stroomden, "Ik-", de woorden bleven even hangen, "Kan ik iets voor je doen ?" vroeg ze dan maar weer opnieuw. De hand die geen zeer deed hief ik op en veegde voorzichtig haar tranen weg. "Nee" zei ik toen. Ja. Zou je me willen hieruit halen ? Ohja, misschien de mensen hersenspoelen, of nee, nog beter, stuur me terug naar vroeger. Nee, ze had net mijn leven gered. Ik kon dat niet zomaar zeggen ! Waarom was ik eigenlijk teruggekomen ? Ik liet de gedachte wegvaren. Wie weet had God daarboven een reden. Nee ik geloofde niet in God, maar sinds ik hier zat, kon ik toch af en toe wel eens aan iemand denken die me niet vergeten was.

    Grayson Bent Saol

    De blik op haar gezicht toen ze ging zitten is me niet ontgaan. Ik vraag me af waar ze precies pijn zou hebben, maar besluit er niet te lang over na te denken gezien ik waarschijnlijk niet wil weten waar. Ik trek een wenkbrauw op en lach even als ze me zwijgend zit aan te kijken. Ik kijk even naar de koffiekan naast me en twijfel even. Die is eigenlijk voor mij bedoelt, maar zoals ik al zei, ik drink het spul niet. Ik zet een kopje vlak voor haar neus neer en schenk wat van de donkerbruine, warme vloeistof in.
    "Er zit niks in," verzeker ik haar. "Gewoon koffie, gewoon praten. Ga je gang, vertel maar," zeg ik met een aanmoedigende glimlach.
    Ik wil achterover leunen, tot ik besef dat zij op de goede stil zit en ik achterover zou kletteren mocht ik dat doen. Nee, op blunders zullen ze me niet betrappen. In plaats van achterover, leun ik voorover. Mijn armen vouw ik over elkaar en ik kijk Samantha rustig aan.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Samantha Lauren Billington

    Ik keek even naar het kopje koffie waar de damp vanaf kwam, en pakte het voorzichtig vast. Ik heb láng geen koffie meer op. Ik nam er een nipje van, en moest wennen aan de bittere smaak.
    Een kleine zucht ontsnapte aan mijn lippen. ''Tyler was.. Nogal gewelddadig.'' begon ik, en sloeg mijn ogen neer. ''Hij sloeg en schopte me vaak, en-'' ik fronste nadenkelijk. Waarom was het zo moeilijk om hier over te vertellen? ''Gisteren gaf hij me zestig zweepslagen op mijn rug.'' zei ik zachtjes, terwijl ik mijn blik nogsteeds naar de grond had gericht. Ik voelde mijn handen opwarmen door het hete kopje, het was een aangenaam gevoel.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Grayson Bent Saol

    Ik kijk toe hoe ze haar lippen aan de mok zet en een klein slokje neemt.
    "Tyler was.. Nogal gewelddadig. Hij sloeg en schopte me vaak, en- Gisteren gaf hij me zestig zweepslagen op mijn rug."
    Terwijl ze vertelt voel ik mijn wenkbrauw steeds verder omhoog gaan. De balpen die ik in mijn hand genomen heb, hangt onbewogen boven haar dossier voor me. Natuurlijk is daar niks over opgeschreven.
    "Pardon?" vraag ik verbaasd, niet zeker of ik haar wel goed gehoord heb. "Zweepslagen?" Ik kijk haar ongelovig aan. "Toon me je rug even."
    Dat geen vraag, maar een bevel. Ik heb hier nog altijd de bovenhand. Dat ik aardig kan doen betekent niet dat ze haar plaats mag vergeten.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Samantha Lauren Billington

    Ik knipperde even verbaast met mijn ogen, maar ik moest nog altijd doen wat hij zei. Ik zette mijn kopje neer, stond op en draaide me om. Ik trok mijn shirt zo omhoog dat heel mijn rug te zien was, en beet even op mijn lip. Dit was best beschamend..
    Na een tijdje liet ik mijn shirtje weer zakken, en ging zonder iets te zeggen weer zitten en haalde mijn schouders op. ''Ben blij dat hij weg is.'' mompelde ik zachtjes, en keek hem aan om zijn reactie te pijlen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Grayson Bent Saol

    Ik bekijk de wonden op haar rug. De meeste zijn oppervlakkig, een uitzondering is eerder diep. Dat ze niet levensbedreigend zijn, betekent vast niet dat het geen pijn doet. Ik zucht even. Die freaks hier zijn ook niet meteen mijn vriendjes, maar zweepslagen? We leven niet meer in de middeleeuwen. Samantha doet haar shirt weer naar beneden.
    "Ben blij dat hij weg is," mompelt ze als ze eenmaal zit. Ik kijk haar streng aan en schudt mijn hoofd.
    "Ik ben niet van plan je zo toe te takelen, maar dat wil niet zeggen dat je zo over de anderen kunt spreken. Zulke commentaar hou je voor jezelf."
    Ik sla haar dossier open en kijk even. Zeventien jaar, zit hier sinds haar vijftiende.
    "Twee jaar zit je hier al?" vraag ik zonder opkijken. "Vertel eens wat over jezelf, voor je hier heen kwam."
    Ja, ik ken de freaks waarmee ik werk graag wat persoonlijker. Dan weet ik hoe ik ze moet aan pakken.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Samantha Lauren Billington

    Ik grijnsde zwakjes; ergens wist ik wel dat hij zo zou reageren. Ik frunnikte wat aan de zoom van mijn shirt. ''Mijn vader is overleden aan een overdosis toen ik twaalf was.'' mompelde ik. Ik schaamde me er nogsteeds voor. ''Mijn moeder was vaak weg voor haar werk. Ik heb ook een zusje, ze is twee jaar jonger dan mij.'' ging ik verder, en keek hem even aan. ''Ik speelde graag piano.'' zei ik schouderophalend, en zuchtte even.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [Ik ga slapen, moet vroeg op :c.
    Misschien doe ik morgenochtend nog een stukje, maar daarna ben ik er de rest van de dag niet.
    Slaap lekker!]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Caroline Rosemary Davis.

    Ik kijk naar zijn hand zonder het verband, hij veegt de tranen van mijn wangen. Het voelt heel raar. Dat heeft nog nooit iemand bij me gedaan. Waarom doet hij dit? Oké, ik heb zijn leven gered, maar hier is het grootste gedeelte van zijn leven verpest.
    Ik zucht even kijk hem aan. Het ziet er vreselijk uit nu ik hem zo zie liggen.
    "Nee," Zegt hij.
    Ik slik even. Waarom wil hij niks? Voorzichtig sta ik op en loop de cel uit, verder het gebouw in. De cellen zijn het buitenste gedeelte. Ik pak daar een bekertje water, schenk deze vol en loop terug naar Matthew.
    Ik probeer hem voorzichtig overeind de hijsen, met zijn rug tegen de muur.
    "Heb je ergens pijn?" Vraag ik stilletjes, en steek het bekertje water naar hem uit.
    "Drink dit maar even op,"

    [Kan ik al inspringen of moet mijn personage eerst worden goedgekeurd?]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mombasa schreef:
    [Kan ik al inspringen of moet mijn personage eerst worden goedgekeurd?]


    [Ik weet het niet. Caroline heeft nog een experiment, maar die laat ze maar gewoon vrij, of zoiets. LEADERLOUIS heeft anders drie personen.. Of ik moet een nieuwe onderzoeker aanmaken..]

    Password schreef:
    (...)

    [Ik weet het niet. Caroline heeft nog een experiment, maar die laat ze maar gewoon vrij, of zoiets. LEADERLOUIS heeft anders drie personen.. Of ik moet een nieuwe onderzoeker aanmaken..]

    [Heeft ze toch wel een experiment? Vreemd. Ik kijk wel behalve als je er graag een wilt aanmaken.]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."