• B O N E S

Quartermaster the Fearless Fire | Clothing | Alone, The Winged Pig tavern

Waar de meeste crewleden het vaste land onder hun voeten kussen zodra ze het schip verruilen voor de port van Tortuga, blijven de ogen van de quartermaster van de Fearless Fire op de horizon achter het kalme water gericht.
          Bones weet dat ze de mankracht nodig hebben—weet dat deze tussenstop een onvermijdelijke was omdat hij er bij heeft gestaan terwijl ze man na man een zeegraf gaven.
          Het werven van nieuw bloed is een weinig intensief klusje: zodra hij de havenmeester influistert dat zijn beruchte schip op zoek is naar deckhands verspreid het nieuws zich als een tropische bosbrand over het eiland.
          Bones kiest ze bij tijd echter ook nog wel eens zelf uit. Broekies die het goed doen als een extra paar ogen en oren aan boord, of hongerig op zoek zijn naar een doel in hun miezerige levens.
          En voor iemand die er nooit lang of graag is, verwelkomt het goddeloze Tortuga hem met open armen.
          De zilte zeegeur vermengt zich tussen de bijeen geraapte opzetting van de havenstad met die stank van ongedierte en ander gespuis, en herinnert hem er vrijwel instant aan waarom hij zijn hut op het schip prefereert boven een verblijf in de herberg of één van de hoerenhuizen.
          De drukte is overweldigend, zelfs op dit tijdstip, en maakt dat Bones zijn favoriete etablissement in een rechte lijn binnenstapt. Hij kent de eigenaar en diens dochter, welke hem vanachter de bar lonkend opwacht. Zonder enige twijfel geïnformeerd over hun recente aanmering.
          Zodra hij zich op een kruk voor haar heeft laten neerzakken, steekt de jongedame van wal, al schenkend tetterend over het reilen en zeilen van Tortuga sinds de laatste keer dat het eiland achter zich liet.
          Bones luistert met een half oor, nippend van de geïmporteerde rum, tot hij een blonde jongen aan een tafel verderop ziet zitten. ‘Hoe oud was Sam?’ vraagt hij haar terloops wanneer ze zijn glas halverwege opnieuw volschenkt. De interesse naar haar jongere broertje laat de diepgroene ogen van Helena wantrouwig samenknijpen.
          ‘Oh nee, niets daarvan,’ begint ze, een wijsvinger al zwaaiend naar hem opgehouden. Bones leunt achterover voor ze hem ermee kan prikken, één van zijn gehavende handen onschuldig ophoudend. ‘Sam gaat absoluut niet mee aan boord van dat rattenhol.’
          ‘Rattenhol?’ Hij dwingt zijn wenkbrauwen quasi—verrast de hoogte in, de act aangeslagen genoeg om haar met haar ogen te zien rollen. ‘De laatste keer dat je over de Fearless Fire sprak was je een stuk liever.’ Het was het proberen waard.
          ‘Geen denken aan.’ Helena beantwoord zijn grijns niet. ‘Ik waarschuw je, Bones.’
          Misschien is het de moederlijke autoriteit in haar jonge stem, maar hij geeft haar geen weerwoord als ze zich uit de voeten maakt met een vol dienblad.
          Hij had haar waarschijnlijk om iets te eten moeten vragen, beseft hij zich met het rommelen van zijn maag en een schuine blik op de rum.

[ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 21:42 ]

Feel the fire, but do not succumb to it.

Matthew

Ik werd duizelig. Ik draaide het slot terug open en strompelde de gang in. Ik wist zeker dat Caroline nog in de cel was. Het zwart voor mijn ogen zorgde ervoor dat ik de cel moeilijk vond, maar ik kwam er uiteindelijk. "Caroline" begon ik. Ik slikte, mijn keel werd echt droog, "Kan je gewoon alsjeblieft zeggen tegen mijn-", ik stopte even en haalde adem, "Mijn familie wat ik al gezegd heb ? Doe het gewoon voor me, het is het laatste wat ik vraag, iedereen mag iets wensen voor hij gaat, alsjeblieft Caroline, alsjeblieft". Tranen vulden mijn ogen weer. Het merendeel van pijn, maar ook omdat ik wist dat ik hier moest sterven. Ik strompelde achteruit en viel tegen de muur. Ik sloot mijn ogen en slikte nog eens. "Alsjeblieft" zei ik zachtjes. Ik opende mijn ogen nog voor een moment, maar liet ze dichtvallen. Het lichtje aan het einde van de tunnel was aantrekkelijk. Ik zou naar een betere plaats gaan, mensen terugzien die ik wou terugzien. Misschien mijn ouders, wie weet, want ik wist niets. Langzaam liep ik ernaartoe. Ik kwam aan het einde en zuchtte diep. Dit was het dan. Ik keek naar achteren, maar ik zag alleen maar zwart. Ik keek weer naar voor en zette mijn laatste stap. Ik was er.

Charléne Luna Adams

Ik grijnsde even voordat ik de pilletjes vluchtig innam. Ik trok even een grimas, maar herstelde me snel weer. ''Je weet niet hoe blij je me hiermee maakt.. Zack.'' glimlachte ik, na even nagedacht te hebben over wat zijn naam ook al weer was. Hoe bedoel je, korttermijn geheugen? Ik haalde wat rode plukken haar uit mijn gezicht, en keek Zack aan.

"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

Zack Owen Martin

"Graag gedaan" glimlachte ik. Ik liep naar de deur en draaide me nog even om. "Als er iets is, roep je maar, ik ben binnen een uurtje terug" zei ik. Ik haalde het pasje uit mijn broekzak en haalde die door het machientje. De deur ging weer met een klik open waadoor ik ze kon openmaken. Als ik weer in de gang stond deed ik ze dicht. Ik schonk de bewakers geen blik waardig en liep terug naar mijn kantoortje. Ik liet me neervallen in mijn bureaustoel en nam een blaadje die ik in een mapje stak. Haar dossier om precies te zijn. Ik vulde de datum in, mijn naam, haar naam, haar kamernummer haar experimentennummer en als laatste de eerste diagnose van de dag.

Kortetermijngeheugen.
    Veel dorst.
    Flink vermagerd.

Ik legde de pen terug weg en zocht de camerabeelden. Met een simpel klikje wiste ik de belangrijkste dingen, maar als het niet nodig was, gewoon het geluid. Ik leunde achterover en nam mijn cola. Jup. Ik was niet zo'n koffiedrinker.

Caroline Rosemary Davis.

Ik zit nog beduusd op het bed. Plotseling komt Matthew binnen lopen.
    "Caroline," Begint hij en slikt even. "Kan je gewoon alsjeblieft zeggen tegen mijn-," Hij stopt midden in zijn zin en ik zie zijn borstkas op en neer bewegen. "Mijn familie wat ik al gezegd heb? Doe het gewoon voor me, het is het laatste wat ik vraag, iedereen mag iets wensen voor hij gaat, alsjeblieft Caroline, alsjeblieft," Zijn ogen vullen zich met tranen en schrik wanneer hij tegen de muur aan knalt.
    "Alsjeblieft," Zegt hij zachtjes, opent zijn ogen, maar sluit ze weer.
    Ik schiet naar hem toe en schud hem door elkaar.
    "Matthew!" Schreeuw ik. Te veel bloed verloren, te veel medicijnen ingenomen toen hij een paar minuten weg was, alles vliegt door mijn hoofd.
    Ik voel hem wegzakken en hij zucht.
    "Matthew, nee, blijf hier, alsjeblieft!" Ik schud hem door elkaar.

[O my gosh.. mag ik heb reanimeren? Ik kan niet tegen doodgaan, ook al is het maar een roleplay. )':]

[Je mag (:]

Charléne Luna Adams

Ik beet even op mijn lip. Dat was écht aardig. In vergelijking met mijn vorige onderzoeker.. Ik zuchtte even. Ja, daar had ik wel wat littekens aan overgehouden. Ik trok de deken dichter tegen me aan, en leunde met mijn rug tegen de muur.
    Uit verveling begon ik met mijn nagels op de vloer te tikken, wat een irritant geluidje maakte. Ik zakte wat onderuit.

Caroline Rosemary Davis.

Matthew reageert op niks meer. Ik kan hem door elkaar blijven schudden, maar dan kan ik enkel maar iets bij hem breken. Een klein moment gaat er een nare gedachte door mijn hoofd. Hij is toch maar een experiment, makkelijk te vervangen. Maar ik de kleine tijd dat ik zijn onderzoekster van hem ben.. ik wil bijna geweest zeggen, maar hij is nog niet dood. Daar ga ik wat aan doen. Maar ik ben zijn onderzoekster en blijf dat. Ik ga er voor zorgen dat hij zijn familie nog kan zien. Ook al is dat tegen alle regels in, het is mijn wil.
    Ik leg Matthew plat op de grond neer en zet mijn handen op zijn borst. Voorzichtig begin ik hem te reanimeren, iets wat ik van mijn eigen moeder heb geleerd. Na ongeveer twintig keer gedrukt te hebben, kantel ik zijn hoofd naar achter, knijp zijn neus dicht en zet mijn lippen om de zijne om daarna lucht in zijn longen te blazen.
    Ik ga door met reanimeren en zal de hoop niet opgeven, behalve als iemand me er toe dwingt.
    "Matthew, kom op!" Roep ik hem toe en veeg even de opkomende tranen weg.

Matthew

Of niet ? Ik liep rap terug en bleef hangen in het midden. Misschien, het was dom, maar misschien kon ik mijn leven opnieuw beginnen ? Ik had altijd hoop. Wat had mijn moeder me geleerd ? Geef de hoop nooit op ! Ofzoiets. Oke, eigenlijk totaal niet, ze leerde me altijd dat ik mijn kamer netjes moest houden of ik mocht niet uitgaan, maar dat doet er niet toe. "Matthew, kom op !" schreeuwde iemand. Ergens ver weg. Gaf er dan echt iemand om mij ? De persoon probeerde me te redden. Zonder enige twijfel begon ik te lopen. Niet naar het lichtje, want wie weet was dat een val. Het geluid rond me werd sterker. Ik voelde wat ze probeerde te doen. Mijn hart kreeg weer leven. Een zachte zucht verliet mijn mond, ten teken dat ik er nog was.

[Tenzij hij moet doodgaan ;P]

[Ik ga morgen naar Six Flags, dus dan kan ik niet reageren :') Just for the informationnn]

[ bericht aangepast op 1 mei 2012 - 20:18 ]

[Oké. Ik ben misschien debiel bezig, maar laat hem gewoon leven. Anders vind ik het zielig. Dat heeft Caroline een groot schuldgevoel en vooral als ze naar Matthew's familie gaat.]

Aragog schreef:
    [Ik ga morgen naar Six Flags, dus dan kan ik niet reageren :') Just for the informationnn]

[Six Flags, dat is toch gewoon Walibi? XD]

[:'D Ja, maar mijn oom zei de heletijd Six flags en nu noem ik het automatisch ook zo. Screw him. Maar dat bedoel ik, inderdaad (:]

[ bericht aangepast op 1 mei 2012 - 20:19 ]

Cosette schreef:
    [Mag ik misschien een kleine samenvatting? ^^]

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Aragog schreef:
    [:'D Ja, maar mijn oom zei de heletijd Six flags en nu noem ik het automatisch ook zo. Screw him. Maar dat bedoel ik, inderdaad (:]

[Okay. Veel plezier morgen! Mag ik mee? ;D]

Gelukkig, internetstoring opgelost :].

Ayaki.

Nog enkele minuten zit ik stilletjes voor me uit te kijken, me bedenkend wat vanaf nu te doen. Ik kan niet veel meer dan afwachten tot Nelay bijkomt. Als ze nog bijkomt. Ik schrik van de gedachte. Dan zou ze.. de zoveelste zijn.
    "Ik zou willen dat je naar me had geluisterd," hoor ik ineens een schorre stem zeggen. Ik kijk op en mijn ogen worden groot.
    'Je.. leeft,' zeg ik zwakjes, maar opgelucht.
    "Als je die pillen genomen had dan.." Mijn mond zakt een stukje open.
    'Het spijt me. Ik stond op het punt om ze in te nemen, maar..' Ik kijk treurig voor me uit. Ik weeg alle opties af. Misschien is vrijheid eenmaal niet aan me besteed. Misschien is het wel mijn lot om hier de rest van mijn leven te blijven, afgesloten van de buitenwereld. Als dit de gevangenis is, mag ik blij zijn dat ik nog leef. Maar in hoeverre dat leven een leven is..?
    'Ik weet niet waar ik ben. Maar als dit de plek is waar ik mijn straf moet uitzitten, dan zij het zo. Dit is.. wat ik verdien. Ik verdien geen simpele executie. Daarmee zou al het leed dat ik heb veroorzaakt me te gemakkelijk af gaan.' Ik sluit de ogen, omdat tranen voor de zoveelste keer achter mijn oogleden prikken.
    "Troost je met de gedachte dat ik nog leef door en dankzij jou." Ik kijk geschokt op.
    'Dankzij.. mij?' Ik hou mijn handen voor me.
    'Ik kan het niet controleren. Ik probeer te vechten, elke keer opnieuw. Maar ik kan het niet. Ik probeer het te vernietigen, maar ik-' Ik stop mijn zin.
    'Het spijt me, het gaat niet om mij.' Ik sta op en wend me tot haar.
    'Waar moet ik je heen brengen? Je kan niet lopen in deze toestand. Het is het beste om je zo snel mogelijk in veiligheid te brengen. Of moet ik iemand halen en terug naar mijn cel?' Ik heb niet de behoefte om te ontsnappen. Al het vechten tegen wie ik ben, tegen wat ik doe.. het is nutteloos. Ik zal niet winnen van mezelf. Dit is.. de beste oplossing voor iedereen. Hier houdt mijn weg op. Ik zal nooit gelukkig kunnen worden met een vrouw, of een baan kunnen vinden. Er is geen uitweg meer voor mij.
    Mijn ogen kruisen die van Nelay.
    'Wil je me wat beloven?'

No growth of the heart is ever a waste