• Ik was er een tijdje geleden aan begonnen uit verdriet/stress en na een tijdje dacht ik nog zo van: 'Ik heb complete controle'. Maar ik voel die controle al verzwakken en ik wil gelijk stoppen want ik ben veel liever het sterke meisje wat overal netjes vanaf blijft en zelfbeheersing heeft, maar het is zo moeilijk.
    Ik koop expres geen pakjes sigaretten omdat ik er dan eerder naar grijp, maar als iemand het aanbied ga ik er gelijk op in. Ik heb vandaag al 4 keer 'nee' gezegt, maar ook 2 keer 'ja' en ik wil het echt gewoon van me af gooien.

    Nu kan het immers nog, maar straks zit ik er al jaren aan vast en is het bijna onmoelijk te stoppen. Heeeft iemand nog leuke peptalks, of tips om er vanaf te blijven? Ik heb vrienden van em al gewaarschuwd met dat ik wil stoppen eng evraagd of ze op me willen letten, maar daar wil ik niet afhankelijk van zijn.


    Let it come and let it be

    Bij sommigen helpt het een kauwgom in hun mond te steken als ze de neiging voelen?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Hoe langer je blijft roken, en hoe moeilijker het wordt. Je hebt vandaag al 4x nee gezegd, dat is een goede stap. Het wordt vanzelf makkelijker. Misschien kun je alle mensen die je een sigaret aanbieden zeggen dat je graag wilt stoppen, en hen vragen je geen sigaretten meer aan te bieden. Dat zou ook wel moeten helpen.

    [ bericht aangepast op 12 april 2012 - 21:26 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Het is al goed dat je 4 keer 'nee' hebt gezegd. Je hebt jezelf er al tot gezet om er mee te stoppen. Dat is al iets! Nu nog doorzetten, je kan het wel (:


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Cloelia schreef:
    Hoe langer je blijft roken, en hoe moeilijker het wordt. Je hebt vandaag al 4x nee gezegd, dat is een goede stap. Het wordt vanzelf makkelijker. Misschien kun je alle mensen die je een sigaret aanbieden zeggen dat je graag wilt stoppen, en hen vragen je geen sigaretten meer aan te bieden. Dat zou ook wel moeten helpen.

    Ik wilde vanaf mijn 1e sigaret al stoppen, dat was een zogenaamd 'probeersel'. Alleen toen kwam er een tweede en derde en vierde en vijfde...


    Let it come and let it be

    Little bump...


    Let it come and let it be

    Als je zin krijgt in een sigaret stop een lolly in je mond. (cat)


    -

    Genius schreef:
    Als je zin krijgt in een sigaret stop een lolly in je mond. (cat)

    Ik heb vanmiddag ontdekt dat een Lolly, chips en sigaret best goed samen gaan (ik liep enkele dagen terug nog 24/7 met een lolly in mijn mond rond) (cat)


    Let it come and let it be

    Hmm, ik rook al 2 jaar vast maar ik heb echt totaal geen last van verslaving, ik kan makkelijk zonder, echt fijn :'D
    Maar, zeg tegen je vrienden dat ze je niet moeten aanbieden, en als je erom vraagt, dat ze dan weigeren? (:


    Alis volat propriis.

    Volunteer schreef:
    Hmm, ik rook al 2 jaar vast maar ik heb echt totaal geen last van verslaving, ik kan makkelijk zonder, echt fijn :'D


    ^ Dit heb ik dus ook. Maar toen ik een maand met m'n ouders op vakantie ging had ik de laatste week er toch wel last van.

    OT: zeg tegen je vrienden dat je wilt stoppen en vraag of ze eventueel niet meer in je buurt willen roken. Als je dan toch zin krijgt in een sigaret steek dan een kauwgom in je mond ofzo.. Nicotinepleisters helpen ook wel.
    Ik heb ooit wel eens gehoord van sigaretten zonder nicotine, maar ik heb geen flauw idee waar je die kan halen.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Lolly's zijn een wondermiddel!


    Bad decisions make good stories.

    MadameParis schreef:
    Lolly's zijn een wondermiddel!

    Lees hierboven.
    Ik zou voor een kauwgom gaan.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    10000000000000000 pakjes kauwgom


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Sowieso als eerste zeker zelf niet beginnen kopen. (doe je al goed)
    En vragen aan je vrienden dat ze er gaan meer aanbieden. En anders zou ik zeggen kauwgum.. Ik ben zelf van de ene op de andere dag proberen te stoppen en dat ging redelijk goed. Zelfs zonder kauwgum, dus echt raad heb ik niet


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right